- تبلیغات -
0
(0)

همان طور که می دانید وردپرس یکی از بهترین و قوی ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد. این امر دلایل بسیاری دارد که یکی از مهمترین آن ها، وجود افزونه های متعدد و متنوع برای سفارشی سازی سایت وردپرسی و تبدیل آن به یک سایت پیشرفته می باشد.

اما نصب و فعال سازی افزونه های بسیار در سایت وردپرسی، هیچ وقت به مدیران این وب سایت ها توصیه نمی شود، چرا که تعدد افزونه ها موجب وارد آمدن فشار به منابع هاست می شود که در نتیجه ی آن ممکن است سایت در اکثر اوقات به درستی بالا نیاید و یا دچار مشکلات دیگری شود.

به همین دلیل همواره توصیه می کنیم که سعی کنید از کمترین تعداد افزونه ها، که واقعا وجود آن ها در سایت شما ضروری می باشد، به خصوص اگر منابع هاستی که خریداری کرده اید محدود باشند، استفاده نمایید.

در این مطلب قصد داریم شما را با ۷ افزونه ی بسیار مهم و کاربردی که باید در هر سایت وردپرسی نصب باشند، آشنا کنیم و مختصری در مورد آن ها و کاربردشان توضیح دهیم.

قبل از شروع این مطلب، توصیه می کنیم برای یادگیری روش نصب افزونه ها در وردپرس اینجا کلیک کنید…

۷ افزونه ای که باید در هر سایت وردپرسی نصب باشند:

۱) افزونه وردپرس فارسی (wp-jalali):

افزونه ی وردپرس فارسی یا wp-jalali یکی از مهمترین افزونه ها برای سایت های فارسی زبان می باشد که معمولا اگر از سایت وردپرس فارسی، سیستم مدیریت محتوای خود را نصب کرده باشید، این افزونه به صورت پیش فرض در آن وجود خواهد داشت.

از جمله مهمترین امکانات این افزونه می توان به تبدیل تمامی تاریخ های سایت از میلادی به شمسی، تبدیل نام روزها و ماه ها و تمامی اعداد به فارسی، اصلاح نوشته ها و متون سایت طبق قواعد فارسی و قابلیت اصلاح ظاهر قسمت مدیریت وردپرس شامل اصلاح فونت و … اشاره کرد.

- تبلیغات -

برای آشنایی کامل امکانات افزونه وردپرس فارسی (wp-jalali) اینجا کلیک کنید…

۲) افزونه W3 Total Cache:

یکی از مهمترین دغدغه های هر مدیر سایتی سرعت بارگذاری سایت می باشد که تاثیر زیادی در ۷سئوی سایت و تعداد بازدیدکنندگان آن سایت دارد.

افزونه W3 Total Cache یکی از بهترین و قدرتمندترین افزونه ها در زمینه ی کش وب سایت می باشد که با استفاده از امکانات بی نظیر آن می توان سرعت بارگذاری سایت ها را به مقدار قابل توجهی افزایش داد.

مختصری در مورد مهم ترین امکانات افزونه W3 Total Cache:

از جمله مهمترین امکانات این افزونه می توان به سه مورد زیر اشاره نمود:

قابلیت Page Cache برای ایجاد صفحات کش ناپویا برای هر صفحه ی سایت که برای اولین بارگذاری می شود. با فعال کردن این قابلیت، عناصر ظاهری سایت که معمولا پس از مدت طولانی تغییر نمی کنند مانند لوگوی آن، در حافظه ای به نام کش (Cache) ذخیره می شوند، تا در موارد بعدی که درخواست بارگذاری آن صفحه مجددا ارسال می شود، از حافظه ی کش ذخیره شده در قبل استفاده شود و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت افزایش یابد.

علاوه بر این قابلیت Browser Cache در این افزونه عملکردی مشابه با قابلیت قبلی دارد با این تفاوت که عناصر در حافظه ی کش مرورگر کاربر بازدیدکننده از سایت ذخیره شده که این باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت در دفعات بعدی مراجعه برای همان فرد می شود.

قابلیت استفاده پیشرفته از CDN در این افزونه از جمله کاربردی ترین و مهمترین امکانات می باشد. با استفاده از سایت های ارائه دهنده ی CDN سایت شما می تواند از چند سرور مختلف در سراسر نقاط جهان بارگذاری شود که با توجه به دوری و نزدیکی مکان سرور نسبت به محل بازدیدکننده، نزدیک ترین سرور انتخاب و استفاده می شود.

همین انتخاب نزدیک ترین سرور از نظر موقعیت مکانی موجب افزایش قابل ملاحظه ی سرعت بارگذاری سایت برای بازدیدکننده می شود.

قابل ذکر است که سایت های معتبر زیادی در سراسر جهان ارائه دهنده ی خدمات CDN هستند و افزونه W3 Total Cache وسیله ای پیشرفته برای استفاده از CDN می باشد.

برای یادگیری تصویری روش تنظیم و استفاده از افزونه W3 Total Cache اینجا کلیک کنید.

۳) افزونه Yoast SEO:

سئو خلاصه ی عبارت “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” می باشد که امروزه بهبود آن دغدغه ی بسیاری از وبمستران است. با پیشرفت موتورهای جستجوگر و مراجعه ی اکثر کاربران اینترنتی به این جستجوگرها برای رسیدن به هدفشان در اینترنت، مدیران و وبمستران سعی در بهبود سئوی سایت خود برای نمایش آن در نتایج ابتدایی جستجوگرها و در نتیجه افزایش بازدیدکنندگان سایت دارند.

اگرچه وردپرس خود دارای کدنویسی اصولی می باشد که یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار در سئوی سایت است، اما با این حال استفاده از افزونه های بهبود سئو در آن بسیار توصیه می شود.

افزونه Yoast SEO از جمله بهترین افزونه های بهبود سئوی سایت وردپرسی می باشد که دارای امکانات منحصر به فرد و بی نظیری است.

این افزونه دارای قابلیت هایی از جمله تنظیم انواع متاهای سایت، ایجاد نقشه ی سایت معتبر، مدیریت صفحات سایت در شبکه های اجتماعی و … می باشد.

علاوه بر این یکی از جالب ترین و کاربردی ترین امکانات این افزونه که در افزونه های دیگر مشابه آن وجود ندارد، افزودن قسمتی جدید به بخش ایجاد و ویرایش نوشته می باشد، که با استفاده از راهنمایی های آن حتی اگر مبتدی هستید، به راحتی می توانید نوشته ی خود را برای نمایش در نتایج ابتدایی موتورهای جستجوگر بهینه کنید و از نمره ی سئو و کیفیت آن مطلع شوید. علاوه بر این شما می توانید با این قابلیت افزونه Yoast SEO از خوانایی مطلب منتشر شده برای بازدیدکنندگان نیز با خبر شوید.

برای آشنایی بیشتر با این قابلیت افزونه Yoast SEO و و دیگر قابلیت های آن، اینجا کلیک کنید…

۴) افزونه Akismet Anti-Spam:

اگرچه افزونه Akismet Anti-Spam معمولا به صورت پیش فرض در هر سایت وردپرسی نصب می باشد، اما به دلیل اهمیت کارآیی آن تصمیم گرفتیم که در این لیست از آن نام ببریم.

با افزایش بازدیدکنندگان سایت، حتما متوجه خواهید شد که کاربران و ربات های بسیاری به سایت شما مراجعه می کنند و پیام های اسپم و هرزنامه ی بسیاری برای شما ارسال می کنند. این پیام ها می تواند در قسمت نظرات هر مطلب بیشترین تعداد را به خود اختصاص دهد که در اکثر اوقات این اسپم ها، جز تبلیغات می باشد.

اگرچه با اعمال تغییرات در تنظیمات دیدگاه های سایت می توان از انتشار این اسپم ها قبل از تایید مدیر جلوگیری کرد، اما پس از مدتی تشخیص نظرات اسپم از میان تعداد بیشماری دیدگاه کار بسیار مشکل و وقت گیری برای مدیر خواهد بود.

افزونه Akismet Anti-Spam این مشکل را برطرف کرده و با دقت مناسبی می تواند پیام ها و دیدگاه های اسپم را به صورت خودکار تشخیص دهد و آن ها را به سطل هرزنامه ها (جفنگ) منتقل نماید.

برای یادگیری روش تنظیم افزونه Akismet Anti-Spam و استفاده از آن می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

۵) افزونه Share Buttons by AddThis:

اشتراک گذاری مطالب سایت شما توسط کاربران در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت شما و در نتیجه شناخته تر شدن آن داشته باشد.

افزونه Share Buttons by AddThis یک افزونه ی پیشرفته برای افزودن دکمه های اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی متعدد به صفحه ی نوشته های سایت شما می باشد که با کلیک کاربران روی این دکمه ها، به راحتی می توانند لینک مطلب مورد نظر را در شبکه ی اجتماعی دلخواهشان، با دیگران به اشتراک بگذارند.

این افزونه علاوه بر امکانات بی شماری که در سفارشی سازی دکمه های اشتراک گذاری دارد، بر خلاف دیگر افزونه ها، از شبکه های اجتماعی موبایلی نیز مانند تلگرام و واتس آپ نیز پشتیبانی می کند که امروزه بیشترین استفاده را در میان ایرانیان دارند.

برای یادگیری روش استفاده از افزونه Share Buttons by AddThis می توانید اینجا کلیک کنید…

۶) افزونه WP Smush:

حجم بالای تصاویر موجود در وب سایت، یکی از عوامل مهم کند شدن سرعت بارگذاری آن می باشد.

افزونه WP Smush یک افزونه ی قدرتمند برای فشرده کردن خودکار تصاویر موجود در وب سایت با کمترین کاهش کیفیت می باشد، که با استفاده از آن می توانید سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید.

با نصب و فعال سازی این افزونه، تمامی تصاویری که از این به بعد در سایت خود آپلود می کنید، به صورت خودکار فشرده می شوند. علاوه بر این تصاویری که از قبل آپلود شده اند را نیز می توانید به صورت دستی فشرده کنید.

برای یادگیری روش استفاده از افزونه WP Smush اینجا کلیک کنید…

۷) بررسی کننده پیوند شکسته (Broken Link Checker):

واضح است که لینک هایی که شما در سایت و نوشته های خود قرار می دهید، ممکن است پس از مدتی از بین بروند، به این معنا که دیگری هیچ صفحه ی اینترنتی با آن آدرس وجود نداشته باشد که اصطلاحا به این لینک ها و پیوندها “شکسته” گفته می شود.

از طرفی اگر تعداد پیوندهای شکسته در صفحات سایت شما بالا برود، در سئوی سایت تاثیر منفی می گذارد و موجب می شود که رتبه ی سایت شما در نتایج موتورهای جستجوگر کاهش یابد.

از این رو افزونه ی محبوب و قدرتمند بررسی کننده پیوند شکسته (Broken Link Checker)، یکی افزونه ی کاربردی برای سایت شما می باشد که می تواند با جستجوی خودکار و زمان بندی شده در میان همه ی صفحات سایت شما، می تواند تمامی پیوندهای شکسته شده و مشکل دار را تشخیص داده و در یک لیست به شما نمایش دهد تا شما به عنوان مدیر سایت برای رفع آن ها، تدابیری بیاندیشید.

برای یادگیری روش استفاده از بررسی کننده پیوند شکسته (Broken Link Checker) می توانید از این لینک استفاده کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید