- تبلیغات -
3.7
(9)

قابلیت ذخیره تاریخچه ای از بازدیدها (History) در مرورگرهای امروزی این امکان را به کاربران داده است که پس از اولین بازدید خود از وب سایت ها یا وارد کردن مشخصات مورد نیاز در انواع فرم های موجود در آن ها و یا پس از جستجوی یک عبارت در موتور جستجوگر مرورگر، در دفعات بعدی کاربر بتواند دسترسی خیلی سریع تری به آن ها داشته باشد و با وارد کردن کاراکترهای ابتدایی هر کدام از موارد نام برده، ادامه ی آن طبق هیستوری تشخیص داده شده و به کاربر پیشنهاد شود.

اما گاهی اوقات شما به دلایلی نمی خواهید تاریخچه ی بازدیدهای شما در مرورگر ذخیره شود. در این موارد اگر این امکان را برای یک بار می خواهید در مرورگر فایرفاکس می توانید از قابلیت بازدید ناشناس یا Private Browsing استفاده کنید.

اما اگر می خواهید هر بار که از مرورگر خود استفاده می کنید، بازدیدهای انجام شده در تاریخچه ی مرورگر ذخیره نشوند می توانید قابلیت History مرورگر خود را سفارشی سازی کنید تا تنها برخی اطلاعات مورد نظر شما را ذخیره کند یا اصلا به کلی هیستوری مرورگر را غیر فعال کنید تا هیچ اطلاعاتی را، هیچ وقت ذخیره نکند.

در ادامه ی این مطلب با یادیت همراه باشید تا روش انجام تنظیمات هیستوری (History) مرورگر فایرفاکس (Firefox) را بیاموزید.

آموزش کامل تنظیمات هیستوری (History) مرورگر فایرفاکس:

روش ورود به بخش تنظیمات هیستوری (History) فایرفاکس:

برای این منظور، ابتدا با استفاده از آیکون به شکل سه خط موازی در سمت راست نوار بالای فایرفاکس کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه ی Options را انتخاب نمایید.

ورود به تنظیمات فایرفاکس برای انجام تنظیمات هیستوری (History) آن

حالا از سمت چپ گزینه ی Privacy & Security را انتخاب کنید.

- تبلیغات -

سپس در سمت راست، کمی به پایین بروید تا بخش History را که مربوط به تنظیمات تاریخچه ی بازدیدهای مرورگر فایرفاکس می باشد مشاهده نمایید.

فعال کردن یا غیر فعال کردن کامل ذخیره سازی هیستوری توسط فایرفاکس:

در صورتی که می خواهید ذخیره سازی تمامی اطلاعات بازدیدهای شما در هیستوری فایرفاکس به صورت کامل غیر فعال شود می توانید از لیست کشویی رو به روی عبارت Firefox will گزینه ی Never remember history را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه، فایرفاکس از تنظیماتی مشابه با قابلیت private browsing استفاده خواهد کرد و در نتیجه هیچ کدام از سابقه ی بازدیدهای شما در این مرورگر ذخیره نخواهد شد.

اما در صورت انتخاب گزینه ی اول یعنی Remember history ذخیره ی بازدیدهای شما در این مرورگر دوباره فعال خواهد شد که شامل ذخیره سازی بازدیدهای شما از سایت ها، دانلودها، اطلاعات وارد شده در فرم ها و عبارات جستجو شده در موتورهای جستجوگر می باشد.

روش فعال کردن یا غیر فعال کردن کامل ذخیره سازی هیستوری توسط فایرفاکس

توجه داشته باشید که با انتخاب هر یک از گزینه های بالا، فایرفاکس نیازمند راه اندازی مجدد می باشد که پس از انتخاب شما، پیامی نمایش داده می شود که با انتخاب گزینه ی Restart Firefox now می توانید مرورگر خود را به صورت خودکار یک بار بسته و دوباره باز کنید تا تغییرات اعمال شوند.

سفارشی سازی اطلاعات قابل ذخیره در هیستوری فایرفاکس:

اما به جز دو گزینه ی اشاره شده در بالا، یکی گزینه ی دیگر نیز در تنظیمات هستوری فایرفاکس وجود دارد که با استفاده از آن می توانید ذخیره سازی برخی اطلاعات در هیستوری را فعال و برخی دیگر را غیر فعال کنید و تنظیمات سفارشی شده ی دیگری نیز برای ذخیره سازی تاریخچه ی بازدیدها انجام دهید.

برای این منظور از لیست کشویی اشاره شده در قسمت قبل گزینه ی Use custom settings for history را انتخاب نمایید.

خواهید دید چهار گزینه در زیر لیست کشویی نمایش داده می شوند که در ادامه به توضیح مختصر همه ی آن ها می پردازیم.

گزینه های موجود برای سفارشی سازی اطلاعات قابل ذخیره در هیستوری فایرفاکس:

با فعال کردن تیک گزینه ی Always use private browsing mode، گزینه ی های بعدی غیر فعال خواهند شد و فایرفاکس شما همیشه در حالت بازدید ناشناس اجرا خواهد شد.

اما در صورتی که گزینه ی بالا را فعال نکنید، گزینه ی بعدی پیش روی شما Remember browsing and download history می باشد که با تیک دار کردن آن انتخاب می کنید که تمامی تاریخچه ی بازدیدهای شما از سایت ها و دانلود شما از آن ها، در مرورگر ذخیره شوند.

گزینه ی بعدی Remember search and form history می باشد که با تیک دار کردن این گزینه نیز انتخاب می کنید که تمامی تاریخچه ی جستجوهای شما در موتورهای جستجوگر به همراه اطلاعات وارد شده در فرم ها، در مرورگر ذخیره شوند.

اما گزینه ی آخر Clear history when Firefox closes می باشد که با تیک دار کردن مربع کنار آن، مرورگر طوری تنظیم می شود که هیستوری بازدیدهای شما را ذخیره کند با این تفاوت که هنگامی که شما مرورگر را می بندید، تمامی این هیستوری به کلی پاک خواهند شد.

گزینه های موجود برای سفارشی سازی اطلاعات قابل ذخیره در هیستوری فایرفاکس

پس از انجام تنظیمات مورد نظر خود در این قسمت، تغییرات به صورت خودکار ذخیره خواهند شد و شما می توانید از زبانه ی تنظیمات خارج شوید و به استفاده خود از مرورگر بپردازید.

اگر شما قابلیت ذخیره سازی هیستوری را فعال کرده باشید و بخواهید تمامی اطلاعات ذخیره شده را به کلی پاک کنید، می توانید از روشی که در مطلب آموزش کامل حذف تاریخچه بازدید سایت ها (History) در مرورگر فایرفاکس بیان شده است، استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید