- تبلیغات -
0
(0)

همان طور که می دانید دسترسی به یک سایت توسط دامنه ی آن امکان پذیر می باشد.

علاوه بر این، هر سایتی خود دارای صفحات بسیاری می باشد که هر کدام از آن ها دارای آدرس اینترنتی (پیوند، لینک) جداگانه و یکتایی هستند اما همه ی آن ها زیر مجموعه ی دامنه اصلی سایت می باشند.

این آدرس اگرچه برای هر پستی متفاوت است، اما معمولا برای هر سایتی دارای ساختار مشابهی می باشد به عنوان مثال پیوند یکنای مطالب برخی سایت ها مانند سایت های خبری ساده می باشد و تنها شامل شماره (ID) آن مطلب است مانند:

www.Domain.ir/2573

ساختارهای بسیاری برای آدرس دهی به مطالب سایت ها وجود دارد و در آن ها می توان از شماره مطلب، تاریخ انتشار، نام یا کلمه ی کلیدی مرتبط با مطلب و … استفاده نمود.

خوشبختانه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس تنظیماتی وجود دارد که شما می توانید ساختار پیوندها و لینک های نوشته های خود را انتخاب کنید یا ساختاری دلخواه برای آن ها بسازید.

در این مطلب قصد داریم چگونگی تعیین ساختار دلخواه برای پیوندهای یکتای نوشته ها در وردپرس را به صورت تصویری آموزش دهیم…

- تبلیغات -

تعیین ساختار دلخواه برای پیوندهای یکتای نوشته ها در وردپرس:

روش تعیین ساختار مورد نظر برای پیوندهای یکتای نوشته ها:

برای این منظور نشانگر موس خود را روی گزینه ی تنظیمات در نوار سمت راست قسمت مدیریت وردپرس ببرید و سپس از لیست باز شده روی “پیوندهای یکتا” کلیک نمایید.

صفحه ای مشابه با تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که از قسمت تنظیمات عمومی می توانید ساختار پیوند و لینک نوشته های سایت خود را از بین گزینه های موجود انتخاب نمایید.

گزینه ی آخر “ساختار دل خواه” می باشد که با انتخاب آن و سپس استفاده از کادر مربوط به آن و کدهای ساده زیر می توانید پیوندی کاملا دلخواه برای نوشته های سایت خود تعیین نمایید:

/%year%/%monthnum%/%day%/%postname%//%post_id%

post_id برای شماره و id مطلب، Year برای سال انتشار مطلب، monthnum برای ماه انتشار، day برای روز انتشار و Postname برای استفاده از نام نوشته در آدرس پیوند یکتا می باشد.

به جز گزینه های بالا، مواردی دیگر نیز وجود دارند که برای استفاده از آن ها می توانید به بخش مستندات وردپرس در سایت آن مراجعه کنید.

هر کدام از موارد بالا را می توانید با استفاده از دو علامت درصد و یک اسلش (مانند خط کد بالا) از هم متمایز نمایید.

پس از انتخاب و تعیین ساختار دلخواه برای پیوندهای یکتای نوشته ها در وردپرس، برای ذخیره سازی و اعمال تغییرات کافیست روی “ذخیره ی تغییرات” کلیک نمایید.

تعیین ساختار دلخواه برای پیوندهای یکتای نوشته ها در وردپرس

تنظیمات دیگر تعیین ساختار دلخواه برای پیوندهای یکتا و دو نکته مهم:

البته در ادامه ی صفحه ی بالا دو کادر دیگر وجود دارد که کادر اول برای تعیین پیوندی دلخواه برای دسته های سایت و دومی برای برچسب های سایت می باشند.

در این پایان توجه شما را به دو نکته جلب می کنم:

نکته ی اول اینکه، حدالمقدور نوع و ساختار پیوند یکتای نوشته های سایت خود را در ابتدای راه اندازی آن تعیین کنید و دیگر به هیچ عنوان آن را تغییر ندهید. زیرا لینک های سایت شما ممکن است در موتورهای جستجوگر ایندکس شده باشند یا در سایت های دیگر موجود باشند و اگر شما پس از مدتی ساختار لینک های سایت خود را تغییر دهید، دیگر لینک های ۵ایندکس شده و موجود در سایت های دیگر بلااستفاده شده و ترافیک سایت شما به مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

مورد دوم مربوط به ۶سئوی سایت می باشد و باز هم مرتبط به ترافیک سایت شما است. اگر می خواهید سایت شما سئوی مناسبی داشته باشد و در نتایج اول موتورهای جستجوگر راحت تر قرار بگیرد، یکی از نکاتی که همواره توصیه می شود تا رعایت کنید، وجود نام مطلب یا خلاصه ای از آن یا کلمه ی کلیدی مربوط به آن در آدرس سایت می باشد. بنابراین توصیه می کنیم یا ساختاری را انتخاب کنید که “نام نوشته” یا “نوشته نمونه” در آن قرار داشته باشد، یا در ساختار دلخواهی که می سازید حتما از شورت کد “% postname %” استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید