- تبلیغات -
5
(2)

همان طور که می دانید در مرورگرهای امروزی از جمله مرورگر فایرفاکس، قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید سایت های دلخواه خود را نشان گذاری کنید تا بتوانید در دفعات بعدی راحت تر به آن ها دسترسی پیدا کنید.

اما گاهی اوقات پیش می آید که شما ویندوز خود را عوض می کنید یا مرورگر فایرفاکس را از روی لپ تاپ خود پاک می کنید، و در نتیجه بوک مارک های مرورگر شما به کلی پاک می شود و در صورت نصب دوباره، شما آن بوک مارک ها را دوباره به دست نخواهید آورد!!

همچنین ممکن است بخواهید بوک مارک های مرورگر کامپیوتر خود را به کامپیوتری دیگر منتقل کنید که ایجاد یکی یکی آن ها به خصوص در مواردی که تعداد آن ها زیاد است، اصلا کار معقولی نمی باشد.

در صورتی که شما یک اکانت فایرفاکس ساخته باشید، به صورت خودکار از این نشان گذاری شده ها پشتیبان گیری شده و در فضای ابری ذخیره می شود و قابل بازگردانی خواهد بود اما در صورتی که اکانتی در فایرفاکس نساخته باشید و فعلا نخواهید بسازید چه باید کرد؟

در این صورت فایرفاکس دارای قابلیتی برای بکاپ گیری و بازگردانی بوک مارک ها می باشد که روش استفاده از آن نیز بسیار آسان است. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا روش این کار را بیاموزید.

آموزش بکاپ گرفتن و بازگرداندن نشان گذاری شده ها در فایرفاکس (Firefox Bookmark):

روش بکاپ گرفتن از نشان گذاری شده ها در فایرفاکس:

برای این منظور ابتدا باید وارد بخش کتابخانه یا Library مرورگر شوید که کافیست کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+H کیبورد خود را به صورت همزمان فشار دهید تا پنجره ی مربوط به آن نمایش داده شوند.

حالا از سمت چپ روی All Bookmarks کلیک کنید. در سمت راست لیستی از گروه های نشان گذاری شما ذخیره نمایش داده می شود.

- تبلیغات -

شما باید از این لیست گروه های مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای انتخاب چند گزینه، ابتدا کلید Ctrl کیبورد خود را فشار دهید و نگه دارید و سپس گزینه های مورد نظر خود را یا همه ی گزینه ها را انتخاب کنید تا آبی رنگ شوند.

بکاپ گرفتن و بازگرداندن نشان گذاری شده ها در فایرفاکس (Firefox Bookmark)

حالا برای بکاپ گیری از بوک مارک های انتخاب شده از نوار بالا روی Import and Backup کلیک کنید و از لیست باز شده گزینه ی Backup را انتخاب نمایید.

بکاپ گرفتن از نشان گذاری شده ها در فایرفاکس

سپس پنجره ای باز می شود که می توانید با استفاده از آن، محل ذخیره سازی فایل بکاپ و نام آن را مشخص نمایید. پس از آن برای ذخیره سازی روی Save کلیک کنید.

فایل بکاپ شما در محل مورد نظر و با فرمت json، با موفقیت ذخیره خواهید شد.

روش بازگردانی بکاپ گرفته شده از نشان گذاری شده ها در فایرفاکس:

اما در صورتی که بخواهید در مرورگر فایرفاکس جدید خود بکاپ گرفته شده از سایت های نشان گذاری شده را بازگردانی کنید، ابتدا باید مانند قبل با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+H وارد پنجره ی کتابخانه ی فایرفاکس شوید.

حالا از نوار سمت چپ گزینه ی All Bookmarks را انتخاب نمایید و سپس از نوار بالایی، روی Import and Backup کلیک کنید.

سپس از لیست باز شده، گزینه ی Restore را انتخاب نمایید.

لیست جدیدی باز می شود که ممکن است شامل چند گزینه برای بازگرداندن فایل بکاپ های مختلف باشد. اگر فایل مورد نظر شما در این لیست وجود نداشت می توانید برای انتخاب آن روی Choose File کلیک کنید.

روش بازگردانی بکاپ گرفته شده از نشان گذاری شده ها در فایرفاکس

سپس پنجره ای پیش روی شما باز می شود که با استفاده از آن می توانید فایل بکاپ نشان گذاری شده های مرورگر خود را با فرمت json انتخاب کنید و برای باز کردن آن روی Open کلیک نمایید.

پس از انتخاب پیامی به شما نمایش داده می شود که به شما می گوید در صورت بازگرداندن فایل بکاپ انتخابی، تمامی بوک مارک های ذخیره شده جاری در مرورگر شما حذف خواهند شد! در صورتی که این حذف شدن مشکلی برای شما به وجود نمی آورد می توانید برای تایید بازگرداندن بکاپ روی OK کلیک کنید.

پس از آن خواهید دید که تمامی سایت های نشان گذاری شده موجود در بکاپ، برای شما بازیابی می شوند.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید