- تبلیغات -
0
(0)

در مطالب گذشته نکات مهمی را در مورد ویژگی های هاست مناسب برای میزبانی وب سایت را شرح دادیم.

اما شرکت های ارائه دهنده ی هاست بسته به نیازهای مشتریان خود سرویس های هاست متنوعی را ارائه می دهند که در این مطلب قصد داریم ویژگی ها و موارد کاربرد مهم ترین آن ها را بیان کنیم.

آشنایی با انواع هاست های موجود در بازار برای میزبانی وب:

هاست معمولی:

هاست های معمولی هاست هایی هستند که برای وب سایت های معمولی با بازدید متوسط و عملیات های اجرایی سبک مناسب بوده و حجم فایل های سایت در این موارد کم است.

این نوع هاست ها اصلی ترین و پرکاربردترین نمونه ی هاست می باشند که اکثر وب سایت های تازه کار از این نوع استفاده می کنند.

شما می توانید بر اساس ویژگی های ارائه شده توسط فروشنده و نیاز سایت خود هاست مناسب را در این زمینه انتخاب نمایید.

تنها ذکر دو نکته ی عمده در این مورد خالی از لطف نیست که در ادامه آن ها را بازگو می کنیم…

کدام سیستم عامل، لینوکس یا ویندوز:

همان طور که در مطالب گذشته به آن اشاره شد تعیین کننده ی سیستم عامل سرور و هاست زبان برنامه نویسی وب سایت شما می باشد.

- تبلیغات -

به این صورت که اگر وب سایت شما بر اساس تکنولوژی و زبان PHP طراحی شده است شما تنها می توانید از هاست با سیستم عامل لینوکس استفاده کنید که به عنوان مثال در این زمینه می توان سیستم مدیریت محتوای وردپرس را نام برد که با زبان PHP نوشته شده و تنها در هاست با سیستم عامل لینوکس قابل استفاده می باشد.

اما هاست و سروری که در آن سیستم عامل ویندوز سرور نصب شده است تنها می تواند میزبان سایت هایی باشد که با زبان برنامه نویسی Asp.net نوشته شده اند.

هاست ایران یا هاست خارج:

می توان گفت که به صورت کلی هاست ایران و هاست خارج با هم هیچ تفاوتی ندارند به جز این که محل نگه داری سرور فیزیکی هاست ایران (دیتاسنتر) در ایران و هاست خارج در خارج می باشد.

بنابراین اگر بخواهیم مزیتی را برای هاست ایران عنوان کنیم این است که به دلیل فاصله ی مکانی کم کاربران بازدیدکننده ایرانی به دیتاسنتر هاست ایران، سرعت بالا آمدن سایت های ایرانی (یا سرعت Ping سایت) استفاده کننده از این هاست ها حتی تا ۵ برابر بیشتر است که می تواند یک از عوامل مهم افزایش تعداد بازدید سایت و سئوی آن به شمار آید.

تنها ذکر این نکته مهم است که اگر شرکت ارائه دهنده ی هاست ایران معتبر بوده و هاست آن دارای کیفیت مطلوبی باشد بازدیدکنندگان خارجی نیز از جمله ربات های مختلفی مانند ۴ربات های جستجوگر گوگل نباید هیچ مشکلی در زمینه ی بازدید از وب سایت داشته باشند که در این مورد شرکت آسمان هاست ارائه دهنده ی بهترین هاست های ایرانی می باشد:

https://asemanhost.com

بنابراین توصیه می کنیم که برای پیشرفت سریع تر سایت خود از هاست و سرور ایران استفاده کنید.

هاست پرترافیک (پربازدید):

این نوع هاست ها دارای منابع اختصاصی تر و بیشتری نسبت به هاست های معمولی می باشند که مناسب سایت هایی با ترافیک بالا هستند.

استفاده از این هاست ها برای سایت هایی که در یک لحظه بازدیدکنندگان بسیاری از آن بازدید می کنند و ممکن است هاست معمولی در هنگام درخواست ها خطا داده و بالا نیاید مناسب می باشد.

تعداد کانکشن در لحظه یکی از عوامل مهم تعیین کننده هاست  پرترافیک مناسب برای سایت شما می باشد. علاوه بر این باید به مقدار Cpu و Ram و پهنای باند اختصاص داده شده به آن ها توجه شود تا هاست مناسبی انتخاب شود.

هزینه ی تهیه ی این هاست با توجه به امکانات و قدرت بالاتر آن، بیشتر است.

هاست دانلود:

هاست دانلود نمونه ای دیگر از هاست هایی است که شرکت های مختلف ارائه می کنند.

این هاست ها همان طور که از نام آن ها پیداست مناسب برای دانلود بوده و سایت هایی که خدمات دانلود فایل ها را ارائه می کنند می توانند آن را تهیه نمایند.

معمولا این نمونه هاست ها به دلیل نداشتن قابلیت ایجاد دیتابیس و تنظیم انواع دامنه و ساخت اکانت ایمیل امکان راه اندازی وب سایت را ندارند و تنها برای آپلود فایل در آن ها و دانلود فایل ها توسط بازدیدکنندگان مناسب می باشند.

بنابراین فضای وب هاست و پهنای باند آن از جمله مهمترین عوامل تعیین کننده هاست دانلود مناسب برای خرید می باشد.

همانطور که گفتیم این نمونه هاست ها امکان راه اندازی سایت را ندارند و شما باید وب سایت خود را در یک هاست معمولی راه اندازی کنید و با آپلود فایل های خود در هاست دانلود و قرار دادن لینک آن ها در وب سایت اصلی از هاست دانلود استفاده کنید.

معمولا دامنه ی هاست دانلود نمی تواند دامنه ای اختصاصی باشد و حتما باید زیر دامنه ای از دامنه ی اصلی که روی هاست معمولی میزبان سایت تنظیم شده است تنظیم شود.

هاست بک آپ (Backup):

هاست بک آپ نمونه ای دیگر از سرویس های هاست می باشد که تنها برای نگهداری فایل های شما به کار می روند. اما مهم ترین فایل هایی که در این نوع هاست ها نگه داری می شوند بک آپ های گرفته شده از سایت موجود در هاست معمولی شما می باشد.

این نوع هاست ها نیز همانند هاست دانلود قابلیت راه اندازی سایت را ندارند و تنها برای نگه داری نسخه های پشتیبان گرفته شده از سایت مناسب می باشد.

علاوه بر هاست های نامبرده شده در بالا، برخی شرکت ها ممکن است بر اساس سیاست های خود انواع دیگری از هاست را معرفی و به فروش برسانند که بسته به ویژگی های آن ها و نیازهای خود می توانید آن ها را تهیه نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید