- تبلیغات -
0
(0)

در مطالب گذشته مطالبی در مورد پسوندهای مهم آدرس های اینترنتی بیان شد.

همان طور که می دانید هر کشوری برای خود یک پسوند ملی دارد که فقط مربوط به سایت های همان کشور می باشد. به عنوان مثال دامنه ی ملی ایران، .ir می باشد.

اما این دامنه دارای زیر مجموعه هایی است که در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در مورد آن ها صحبت کنیم.

ثبت اکثر این دامنه ها نیازمند مجوز قانون و مدارکی می باشد که در ادامه بیان می شود. تنها دامنه ی .ir قابلیت ثبت توسط افراد مقیم ایران را داشته و ثبت آن نیازمند مدرک نمی باشد.

آشنایی با انواع دامنه های ملی ایران و روش ثبت آن ها:

دامنه های بدون نیاز به ارائه ی مدرک:

.ir این دامنه اولین، اصلی ترین و پرکاربردترین پسوند برای ثبت سایت ایرانی بوده و افرادی می توانند دامنه های با این پسوند را به ثبت برسانند که قانونا مقیم ایران باشند.

برای دریافت دامنه ی .ir با مناسب ترین و ارزان ترین قیمت اینجا کلیک کنید.

.id.ir این دامنه به تمامی اشخاص حقیقی ایرانی اعطا می شود اما دریافت آن نیازمند ارائه ی کپی شناسنامه می باشد.

- تبلیغات -

دامنه های نیازمند ارائه ی مدرک مربوطه:

.co.ir این دامنه برای شرکت ها و سازمان های غیر دولتی تعبیه شده است و استفاده از آن نیازمند مدارک شرکت می باشد.

.ac.ir این پسوند برای سایت های مربوط به آموزش عالی، وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی می باشد و برای ثبت آن مجوز لازم است.

.sch.ir همان طور که مشاهده می کنید قسمت ابتدایی این دامنه از کلمه ی school گرفته شده است و تمامی مدارس و موسسات آموزشی زیر مجموعه ی وزارت آموزش و پرورش می توانند با استفاده از مجوز خود دامنه ای با این پسوند ثبت نمایند.

.net.ir این پسوند برای دامنه ی شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت استفاده می شود و ثبت آن نیازمند مدرک شرکت ارائه دهنده و درخواست کننده می باشد.

.gov.ir این پسوند برای همه ی سایت های زیر مجموعه ی قوای سه گانه ی کشور در نظر گرفته شده است و نیازمند ارائه ی مدارک مربوطه می باشد.

.org.ir این پسوند برای تمامی انجمن های علمی کشور یا سازمان های غیر دولتی یا بین المللی مناسب بوده و دریافت آن نیازمند ارائه ی کپی روزنامه ی سازمان درخواست کننده می باشد.

همان طور که مشاهده می کنید دریافت تمامی پسوندهای بالا نیازمند مدرک بوده و تنها پسوندهای .ir و .id.ir برای اشخاص حقیقی و سایت های عادی و شخصی مناسب می باشند.

در نهایت ذکر این نکته مناسب است که برای دریافت انواع دامنه ی ملی ایران شما باید یک حساب در سایت ایرنیک داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با پروسه ی ثبت دامنه ی ایرانی و روش ایجاد حساب در سایت ایرنیک کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید