- تبلیغات -
3.6
(7)

حتما برای شما پیش آمده است که نیاز پیدا کنید که یک شماره تلفن را روی شماره تلفنی دیگر ست و تنظیم کنید تا وقتی که با شماره تلفن اول تماس گرفته می شود، بجای آن شماره، تماس به شماره ی دوم منتقل شود. به این شیوه ی انتقال تماس ها، دایورت کردن یک شماره روی شماره ای دیگر گفته می شود.

دایورت کردن مزایا و کاربردهای بسیاری دارد. به عنوان مثال شما می توانید شماره تلفن ثابت منزل خود را روی موبایل دایورت کنید. در این صورت در صورت تماس با منزل، گوشی شما زنگ می زند و از این طریق شما می توانید که هنگامی که منزل نیستید به تماس های تلفن منزل خود پاسخ دهید!!

جالب است بدانید که دایورت (Divert) کردن شماره های مختلف همراه از اپراتورهای مختلفی مانند رایتل، ایرانسل و همراه اول روی شماره های همراه دیگر یا روی شماره های تلفن ثابت بدون محدودیت امکان پذیر است. همچنین شما می توانید شماره تلفن ثابت خود را نیز روی یک شماره ی همراه دایورت نمایید.

روش دایورت کردن شماره تلفن ثابت و همراه مشابه هم بوده و بسیار آسان است که در ادامه ی این مطلب به آن پرداخته می شود…

روش دایورت (Divert) کردن شماره موبایل روی شماره تلفن ثابت و برعکس آن:

برای دایورت کردن کافیست یک کد دستوری را در قسمت شماره گیری گوشی تلفن همراه یا تلفن ثابت وارد کنید و با آن ارتباط برقرار کنید. خواهید دید که به راحتی قابلیت دایورت شماره، فعال می شود.

این کد دستوری به شکل زیر می باشد:

*۲۱*۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹#

- تبلیغات -

ستاره، عدد ۲۱، ستاره شماره ی دوم (شماره ی مقصد) مربع را بزنید و سپس با آن ارتباط برقرار کنید.

روش دایورت (Divert) کردن شماره موبایل روی شماره تلفن ثابت و برعکس آن

پس از آن، دایورت روی شماره ی وارد شده فعال می شود و از این پس هر کسی که با شماره ی شما تماس بگیرد، تماس به شماره ی وارد شده در کد دستوری منتقل می شود.

توجه: در صورتی که می خواهید شماره ی تلفن ثابت (منزل) را در کد دستوری وارد کنید، توجه داشته باشید که حتما آن را به همراه پیش شماره ی شهر مربوطه وارد کنید تا یک عدد ۱۱ رقمی بین ستاره و مربع قرار بگیرد.

روش لغو دایورت (Divert) از قبل تنظیم شده:

برای این کار کافیست کد دستوری زیر را وارد کنید، تا تماس با شماره ی مربوطه به حالت عادی بازگردد:

#۲۱#

مربع، عدد ۲۱، مربع.

اما دایورت آموزش داده شده در این مطلب، ساده ترین نوع دایورت می باشد. در پست بعدی مطالبی در مورد انواع دایورت و روش فعال سازی آن ها بیان می کنیم.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید