- تبلیغات -
0
(0)

امروزه پایگاه داده یکی از مهم ترین قسمت هایی یک سایت می باشد که بسیاری از اطلاعات و مطالب به صورت جدول بندی شده و مرتب اما رمزنگاری شده در آن نگه داری می شود.

اگرچه پایگاه داده ی سایت های مختلف مانند سایت های وردپرسی به صورت خودکار ایجاد شده و پر می شود اما با این وجود ممکن است روزی نیاز پیدا کنید که برخی از اطلاعات موجود در آن را به صورت دستی ویرایش کنید.

اما همان طور که در بالا گفته شد اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده رمزنگاری شده و به راحتی قابل خواندن و ویرایش نمی باشد.

اما در تمامی کنترل پنل های هاست و سرور از جمله کنترل پنل Cpanel و DirectAdmin نرم افزار phpMyAdmin وجود دارد که با استفاده از آن می توان به راحتی پایگاه داده را خوانده و آن را ویرایش نمود.

البته با وجود آسانی کار با این نرم افزار اما باز هم ویرایش پایگاه داده کاری تخصصی می باشد. بنابراین اگر قصد ویرایش پایگاه داده ی سایت خود را دارید حتما با افراد برنامه نویس وب حرفه ای مشورت بگیرید.

در این مطلب می خواهیم روش ورود به phpMyAdmin در Cpanel و DirectAdmin را آموزش دهیم و به صورت مختصر توضیحاتی درباره ی ویرایش دستی پایگاه داده سایت با استفاده از آن ارائه کنیم.

روش ورود به phpMyAdmin در Cpanel و DirectAdmin و ویرایش دستی پایگاه داده سایت با استفاده از آن:

ورود به phpMyAdmin در Cpanel:

برای این کار کافیست پس از ورود به کنترل پنل خود، از قسمت DATABASES روی گزینه ی phpMyAdmin کلیک کنید.

- تبلیغات -

به احتمال زیاد به صورت مستقیم وارد این نرم افزار خواهید شد اما در صورتی که از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته شد می توانید از همان نام کاربری و رمز عبور ورود به هاست که به هنگام خریداری آن در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید.

ورود به phpMyAdmin در Cpanel

ورود به phpMyAdmin در DirectAdmin:

روش ورود به phpMyAdmin در DirectAdmin نیز درست همانند قسمت قبل می باشد و برای این کار باید پس از ورود به کنترل پنل از قسمت Advanced Features روی گزینه ی phpMyAdmin کلیک کنید.

ورود به phpMyAdmin در DirectAdmin

اگر مانند تصویر زیر از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته شد می توانید همان نام کاربری و رمز عبوری را که برای ورود به هاست استفاده می کنید به کار ببرید یا آن را از پشتیبانی هاست خود درخواست نمایید.

روش ورود به phpMyAdmin در Cpanel و DirectAdmin و ویرایش پایگاه داده با آن

ویرایش دستی پایگاه داده سایت با استفاده از phpMyAdmin:

تصویر زیر محیط کاربری نرم افزار phpMyAdmin را نشان می دهید.

در نوار سمت چپ لیستی از تمامی پایگاه های داده ی موجود در هاست شما نمایش داده می شود که با کلیک روی علامت () کنار آن ها می توانید لیست تمامی گزینه ها و ردیف های موجود در آن را مشاهده کنید و با کلیک روی این گزینه ها به دیگر گزینه ها و جداول موجود در پایگاه داده دسترسی پیدا کرده و از قسمت راست صفحه، آن ها را ویرایش نمایید.

باز هم متذکر می شویم که ویرایش پایگاه داده ی سایت کاری تخصصی بوده و بهتر است توسط یک برنامه نویس حرفه ای انجام شود.

روش ورود به phpMyAdmin در Cpanel و DirectAdmin و ویرایش دستی پایگاه داده سایت با استفاده از آن

در پایان باید بگوییم که بکاپ گیری از پایگاه داده ی سایت (Database) با استفاده از نرم افزار phpMyAdmin نیز امکان پذیر است.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید