- تبلیغات -
3.5
(2)

حتما تا به حال عبارت های بک آپ گیری و ری استور یا معادل های فارسی آن ها یعنی پشتیبان گیری و بازگردانی آن به گوش شما خورده است.

عبارت بک آپ گیری به معنای نگهداری فایل های شما از هر نوعی که می خواهند باشند، در جایی به غیر از جای اصلی که ذخیره شده اند می باشند. به بیانی ساده تر به معنای کپی فایل ها در یک درایو یا دیسک دیگر می باشد.

ری استور یا بازگردانی نیز همان طور که از عنوانشان پیداست به معنای بازگردانی نسخه های پشتیبان از قبل گرفته شده، در مکان یا درایو اصلی می باشد.

عمل پشتیبان گیری در زمان هایی که احتمال از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر یا حتی موبایل وجود دارد مورد نیاز می شود.

به عنوان مثال وقتی که بخواهید ویندوز کامپیوتر خود را عوض کنید یا سیستم عامل گوشی موبایل خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید نیاز به پشتیبان گیری از فایل های خود پیدا می کنید.

برای اطمینان از امن بودن محل ذخیره سازی فایل های بکاپ گرفته شده بهتر است که آن ها را در یک دیسک نوری یا فلش یا اگر حجم آن ها بالاست در یک هارد دیسک (اکسترنال) دیگر ذخیره نمایید.

در ادامه ساده ترین روش بکاپ گیری از فایل های مختلف را بدون نیاز به هیچ نرم افزار جانبی بیان می کنیم…

- تبلیغات -

ساده ترین روش برای پشتیبان گیری (Backup) از فایل های مختلف داخل کامپیوتر و موبایل:

ساده ترین روش پشتیبان گیری از فایل های درایوهای مختلف کامپیوتری یا فایل های موجود در قسمت های مختلف درایو ویندوز، کپی آن ها در یک هارد دیسک دیگر می باشد.

شما کافیست برای این کار، فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی یکی از آن ها کلیک راست کرده و copy را بزنید.

ساده ترین روش برای پشتیبان گیری (Backup) از فایل های مختلف داخل کامپیوتر - کپی فایل ها

سپس در درایوی دیگر کلیک راست کرده و برای جایگذاری فایل ها روی paste کلیک نمایید.

ساده ترین روش برای پشتیبان گیری (Backup) از فایل های مختلف داخل کامپیوتر - جایگذاری فایل ها

همچنین می توانید آن ها را در یک دیسک نوری رایت کنید…

روش های دیگر پشتیبان گیری (Backup) از فایل ها:

نرم افزارهای بسیاری در اینترنت موجود هستند که عمل بکاپ گیری را از انواع فایل های موجود در کامپیوتر شما و همچنین موجود در درایو ویندوز انجام می دهند.

این نرم افزارها بکاپ های گرفته شده از فایل های شما را با فرمت مخصوصی ذخیره سازی کرده و برای بازگردانی آن ها نیز نیاز به همان برنامه می باشد.

مزیت استفاده از این نرم افزارها احتمالا کاهش حجم فایل پشتیبان گرفته شده نسبت به حجم اولیه آن ها و یکپارچگی می باشد.

همچنین از ویندوز ۷ به بعد تمامی ویندوزها دارای نرم افزاری برای گرفتن نسخه ی پشتیبان از فایل های مختلف موجود در کامپیوتر هستند که با دسترسی به آن ها از قسمت کنترل پنل ویندوز می توان از تمامی فایل ها و پوشه های کامپیوتر و درایوهای مختلف یک نسخه ی پشتیبان تهیه نمود.

همچنین یک راه ساده تر برای پکاپ گیری خودکار از فایل های موجود در ویندوز (فایل های کاربر) مانند پوشه های Documents، Pictures، Desktop و … وجود دارد و آن این است که فایل های موجود در این پوشه ها را در درایوی به غیر از درایو ویندوز ذخیره نمایید.

مزیت این روش این است که در صورتی که قبل از گرفتن پشتیبان، درایو ویندوز شما دچار آسیب شد، فایل های موجود در ویندوز شما از دست نخواهد رفت.

برای یادگیری چگونگی انجام هر یک از شیوه های نام برده شده می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید