- تبلیغات -
0
(0)

اگر صاحب یک سایت وردپرسی هستید، ممکن است برای شما پیش آمده باشد که پس از مدتی قصد تغییر آدرس و دامنه ی سایت خود را کرده اید.

اگر با مشکلات به وجود آمده برای ۲سئو و ترافیک سایت خود با انجام این کار کنار آمده و قصد تغییر آن را کرده باشید حتما به عنوان اولین اقدام، دامنه ی جدید را ثبت کرده و DNS های آن را روی DNSهای هاست خود تنظیم کرده اید.

اما با انجام این کار و ورود به سایت حتما متوجه شده اید که ظاهر سایت شما به هم ریخته است و فونت آن به درستی نمایش داده نمی شود. علاوه بر این شما با کلیک روی هر کدام از لینک های سایت به همان دامنه ی قبلی هدایت شده و با خطا رو به رو می شوید.

دلیل این امر این است که طبق تنظیمات سایت شما، تمامی لینک های آن هنوز روی دامنه ی قبلی تنظیم هستند و به دامنه ی جدید تغییر نیافته اند.

برای رفع مشکلات باید به تنظیمات وردپرس مراجعه کرده و دامنه ی جدید را جایگزین دامنه ی قبلی نمایید. در این مطلب قصد داریم روش انجام همین کار یعنی تغییر آدرس و دامنه ی سایت وردپرسی، را آموزش دهیم.

تغییر آدرس و دامنه ی سایت وردپرسی:

مسیر طی شده:          تنظیمات >> همگانی >> نشانی وردپرس >> نشانی سایت >> ذخیره تغییرات

برای این منظور باید قبل از تغییر DNSهای دامنه ی جدید و قدیمی و تنظیم دامنه ی هاست روی دامنه ی جدید و از دسترس خارج شدن سایت، وارد قسمت مدیریتی سایت وردپرسی خود شوید.

- تبلیغات -

البته اگر DNSهای دامنه و دامنه ی تنظیم شده روی هاست را تغییر داده اید، روش دیگری برای ۴تغییر آدرس و دامنه ی سایت وردپرسی به وسیله ی ویرایش پایگاه داده سایت وجود دارد.

حال در قسمت مدیریت وردپرس روی “تنظیمات” در نوار سمت راست کلیک نمایید.

در قسمت “تنظیمات همگانی” دو قسمت با عنوان “نشانی وردپرس” و “نشانی سایت” وجود دارد که در کادر رو به روی این دو گزینه، آدرس قبلی سایت وجود دارد.

شما باید آدرس و دامنه ی جدید سایت خود را در هر دوی این کادرها وارد کرده و جایگزین دامنه ی قبلی نمایید. دامنه های جدید را با “http://” وارد کنید.

تغییر آدرس و دامنه ی سایت وردپرسی

حال برای ذخیره تغییرات انجام شده و تنظیم شدن دامنه ی جدید برای وردپرس روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

تغییر آدرس و دامنه ی سایت وردپرسی

پس از تغییر موفقیت آمیز دامنه ها، حال به تنظیم DNSهای دامنه ی خود روی هاست و تنظیم هاست روی دامنه ی جدید بپردازید.

پس از انجام این تغییرات سایت شما با دامنه ی جدید بدون مشکل در دسترس خواهد بود.

در صورت بروز مشکل می توانید از روش ۶ ویرایش پایگاه داده سایت برای تغییر آدرس و دامنه ی سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید