- تبلیغات -
3.3
(9)

با پیشرفت علم و تکنولوژی تلویزیون های آنالوگ جای خود را به تلویزیون ها و ریسیورهای دیجیتال (Receiver) و با کیفیت داده اند.

علاوه بر بالا رفتن کیفیت تصویر توسط این ریسیورهای، قابلیت ضبط تصاویر تلویزیون و ما.هوا.ره که پیشتر این امکان برای همه ی افراد وجود نداشت در اختیار هر فردی به آسانی قرار گرفته است.

امروزه هرکسی که بخواهد می تواند به راحتی و با استفاده از این رسیورها انواع برنامه های دلخواه خود را از هر شبکه ای ضبط کرده و به ذخیره سازی آن یا تماشای آن ها در اوقات دیگر بپردازد.

بد نیست بدانید ممکن است فیلم ها و ویدئوهای ضبط شده توسط این ریسیورها از جمله ریسیور دستگاه دیجیتال یا ریسیور ما.هوا.ره دارای فرمت های متفاوتی باشند اما همگی آن ها از جمله خانواده ی بزرگ فرمت MPEG هستند که یک فرمت با کیفیت ویدئویی می باشد.

اگرچه این فرمت ها از خانواده ی MPEG هستند اما نام آن ها متفاوت است و ممکن است در کامپیوتر یا حتی دستگاه های پخش کننده توسط هر نرم افزاری قابل شناسایی و خواندن نباشند.

در این مطلب قصد داریم شما را با دو فرمت عمده ی ضبط فیلم در ریسیورهای دیجیتال و ما.هوا.ره آشنا کنیم و بهترین نرم افزار پخش آن ها را به شما معرفی نماییم.

پخش انواع فرمت های فیلم ضبط شده توسط ریسیورهای تلویزیون (Receiver) در ویندوز:

پخش فرمت ویدئویی .ts و فرمت های مشابه در کامپیوتر:

اکثر دستگاه های دیجیتال فیلم های تلویزیونی را با فرمت .ts ضبط و ذخیره می کنند که فیلم های ضبط شده با آن از کیفیت بالایی برخوردار است. فیلم های ضبط شده با این فرمت معمولی داخل پوشه ای با پسوند .pvr قرار می گیرند.

- تبلیغات -

همانطور که کمی قبل تر گفته شده این فرمت نیز از خوانده ی فرمت های ویدئویی MPEG می باشد اما با استفاده از هر پخش کننده ی کامپیوتری مانند Windows Media Player قابل پخش نمی باشند.

به هنگامی که ویدئوهای با فرمت .ts را با استفاده از این نرم افزارها با می کنید، یا نمی توانند آن را پخش کنند، یا با گیرهای بسیار آن را پخش می کنند و یا ممکن فقط تصویر را بدون صدا پخش نمایند.

اما نرم افزار VLC Player یک نرم افزار قدرتمند پخش کننده ی فرمت های مختلف از جمله فرمت ویدئویی ضبط فیلم  .ts می باشد که این فرمت را با بهترین کیفیت و بدون هیچ مشکلی در ویندوز پخش می نماید.

شما می توانید این نرم افزار قدرتمند را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود نرم افزار VLC Player برای پخش فرمت های فیلم ضبط شده .ts و فرمت های مشابه در کامپیوتر

البته به تازگی شما می توانید با نصب ویندوز ۱۰ و با استفاده از اپلیکیشن پیش فرض Movies & TV موجود در آن نیز این فرمت را بدون مشکل در کامپیوتر خود پخش نمایید.

پخش فرمت ویدئویی .tps و فرمت های مشابه در کامپیوتر:

فرمت .tps و فرمت های مشابه آن می توانند توسط هر ریسیوری ضبط شوند اما معمولا این فرمت توسط ریسیورهای ما.هوا.ره ضبط می شوند.

برای پخش این فرمت در کامپیوتر نیز احتمالا مشکل بیشتری نسبت به فرمت قبلی خواهید داشت و نرم افزارهای کمتری برای پخش آن خواهید یافت.

اما فرمت های .tps و مشابه آن که باز هم از خانواده ی فرمت MPEG می باشند به راحتی با استفاده از نرم افزار Elecard MPEG Player در ویندوز قابل پخش خواهند بود.

نسخه ی تست شده ی این نرم افزار برای دانلود در لینک زیر قرار گرفته است:

دانلود نرم افزار Elecard MPEG Player برای پخش فرمت های فیلم ضبط شده .tps و فرمت های مشابه در کامپیوتر

رمز فایل:

www.yadit.ir

شما می توانید با نصب این نرم افزار کم حجم، به راحتی ویدئوهای ضبط شده ی خود را مشاهده نمایید.

برای یادگیری روش تغییر زبان فیلم ها و انیمیشن های دو یا چند زبانه در نرم افزار KMPlayer کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید