- تبلیغات -
4.3
(40)

جالب است بدانید که هر ۱فعالیتی که در ویندوز انجام می دهید، به صورت یک لیست به عنوان History ذخیره می شوند تا در آینده در صورت لزوم بتوانید راحت تر به تاریخچه یا فعالیت مربوط دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

به عنوان مثال وقتی شما داخل پوشه های مختلف خود می روید، فایل های متعددی را باز می کنید و از آن ها بازدید می نمایید، ۲تاریخچه تمامی این بازدیدها در File Explorer ذخیره می شوند و به راحتی قابل دسترسی می باشند.

این مورد برای تمامی برنامه های نصب شده در ویندوز نیز صادق می باشد. یعنی اگر شما به عنوان مثال فیلمی را با استفاده از نرم افزار KMPlayer باز کرده باشید، برای دسترسی راحت تر شما به آن فیلم لیستی از فایل های باز شده اخیر ذخیره می شود تا در آینده نزدیک در صورت نیاز راحت تر بتوانید به آن فایل دسترسی داشته باشید و آن را اجرا کنید. نرم افزار KMPlayer یک مثال بود و این قابلیت برای انواع نرم افزارهای ویندوز از جمله ورد، مدیا پلیر ویندوز، مرورگرها، و … وجود دارد.

برای دسترسی به این فیلم کافیست نرم افزار مورد نظر را در ویندوز باز کنید تا آیکون آن در نوار وظیفه نمایش داده شود. اگر آیکون نرم افزار مربوطه را به نوار وظیفه ی ویندوز پین کرده باشید نیازی به باز کردن نرم افزار نیست.

حالا روی آیکون نرم افزار مورد نظر خود در نوار وظیفه کلیک راست کنید تا در بخش Recent آن تاریخچه ی فایل های باز شده ی اخیر را مشاهده نمایید.

لیست فایل های باز شده اخیر توسط این نرم افزار مورد نظر در ویندوز 10

اما گاهی اوقات به دلایلی می خواهید این تاریخچه را به کلی پاک کنید. در ادامه ی این مطلب با یادیت همراه باشید تا روش های حذف تاریخچه فایل های باز شده اخیر توسط یک برنامه دلخواه در ویندوز ۱۰ را بیاموزید.

- تبلیغات -

آموزش کامل حذف تاریخچه فایل های باز شده اخیر توسط یک برنامه دلخواه در ویندوز ۱۰:

در اینجا ما می خواهید دو روش را برای حذف تاریخچه ی فایل های باز شده اخیر (Recently opened items) آموزش دهیم که با استفاده از روش اول می توانید به صورت تکی تکی گزینه های لیست تاریخچه را پاک کنید.

اما در روش دوم به شما ترفندی را می آموزیم که با استفاده از آن می توانید تمامی تاریخچه ی فایل های باز شده توسط تمامی نرم افزارهای ویندوز خود را به صورت یک جا پاک نمایید.

روش حذف گزینه های لیست تاریخچه فایل های باز شده اخیر توسط یک برنامه به صورت تکی تکی:

برای حذف تکی تکی گزینه های این تاریخچه کافیست ابتدا به همان روش بالا روی آیکون برنامه در نوار وظیفه ی ویندوز کلیک راست کنید.

حالا در قسمت Recent نام فایل مورد نظر خود را که اخیرا آن را با نرم افزار مربوطه باز کرده اید و اکنون می خواهید آن را از لیست تاریخچه حذف کنید بیابید و روی آن کلیک راست نمایید.

حالا برای پاک کردن آن از این لیست کافیست گزینه ی Remove from this list را انتخاب کنید تا به راحتی نام فایل مورد نظر از لیست تاریخچه ی باز شده های اخیر حذف شود.

حذف گزینه های لیست تاریخچه فایل های باز شده اخیر توسط یک برنامه به صورت تکی تکی در ویندوز 10

اما حذف یکی یکی گزینه های لیست تاریخچه، کاری دشوار و زمان بر می باشد و برای لیست های بلند بالایی که می خواهید تمامی گزینه های آن را حذف کنید غیر ممکن است.

با این حال در ادامه می خواهیم به شما ترفندی را بیاموزیم که با استفاده از آن بتوانید تمامی تاریخچه ی فایل های باز شده ی اخیر توسط تمامی نرم افزارهای نصب شده در ویندوز خود را پاک نمایید.

ترفند حذف گزینه های لیست تاریخچه فایل های باز شده اخیر توسط یک برنامه به صورت یک جا:

در این روش ما می خواهیم قابلیت ذخیره سازی تاریخچه ی فایل های باز شده ی اخیر در ویندوز ۱۰ را به صورت موقتی غیر فعال نماییم. با غیر فعال کردن این قابلیت به صورت خودکار تمامی هیستوری های (History) ذخیره شده از فایل های باز شده در نرم افزارهای مختلف نصب شده در ویندوز ۱۰ پاک می شوند.

روش غیر فعال کردن قابلیت ذخیره سازی تاریخچه ی فایل های باز شده اخیر توسط یک نرم افزار برای پاک سازی کامل آن:

مسیر طی شده:                 Windows 10 >> Taskbar >> Right Click >> Settings >> Start >> Show recently opened items in Jump Lists on Start or taskbar >> Off

برای این منظور در بخشی خالی از نوار وظیفه ی ویندوز خود کلیک راست کنید و روی Settings کلیک نمایید.

ورود به تنظیمات برای حذف گزینه های لیست تاریخچه فایل های باز شده اخیر توسط یک برنامه به صورت یک جا

حالا از نوار سمت چپ پنجره ی باز شده گزینه ی Start را انتخاب نمایید.

پس از آن برای غیر فعال کردن ذخیره سازی تاریخچه ی فایل های باز شده اخیر، کافیست دکمه ی گزینه ی آخر با عنوان Show recently opened items in Jump Lists on Start or taskbar را روی حالت خاموش (Off) قرار دهید.

غیر فعال کردن قابلیت ذخیره سازی تاریخچه ی فایل های باز شده اخیر توسط یک نرم افزار برای پاک سازی کامل آن

پس از آن می توانید مطمئن باشید که تمامی هیستوری ذخیره شده از فایل های باز شده اخیر توسط نرم افزارهای مختلف به کلی پاک شده است

حالا در صورت تمایل می توانید دوباره این قابلیت را فعال کنید و آن را به حالت On باز گردانید یا بگذارید که همچنان غیر فعال بماند.

حالا در صورت کلیک راست روی آیکون های موجود در نوار وظیفه ویندوز ۱۰، خواهید دید که برای هیچ کدام از آن ها بخش Recent برای نمایش لیست فایل های باز شده اخیر وجود ندارد که به معنای پاک سازی موفقیت آمیز این لیست می باشد.

حذف موفقیت آمیز تاریخچه فایل های باز شده اخیر توسط یک برنامه دلخواه در ویندوز 10

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 40

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید