- تبلیغات -
3
(2)

همان طور که می دانید هنگامی که یک برنامه یا اپلیکیشن را در گوشی اندرویدی خود نصب و از آن استفاده می کنید، فایل هایی توسط آن در گوشی شما ایجاد می شود و اطلاعاتی در حافظه پنهان گوشی شما ذخیره می شود که ممکن است پس از مدتی موجب پر شدن قسمت زیادی از حافظه ی گوشی شما گردد.

علاوه بر این ممکن است بخواهید اطلاعاتی که از اکانت شما در اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام و مشابه آن در گوشی شما ذخیره شده اند از گوشی به کلی پاک شوند. به عبارتی دیگر شما به دلایلی می خواهید از اکانت خود از روشی به غیر از روش معمول موجود در خود اپلیکیشن خارج شوید.

در این مواقع شاید شما به فکر حذف کردن کامل برنامه ی مورد نظر از گوشی و سپس نصب دوباره ی آن بیوفتید. اما روش آسان تری نیز وجود دارد و آن حذف اطلاعات ذخیره شده اپلیکیشن در حافظه ی پنهان گوشی شما می باشد. در این مطلب با یادیت همراه باشید تا روش این کار را بیاموزید.

چگونه حافظه پنهان ایجاد شده توسط یک اپلیکیشن در گوشی اندرویدی را حذف کنیم؟

اگرچه حذف اطلاعات پنهان ایجاد شده توسط برنامه ها در تمامی گوشی ها از روندی مشابه برخوردار است اما با این حال به دلیل تفاوتی که در نسخه های مختلف اندروید وجود دارد ما در این مطلب روند پاک کردن اطلاعات ذخیره شده از برنامه ها را در دو سیستم عامل اندروید نسخه ی ۴ و اندروید نسخه ی ۸ توضیح می دهیم.

با این حال روش کلی کار به این صورت است که ما به بخش اپلیکیشن ها در تنظیمات اندروید مراجعه می کنیم و پس از یافتن برنامه ی مورد نظر، در بخش تنظیمات آن برنامه، حافظه ی پنهان ایجاد شده توسط آن برنامه را از گوشی حذف می نماییم.

روش حذف حافظه ی پنهان ایجاد شده توسط برنامه ها در نسخه های جدید اندروید:

در اینجا، اندروید گوشی نمونه ی ما نسخه ی ۸ می باشد.

ورود به بخش مربوط به برنامه مورد نظر در تنظیمات اندروید برای حذف حافظه ی پنهان ایجاد شده:

برای پاک کردن حافظه ی پنهان در قسمت تنظیمات اندروید (Settings) روی Apps & notifications کلیک می کنیم . در مرحله ی بعدی گزینه ی Apps را انتخاب می نماییم.

- تبلیغات -

اگر این روند در گوشی شما وجود نداشت اما قسمت تنظیمات گوشی دارای قابلیت جستجو بود، می توانید در بخش جستجوی آن عبارت Apps را تایپ کرده و پس از یافتن، وارد آن شوید.

حالا از لیست اپلیکیشن ها برنامه ی مورد نظر خود را برای حذف کردن اطلاعات ایجاد شده در حافظه ی پنهان توسط آن را انتخاب کنید.

در صفحه ی باز شده به دنبال گزینه ای با عنوان Storage بگردید و سپس وارد آن شوید.

بخش مربوط به برنامه مورد نظر در تنظیمات اندروید برای حذف حافظه پنهان ایجاد شده

تفاوت دو گزینه ی Clear Data و Clear Cache برای حافظه ی پنهان برنامه در گوشی اندرویدی:

حالا دو گزینه پیش روی شما خواهد بود.

گزینه ی دوم! CLEAR CACHE می باشد. این اطلاعات، همان فایل هایی هستند که برنامه برای استفاده سریع تر شما از برنامه ایجاد و ذخیره می کند و پاک کردن آن ها هیچ مشکلی در روند استفاده ی شما از برنامه ایجاد نمی کند اما معمولا حجم آن کم است و حافظه ی زیادی از گوشی شما را آزاد نخواهد کرد.

اما گزینه ی اول! CLEAR DATA است که شامل تمامی اطلاعات مهم ذخیره شده توسط برنامه برای استفاده در دفعات بعدی می باشد و پاک کردن آن مانند وقتی است که شما برنامه را به تازگی در گوشی خود نصب کرده اید و می خواهید آن را راه بیاندازید.

به عنوان مثال اگر شما وارد اکانت خود در اپلیکیشن های مختلفی مانند اینستاگرام و تلگرام شده اید یا بازی را انجام داده اید و تعدادی از مراحل آن را طی کرده اید، با حذف این اطلاعات، برنامه های نام برده مانند روز اول برای شما باز خواهند شد یعنی شما دوباره باید وارد اکانت شبکه ی اجتماعی خود شوید یا مراحل بازی را دوباره و از اول طی کنید!

حذف حافظه ی پنهان ایجاد شده توسط برنامه مورد نظر از گوشی:

با توجه به توضیحات داده شده، گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب و لمس نمایید. توجه داشته باشید که با انتخاب گزینه ی CLEAR CACHE تنهای حافظه ی کش ایجاد شده توسط برنامه در گوشی شما حذف خواهد شد اما با انتخاب گزینه ی CLEAR DATA به همراه آن، حافظه ی کش برنامه نیز از گوشی پاک خواهند شد.

حذف حافظه پنهان ایجاد شده توسط برنامه مورد نظر از گوشی

پس از آن احتمالا پیامی نمایش داده می شود که برای تایید نهایی حذف اطلاعات باید روی OK کلیک کنید.

حالا بسته به سرعت گوشی شما، اطلاعات ایجاد شده توسط برنامه حذف خواهند شد و تعدادی از پارامترهای موجود در صفحه ی بالا دارای مقدار صفر خواهند شد که به معنای حذف کامل حافظه ی پنهان برنامه از گوشی می باشد.

روش حذف حافظه ی پنهان ایجاد شده توسط برنامه ها در نسخه های قدیمی تر اندروید:

برای پاک کردن حافظه ی پنهان برنامه ها در گوشی های قدیمی تر نیز شما باید روندی مشابه بالا را طی کنید. در اینجا نسخه ی اندروید گوشی نمونه ی ما ۴ می باشد.

وارد تنظیمات گوشی شوید و به دنبال قسمت مربوط به برنامه ها بگردید. معمولا این قسمت دارای عنوان Apps یا Application Management می باشد.

حالا در پنجره ی باز شده به دنبال برنامه ی مورد نظر خود برای حذف حافظه ی پنهان آن از گوشی بگردید و سپس آن را لمس کنید تا وارد تنظیمات برنامه شوید.

در اینجا هم همان طور که در قسمت قبل به صورت مفصل توضیح داده شد دو گزینه ی Clear data و Clear Cache وجود دارند که انتخاب Clear Cache باعث حذف اطلاعات اضافی اما غیر مهم برنامه از گوشی می شوند اما با انتخاب گزینه ی Clear data تمامی اطلاعات ایجاد شده توسط برنامه به صورت کامل از گوشی حذف می شود برنامه درست همانند روز اولی که در گوشی خود آن را نصب کرده اید، به شما تحویل داده می شود.

گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس آن را لمس کنید.

حذف حافظه پنهان ایجاد شده توسط برنامه ها در نسخه های قدیمی تر اندروید

پس از آن برای تایید حذف اطلاعات برنامه، از پیام نمایش داده شده، OK را بزنید.

در پایان پینشهاد می کنیم به مطلب حذف کامل و آسان برنامه های پیش فرض نصب شده روی گوشی اندروید نیز سر بزنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید