- تبلیغات -
3.6
(5)

اگر شما نیز در دنیای مجازی فعالیت دارید و صاحب یک ایمیل هستید و از آن برای انجام امور خود استفاده می کنید حتما یک بار هم که شده با ایمیل هایی که به صورت تبلیغاتی یا به شکل های صحیح تری مانند خبرنامه سایت و … مواجه شده اید.

ایمیل های تبلیغاتی ایمیل های ناخواسته ای هستند که معمولا برای بازاریابی یک محصول برای شما فرستاده می شوند و شما علاقه ای به آن ها ندارید.

اما اگر شما به مطالب یک سایت علاقه داشته باشید و آدرس ایمیل خود را در بخش خبرنامه آن وارد کرده باشید، از این پس اخبار جدید آن وب سایت به صورت ایمیل برای شما ارسال می شود. با این حال پس از مدتی ممکن بخواهید اشتراک را از دریافت این ایمیل های خبرنامه ای یا حتی تبلیغاتی و … لغو کنید تا دیگر آن ها را دریافت ننمایید.

در ادامه ی این مطلب می خواهیم به صورت کامل به چگونگی لغو اشتراک ایمیل های دریافتی در سرویس های مختلف ایمیل بپردازیم.

قبل از شروع پیشنهاد می کنیم مطلب تغییر تم و ظاهر محیط جیمیل (Gmail) را نیز بخوانید.

آموزش چگونگی لغو اشتراک ایمیل های دریافتی:

در صورتی که شما می خواهید اشتراک خود را از دریافت ایمیل های یک وب سایت لغو کنید روش آسانی وجود دارد که در ادامه توضیح داده می شود.

معمولا در انتهای ایمیل های دریافتی چه تبلیغاتی و چه خبرنامه ها و … لینکی برای لغو عضویت از دریافت این ایمیل ها وجود دارد که شما به راحتی می توانید با کلیک روی آن، از دریافت مجدد این ایمیل ها انصراف دهید.

- تبلیغات -

البته در صورتی که ایمیلی که برای شما فرستاده می شود از طرف یک سایت معتبر باشد، روشی که گفته شد برای جلوگیری از دریافت این ایمیل ها کاملا عملی می باشد اما اگر وب سایت فرستنده معتبر نباشد یا برای برخی ایمیل ها تبلیغاتی ناخواسته، ممکن است لینک لغو عضویت از دریافت ایمیل ها وجود نداشته باشد و در نتیجه شما نتوانید از دریافت آن ها جلوگیری کنید.

در این موارد اگر شما از سرویس های عمومی ارائه دهنده ایمیل مانند جیمیل یا یاهو استفاده می کنید، خود این سرویس ها تا حد زیادی این نوع ایمیل ها را تشخیص داده و به بخش هرزنامه ها (Spam) منتقل می کنند.

حالا در ادامه به توضیح چگونگی لغو اشتراک دو نمونه ایمیل ارسال شده از دو وب سایت معتبر که قبلا در خبرنامه آن ها عضو شده ایم به روش گفته شده در بالا می پردازیم.

روش لغو اشتراک ایمیل های دریافتی از طرف وب سایت نمونه اول:

همان طور که در بخش قبل گفته شد شما برای لغو اشتراک دریافت ایمیل، باید به انتهای ایمیل مراجعه کنید به دنبال گزینه ای با عنوان “لغو اشتراک” یا “Unsubscribe” یا مشابه آن ها بگردید و سپس روی آن کلیک کنید.

در وب سایت نمونه ی زیر گزینه ی “لغو اشتراک” را در انتهای ایمیل مشاهده می کنید.

لغو اشتراک ایمیل های دریافتی از طرف وب سایت نمونه اول

پس از آن معمولا صفحه ای باز می شود که اطمینان شما را از لغو عضویت از اشتراک ایمیل های این وب سایت جویا می شود که در برخی اوقات آدرس ایمیل شما نیز که ایمیل ها را دریافت می کند، در آن نمایش داده می شود. اما ممکن است این پیام به زبان فارسی و یا انگلیسی باشد.

برای تایید لغو عضویت، روی “بله” و یا “Yes” کلیک کنید.

تایید لغو اشتراک ایمیل های دریافتی از طرف وب سایت نمونه اول

در برخی موارد، پس از این کار، دلیل لغو عضویت شما از این خبرنامه ها نیز پرسیده می شود که می توانید از بین گزینه های موجود، گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی Submit کلیک کنید. ممکن است این سوال و پاسخ آن ها نیز به زبان انگلیسی یا فارسی باشد. البته توجه داشته باشید که پاسخی که شما می دهید در لغو عضویت شما هیچ تاثیری ندارد.

انتخاب یک علت برای لغو اشتراک ایمیل های دریافتی از طرف وب سایت نمونه اول

پس از این مراحل پیام موفقیت آمیز بودن لغو اشتراک ایمیل های دریافتی برای شما نمایش داده می شود.

لغو موفقیت آمیز اشتراک ایمیل های دریافتی از طرف وب سایت نمونه اول

روش لغو اشتراک ایمیل های دریافتی از طرف وب سایت نمونه دوم:

اما ایمیل دریافتی ما از وب سایت نمونه ی دوم به صورت زیر می باشد که در انتهای آن دارای گزینه ی Unsubscribe است.

روش لغو اشتراک ایمیل های دریافتی از طرف وب سایت نمونه دوم

با کلیک روی این گزینه، ما به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت شدیم که به صورت مستقیم ما را از لیست ایمیل های دریافت خبرنامه خارج کرده است.

لغو موفقیت آمیز اشتراک دریافت ایمیل از سایت نمونه دوم

بنابراین لغو اشتراک از این خبرنامه بسیار آسان تر از خبرنامه ی وب سایت نمونه ی اول بوده است.

روش منحصر به فردی برای لغو اشتراک ایمیل های دریافتی در سرویس جیمیل:

اما اگر از سرویس جیمیل برای ارسال و دریافت ایمیل های خود استفاده می کنید، در این صورت روشی دیگر نیز برای لغو عضویت شما از ایمیل های دریافتی وجود دارد.

اگر شما گزینه ی “لغو اشتراک” یا “Unsubscribe” در انتهای ایمیل خود نیافتید، می توانید در سرویس جیمیل به ابتدای آن توجه کنید.

در این صورت گزینه ی Unsubscribe را در کنار نام ارسال کننده مشاهده خواهید کرد.

البته این گزینه در همه ی ایمیل ها وجود ندارد اما اکثر ایمیل های خبرنامه ای، تبلیغاتی و … را پوشش می دهد.

برای لغو عضویت از دریافت ایمیل از طرف وب سایت ارسال کننده کافیست روی این گزینه کلیک کنید.

روش اختصاصی برای لغو اشتراک ایمیل های دریافتی در سرویس جیمیل

پس از آن پیامی مشابه تصویر زیر نمایش داده می شود که اطمینان شما را از لغو اشتراک جویا می شود. برای تایید روی Unsubscribe کلیک کنید.

تایید لغو اشتراک ایمیل های دریافتی در سرویس جیمیل

پس از آن پیام موفقیت آمیز بودن لغو اشتراک شما از دریافت ایمیل های وب سایت مربوطه مشابه تصویر زیر نمایش داده می شود.

لغو موفقیت آمیز اشتراک ایمیل های دریافتی در سرویس جیمیل

در انتها در صورتی که با استفاده از روش های بالا نتوانستید از اشتراک ایمیل مورد نظر انصراف دهید می توانید ایمیل ارسال کننده را به لیست سیاه ایمیل ها بیافزایید. پیشنهاد می کنیم برای یادگیری روش افزودن یک ایمیل به لیست سیاه ارسال کنندگان در سرویس جیمیل این مطلب را از دست ندهید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید