- تبلیغات -
3.6
(37)

حتما برای شما هم پیش آمده است که وقت زیادی را برای ایجاد و ویرایش یک سند ورد اختصاص داده باشید و فونت، اندازه ی فونت، ترازبندی ها و حتی صفحات سند خود را تنظیم کرده باشید.

پس از آن با خیالی آسوده فایل ورد نهایی را در یک فلش کپی کرده و آن را در یک کامپیوتر دیگر باز کرده باشید. اما پس از باز شدن آن شاهد یک اتفاق باورنکردنی بوده اید. ممکن است در این حالت با صفحه ای مشابه با تصویر زیر رو به رو شده باشید که در آن تمامی تنظیمات فونت و اندازه های فایل شما تغییر کرده اند!

به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر

دلیل بروز این مشکل نبودن فونت انتخابی شما برای سند ورد در کامپیوتر مقصد می باشد که باعث به هم ریختن فایل ورد شما شده است.

ممکن است برای رفع این مشکل تبدیل فایل ورد به یک فایل PDF راه حل مناسبی باشد اما این مورد، مشکلات خود را نیز دارد که از جمله ی آن می توان به غیر قابل ویرایش بودن فایل PDF اشاره کرد.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم راه حلی را به شما معرفی کنیم که از به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر جلوگیری کند.

قبل از شروع، این نکته را هم ذکر می کنیم که این مطلب بر اساس ورد ۲۰۱۶ نوشته شده است اما در نسخه های قدیمی تر ورد نیز قابل استفاده می باشد.

- تبلیغات -

راه حل جلوگیری از به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر:

مسیر طی شده:                        Word >> File >> Save As >> Browse >> Tools >> Save Options >> Embed fonts in the file >> OK >> Save >> OK

با استفاده از این روش ما قصد داریم تا همراه سند ورد، فونت استفاده شده در آن را نیز داخل آن، جاسازی کرده و ذخیره کنیم تا هنگام باز کردن فایل در کامپیوترهای دیگر، از فونت ذخیره شده در خود فایل استفاده شود و در نتیجه از به هم ریختن متن و فونت آن جلوگیری به عمل آید.

برای این کار از زبانه های بالای ورد، روی گزینه ی File کلیک کنید.

پس از آن از نوار سمت چپ، گزینه ی Save (یا Save As) را انتخاب نمایید.

راه حل جلوگیری از به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر

در پنجره ی باز شده باید محل ذخیره سازی سند ورد و نام آن را مشخص نمایید.

حال برای جا دادن فونت سند در فایل ورد، از پایین پنجره روی Tools کلیک کنید و از لیست باز شده، Save Options را انتخاب نمایید.

راه حل جلوگیری از به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر

پنجره ی جدید باز می شود. در انتهای این پنجره تیک گزینه ی Embed fonts in the file را فعال کنید.

علاوه بر این برای این که حجم فایل ورد شما خیلی زیاد نشود، تیک گزینه ی بعدی یعنی Embed only the characters used in the document را نیز فعال کنید.

حال روی OK کلیک نمایید.

جلوگیری از به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر با جا دادن و ذخیره کردن فونت سند در فایل

به پنجره ی قبلی باز خواهید گشت. برای ذخیره ی فایل Save را بزنید.

راه حل جلوگیری از به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر

پس از آن اگر سوالی از شما پرسیده شد، روی OK کلیک نمایید.

جلوگیری از به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر

حال به محل ذخیره ی فایل ورد مراجعه کنید و آن را داخل یک فلش کپی کرده و سپس با خیالی آسوده آن را در کامپیوترهای دیگر باز کنید، چرا که فونت و تنظیمات متن آن درست به همان شکلی که در کامپیوتر خود آن ها را اعمال کرده اید، باز خواهند شد.

جلوگیری از به هم ریختن متن و فونت آن پس از انتقال فایل های ورد به کامپیوترهای دیگر

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 37

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

6 دیدگاه‌ها

  1. سلام من از وردم پایان نامه رو ایمیل میکنم اعداد انگلیسی میشه و بهم ریخته! اینکارو کردم نشد!! چیکار کنم؟!

    • سلام ماندانا عزیز
      در مورد سوال شما باید گفت که مشکل عجیبی دارید و با ترفندی که در آموزش گفته شد باید این مورد رفع شود.
      احتمالا مشکل از فونتتون هست، پیشنهاد می کنم با فونتی دیگر امتحان کنید، احتمالا مشکل برطرف شود.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  2. سلام
    ممنون از مطلب شما که برام مفید واقع شد.
    این موضوع در مورد تصاویر و عکس هایی که در فایل ورد قرار دادیم نیز صدق میکنه یا ترفند خاصی داره؟

    • سلام سعید عزیز
      دلیل به هم ریختگی فایل های ورد در کامپیوترهای دیگر، عمدتا متن و فونت فایل ورد می باشد و در این آموزش روش جلوگیری از این به هم ریختگی آموزش داده شده است. می توان گفت با طی روند این آموزش تصاویر که اشیائی ثابت در بین متن ورد هستند به تبعیت از آن، دچار به هم ریختگی نخواهند شد.
      سپاس از پیام شما

      • سلام آقای مصطفی رکنی، امیدوارم حالتون خوب باشه.
        عکسی رو که ما تو رایانه خودمون وارد ورد میکنیم (که قطعا فایل اون عکس در رایانه ما موجود هست) پس از انتقال به رایانه دیگری به صورت فایل ورد که فایل تصویر در این رایانه جدید یا مقصد موجود نیست اون تصویر در مقاله‌ای که هست نشان داده خواهد شد؟
        راستش من تو ورد مطالبی مینویسم که بعضی اوقات به عکس احتیاج دارن و فایل‌ها رو پی دی اف نمیکنم تا همیشه امکان ویرایش داشته باشم چون مطالبم به روز میشن و من باید ویرایش داشته باشم در مورد فونت که دستتون درد نکنه یاد گرفتم اما در مورد عکس. در ضمن در یک فلش فایل‌ها رو ذخیره میکنم حالا چه قصد انتقال به رایانه دیگر داشته باشم و یا چه اون عکس از رایانه من حذف بشه یا ویندوز عوض بشه که تمام فایل‌های درایوها فرمت کنم بعد از اتصال فلش اون عکس نشان داده خواهد شد؟
        ممنون از لطف و پاسخگویی شما
        سلامت و پیروز باشید.

        • با سلام مجدد خدمت شما دوست عزیز
          وقتی شما تصویری را از کامپیوتر خود وارد سند ورد می کنید به طوری که آن تصویر در سند نمایش داده می شود، پس از ذخیره سازی و انتقال به کامپیوترهای دیگر، تصاویر وارد شده نیز به همراه فایل ورد منتقل می شوند و نیازی به نگرانی بابت انتقال جداگانه تصاویر وجود ندارد.
          برای اطمینان نیز می توانید میزان حجم فایل ورد خود را قبل از وارد کردن تصاویر و پس از آن مقایسه کنید تا افزایش حجم قابل توجه فایل سند را پس از اضافه کردن تصاویر مشاهده نمایید.
          با آرزوی بهترین ها برای شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید