- تبلیغات -
0
(0)

در مطالب گذشته ی یادیت روش استفاده از ابزار برون بری وردپرس برای تهیه ی یک نسخه ی پشتیبان از تمامی اطلاعات و محتواهای موجود در سایت وردپرسی به صورت کامل آموزش داده شد.

همان طور که در آن مطلب گفتیم، با استفاده از این ابزار شما می توانید از کلیه ی نوشته ها، برگه ها، دسته ها و دیگر موارد متفرقه ی موجود در سایت وردپرسی خود یک نسخه ی پشتیبان کم حجم تهیه کنید و در مواقع لزوم آن را در سایت وردپرسی خود یا دیگر سایت های وردپرسی بازگردانی نمایید.

در این مطلب می خواهیم روش بازگردانی و درون ریزی (Import) محتوا و اطلاعات برون بری شده در وردپرس را به صورت کامل و تصویری آموزش دهیم.

بازگردانی و درون ریزی (Import) محتوا و اطلاعات برون بری شده در وردپرس:

همان طور که می دانید فرمت فایل برون بری شده ی وردپرس، xml می باشد.

مسیر طی شده:                 ابزارها >> درون ریزی >> ابزار مورد نظر >> هم اکنون نصب کن >> اجرای درون ریز >> انتخاب فایل >> بارگذاری پرونده و درون ریزی آن >> تنظیمات درون ریزی >> Submit

ورود به قسمت درون ریزی وردپرس و انتخاب ابزار مورد نظر:

برای بازگردانی این فایل ابتدا نشانگر موس خود را روی گزینه ی “ابزارها” از نوار سمت راست وردپرس ببرید و سپس روی گزینه ی “درون ریزی” کلیک نمایید.

ورود به قسمت درون ریزی وردپرس و انتخاب ابزار مورد نظر برای درون ریزی

- تبلیغات -

در صفحه ی باز شده، لیستی از ابزارهای موجود برای بازگردانی و درون ریزی را مشاهده خواهید کنید. اگرچه می توانید به دلخواه و با توجه به توضیحات زیر آن ابزار، موردی دلخواه را انتخاب و از آن استفاده کنید اما توصیه می کنیم از ابزار WordPress برای این منظور استفاده نمایید.

حال روی گزینه ی “هم اکنون نصب کن” در زیر عنوان WordPress کلیک کنید، تا ابزار درون ریزی نصب شود.

بازگردانی و درون ریزی (Import) محتوا و اطلاعات برون بری شده در وردپرس

پس از پایان نصب، حالا روی “اجرای درون ریز” کلیک کنید.

اجرای درون ریز در وردپرس برای درون ریزی

انتخاب و آپلود فایل xml و انجام تنظیمات مورد نظر برای درون ریزی:

صفحه ای مشابه تصویر زیر خواهید دید که برای بارگذاری فایل پشتیبان و می باشد.

روی Browse کلیک کنید و از پنجره ی باز شده فایل xml مورد نظر خود را که قبلا توسط خود وردپرس برون بری کرده اید را انتخاب کرده و Open را بزنید.

سپس روی “بارگذاری پرونده و درون ریزی آن” کلیک نمایید.

انتخاب و آپلود فایل xml و انجام تنظیمات مورد نظر برای درون ریزی

پس از بارگذاری و آپلود فایل برون ریزی، از شما خواشته می شود مولف مورد نظر خود را برای مطالب بازگردانی شده انتخاب کنید.

اگر می خواهید نامی جدید را وارد کنید می توانید از کادر اول برای این منظور استفاده کنید در غیر این صورت با استفاده از لیست کشویی زیر این کادر می توانید نام مولف را از میان کاربران موجود در سایت وردپرسی فعلی خود انتخاب نمایید.

قسمت بعدی با عنوان Import Attachments می باشد. همان طور که می دانید فایل پشتیبان xml فقط شامل متون، کدها و آدرس ها می باشد و فاقد هرگونه فایل مولتی مدیا است.

با تیک دار کردن گزینه ی “Download and Import file attachments” شما انتخاب می کنید که تمامی فایل های ضمیمه شده به نوشته ها و دیگر محتویاتی که قصد بازگردانی آن ها را دارید (مانند تصاویر و …)، از سایت اصلی (در صورت وجود!) بارگیری و بازگردانی شود.

با کلیک روی “Submit” فرآیند درون ریزی و بازگردانی آغاز می شود.

انجام تنظیمات مورد نظر برای درون ریزی در وردپرس

بسته به محتویات داخل فایل xml فرآیند بازگردانی ممکن است به طول انجامد اما پس از پایان آن، گزارش نتایج مانند تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

توجه داشته باشید که در مرحله ی قبلی تیک گزینه ی “Download and Import file attachments” را فعال نکرده باشید، در صفحه ی نتایج ممکن است با عبارت “رسانه Failed to import” مواجه شوید.

گزارش نتایج درون ریزی وردپرس

پایان موفقیت آمیز درون ریزی وردپرس:

پس از پایان فرآیند درون ریزی، با مراجعه به بخش نوشته ها و دیگر محتواها، می توانید به اطلاعات بازگردانی شده در سایت خود دسترسی پیدا کرده و از آن ها استفاده نمایید.

درون ریزی و بازگردانی موفقیت آمیز محتواها در وردپرس

تنها توجه داشته باشید که اگر محتوایی در فایل xml وجود داشته باشد که مربوط به افزونه ی خاصی باشد، اگرچه آن محتوا نیز بازگردانی می شود اما تا وقتی که افزونه ی مورد نظر را در سایت جدید خود نصب و فعال نکرده اید، آن محتواها قابل نمایش نیستند. اما با نصب و فعال کردن افزونه، آن محتواها نیز قابل مشاهده و استفاده خواهند بود.

از جمله ی افزونه هایی که دارای محتوا می باشند و در مورد بالا صدق می کنند، می توان افزونه ی محبوب Yoast SEO را نام برد.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید