- تبلیغات -
0
(0)

یکی از مهمترین قسمت های هاست فارغ از کنترل پنل آن، قسمت مدیریت فایل ها می باشد.

در مطالب گذشته در مورد چگونگی ورود به قسمت مدیریت فایل های کنترل پنل DirectAdmin توضیحاتی دادیم. اما در این مطلب قصد داریم روش ورود به قسمت مدیریت فایل های هاست در Cpanel را آموزش دهیم.

علاوه بر این روشی را در Cpanel آموزش می دهیم که شما بتوانید به راحتی به توسط آن، خطاهای هاست و سایت خود را یافته و آن ها را رفع نمایید.

روش ورود به قسمت مدیریت فایل های هاست در Cpanel:

روش ورود به قسمت مدیریت فایل های هاست در Cpanel بسیار آسان بوده و همانند DirectAdmin می باشد. برای این کار کافیست در صفحه ی اصلی کنترل پنل خود روی گزینه ی File Manager که معمولا اولین گزینه می باشد، کلیک نمایید.

روش ورود به قسمت مدیریت فایل های هاست در Cpanel

چگونگی یافتن خطاهای سایت و هاست توسط فایل error_log:

در Cpanel یک قابلیت جذاب و کاربردی وجود دارد که شما می توانید خطاهای رخ داده در هاست و سایت خود را به هنگام بازدید همه ی بازدیدکنندگان، در یک فایل با نام error_log مشاهده کرده و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید.

محل این معمولا در پوشه ای می باشد که فایل های سایت شما در آن قرار دارد. همان طور که در این آموزش گفته شده این پوشه معمولا public_html می باشد که روش دسترسی به آن از طریق روت هاست میسر است.

- تبلیغات -

فایل error_log معمولا با فرمت txt است و برای مشاهده ی آن کافیست پس از کلیک راست، گزینه ی View را انتخاب نمایید.

روش ورود به قسمت مدیریت فایل های هاست در Cpanel و چگونگی یافتن خطاهای سایت

پس از باز شدن با صفحه ای مشابه با تصویر زیر رو به رو می شوید که هر خط از این فایل ها نشان دهنده ی یک خطا می باشد که زمان و تاریخ رخ دادن آن در ابتدای خط وجود دارد.

پس از آن نیز خطای رخ داده یا فایل و شماره خط کد خطا داده، وجود دارد که با توجه به این اطلاعات شما می توانید آن خطا را یافته و آن را رفع نمایید.

چگونگی یافتن خطاهای سایت و هاست توسط فایل error_log

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید