- تبلیغات -
3.8
(13)

بعضی از برنامه های اندرویدی نیازمند سرویس هایی هستند که در پس زمینه اندروید (به معنای این که برای کاربر قابل مشاهده نیستند) اجرا می شوند. برای مثال می توان اعلانات اپلیکیشن های پیام رسان را نام برد که نمونه ی واضحی از سرویس ها می باشد.

معمولا به هنگام ورود به این گونه برنامه ها سرویس آن ها به طور خودکار باز می شود. همچنین این برنامه ها قابلیت آغاز سرویس خود را پس از بالا آمدن کامل اندروید (بوت شدن) دارند. این به این معناست که تقریبا همه ی مواقع سرویس این برنامه ها در حال اجراست و مقداری از حافظه ی رم را اشغال کرده است.

گاهی نیز برنامه دچار اشکالاتی در اجرا می شود که نیازمند یک بار بسته شدن کامل آن می باشد. در اغلب موارد خود گوشی برنامه را اصطلاحا Force close می کند که در عامیانه به آن هنگ کردن برنامه گفته می شود.

اما اگر به دلایل بالا یا هر دلیل دیگری برنامه نیازمند بسته شدن کامل باشد و خود اندروید هم نیز این کار را به صورت خودکار نکند چه باید کرد؟! می توانید از روشی که در ادامه گفته می شود برای ورود به صفحه ی برنامه در اندروید استفاده کنید و سپس آن را به صورت دستی Force stop نمایید.

ورود به صفحه ی مدیریت برنامه در اندروید:

روش های مختلفی برای ورود به این صفحه وجود دارد که مشابه هم نیز هستند. اگر برنامه در قسمت برنامه های اخیر باز است یا اعلان آن در قسمت اعلانات قرار دارد می توانید با نگه داشتن انگشت خود روی آن ها برای چند لحظه و سپس با انتخاب گزینه ی App info وارد صفحه ی مدیریت برنامه شوید.

صفحه ی مدیریت برنامه

لیست برنامه های اخیر (recent apps)

- تبلیغات -

صفحه ی مدیریت برنامه

نوار اعلانات (notifications)

دسترسی به برنامه های اخیر نیز بسیار آسان است! برخی از گوشی ها مانند برند سونی دکمه ای جداگانه در پایین صفحه برای این قسمت دارند و برخی از گوشی ها مانند اکثر مدل های برند سامسونگ با نگه داشتن دکمه هوم وارد این قسمت می شوند.

به عنوان روشی دیگر می توانید وارد تنظیمات گوشی و سپس مدیریت برنامه ها شوید و در قسمت برنامه های بارگیری شده برنامه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صفحه ی مدیریت برنامه

انتخاب برنامه

settings>>application manager>>downloaded>>your app>>force stop

بستن اجباری برنامه های اندرویدی:

پس از ورود به صفحه ی مدیریت برنامه کار تمام است! با انتخاب گزینه ی توقف اجباری (Force stop) می توانید برنامه را متوقف کنید.

توقف اجباری برنامه

اگر گاهی با مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم ها و دیگر فایل ها در تلگرام مواجه شده اید می توانید روش های رفع این مشکل را در این قسمت بخوانید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 13

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

10 دیدگاه‌ها

  1. سلام. برای گوشی شیائومی این گزینه رو نداره،میشه بگید باید چیکار کرد؟؟؟ خیلییی مهمه،ممنون میشم زود جواب بدید

    • سلام یگانه عزیز
      برای گوشی های شیائومی نیز این گزینه موجود می باشد، تنها ممکن است جای آن در صفحه متفاوت باشد. لطفا به بخش تنظیمات برنامه های گوشی خود بروید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. احتمالا گزینه Force Stop یا توقف اجباری در پایین قرار گرفته باشد.
      موفق باشید…

  2. سلام بعضی از برنامه های گوشی من خودشون از اول توقف اجباری هستند؟؟؟مثل تغییر فونت.چجوری میتونم درستش کنم؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز
      احتمالا مشکل از برنامه های سیستمی گوشیتون هست.
      در پلی استور به دنبال به روز رسانی برنامه Android System WebView بگردید و آن را به روز کنید.
      در صورتی که به روزرسانی موجود نبود، داخل تنظیمات گوشی و بخش مربوط به Android System WebView بروید و تمامی به روزرسانی های آن را حذف کنید.
      موفق باشید.

  3. سلام گوشی من ردمی نوت۸ است، چرا بعد از توقف اجباری برنامه ای مثل اینستاگرام پس از چند دقیقه دوباره از حالت توقف اجباری بیرون میاد؟

    • سلام محمدابراهیم عزیز
      برنامه هایی مثل اینستاگرام و شبکه های اجتماعی معمولا در پس زمینه اندروید سرویس هایی را در حال اجرا دارند تا بتوانند اعلانات پیام ها را به محض دریافت نمایش دهند.
      اگرچه با Force Stop کردن این برنامه، سرویس های آن نیز غیرفعال می شوند اما گاهی ممکن است پس از مدتی این سرویس ها به صورت خودکار دوباره فعال شود.
      برای غیر فعال کردن همیشگی این سرویس ها بهتر است به قسمت App info اینستاگرام در اندروید بروید و سپس از قسمت power usage (یا بهینه سازی باتری) می توانید سرویس های پس زمینه آن برنامه را مدیریت و حتی غیرفعال نمایید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید