- تبلیغات -
0
(0)

شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام به تازگی پلتفرم جدید خود را با نام IGTV یا تلویزیون آنلاین معرفی کرده و در دسترس کاربران خود قرار داده است.

همان طور که می دانید مدت طولانی است که اینستاگرام قابلیت ارسال ویدئو را به صورت پست برای کاربران فراهم کرده است اما مدت زمان این ویدئوها بیش از یک دقیقه نمی تواند باشد.

اما با معرفی پلتفرم جدید IGTV کاربران معمولی می توانند ویدئوهای حداکثر ده دقیقه ای و کاربران با تعداد فالوورهای بالا می توانند ویدئوهای حداکثر یک ساعته را آپلود و منتشر نمایند. البته قرار است که در آپدیت ها بعدی محدودیت ده دقیقه ای کاربران معمولی نیز برداشته شود.

همان طور که از نام این پلتفرم واضح است اینستاگرام قصد داشته که آن را به صورت یک تلویزیون آنلاین در اختیار کاربران خود قرار دارد و این را می توان از صفحه ی سیاه و سفید ابتدای ورود شما به IGTV و سپس نمایش یک ویدئو به صورت خودکار و طبق علایق شما فهمید. علاوه بر این اگرچه امکان استفاده از این تلویزیون آنلاین در خود اینستاگرام وجود دارد اما اپلیکیشن مستقل IGTV نیز منتشر شده است که می توانید آن را از مارکت گوگل پلی به صورت رایگان دانلود و استفاده نمایید.

پلتفرم IGTV دارای دو ویژگی منحصر به فرد می باشد. اول، اینکه امکان ارسال ویدئوهای بلند در آن وجود دارد و دومی، امکان ارسال فیلم ها تنها به صورت عمودی و مخصوص گوشی های هوشمند می باشد.

تا اینجا با پلتفرم IGTV و نحوه ی استفاده از آن آشنا شدید. در ادامه ی این مطلب با یادیت همراه باشید تا امکانات و نحوه استفاده تلویزیون آنلاین اینستاگرام را به صورت تصویری بیاموزید.

آشنایی با تلویزیون آنلاین اینستاگرام (IGTV) و امکانات و نحوه استفاده از آن:

برای استفاده از IGTV ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه ی آن به روز رسانی نمایید.

- تبلیغات -

حال وارد اینستاگرام شوید و به نوار بالایی آن توجه کنید. همان طور که مشاهده می کنید یک آیکون به شکل تلویزیون در سمت راست نوار بالا اضافه شده است که با استفاده از آن می توانید وارد IGTV شوید.

نحوه ورود به IGTV اینستاگرام

نحوه انتخاب فیلم های دلخواه خود در IGTV:

پس از ورود به آی جی تی وی در ابتدا شما یک صفحه ی سیاه و سفید را مشاهده می کنید اما پس از چند لحظه اینستاگرام به صورت خودکار برای شما یک ویدئو که فکر می کند مورد علاقه ی شما باشد را به نمایش می گذارد.

حالا در ادامه به شرح بخش های مختلف IGTV اینستاگرام می پردازیم.

زبانه ها و دسته های موجود برای دسترسی بهتر به ویدئوهای دلخواه در IGTV:

در نوار وسط صفحه ی گوشی شما چند زبانه با عناوین For You، Following، Popular و Continue Watching وجود دارد و در پایین این زبانه ها، ویدئوهای مربوط به گزینه ی انتخابی نمایش داده می شود که شما می توانید این ویدئوها را به صورت افقی و به سمت چپ اسکرول کنید تا فیلم های بیشتری از این دست را مشاهده نمایید.

به صورت پیش فرض با ورود به تلویزیون آنلاین، تب For You انتخاب شده است. معمولا ویدئوهای نمایش داده شده در این زبانه با توجه به علایق شما از تمام اینستاگرام گلچین شده و برای شما لیست شده اند.

اما زبانه ی Following ویدئوهایی را به شما نمایش می دهد که توسط کاربرانی که آن ها را دنبال (فالوو) کرده اید منتشر شده اند.

با انتخاب زبانه ی Popular ویدئوهایی که در سطح اینستاگرام محبوبیت بالایی داشته و تعداد مشاهده و لایک یا کامنت بیشتری هستند برای شما لیست می شوند.

و زبانه ی پایانی Continue Watching می باشد که در آن لیستی از ویدئوهایی که در IGTV مشاهده کرده اید اما آن را نتوانسته اید کامل ببینید وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تماشای فیلم مورد نظر را ادامه دهید.

جستجو در IGTV و دیگر امکانات صفحه ی اصلی آن:

علاوه بر موارد نام برده، یک کادر برای جستجو در بالای زبانه ها وجود دارد که شما می توانید نام مورد نظر خود را در آن وارد کنید تا پس از جستجو در شبکه ی IGTV کاربران مرتبط با عبارت جستجو شده برای شما لیست شوند و با انتخاب و لمس آن ها بتوانید ویدئوهای IGTV آن ها را مشاهده نمایید.

یافتن و انتخاب فیلم مورد نظر در تلویزیون آنلاین اینستاگرام

در انتهای کادر جستجو نیز آیکونی به شکل چرخ دنده یا عکس پروفایل شما وجود دارد که با استفاده از آن می توانید ویدئوهای مورد نظر خود را در شبکه ی IGTV اینستاگرام منتشر نمایید. برای یادگیری کامل و تصویری روش انجام این کار می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تا اینجا تمامی امکانات موجود در صفحه ی اولیه ی IGTV برای انتخاب ویدئوی مورد نظر توضیح داده شود.

اما برای مشاهده ی کامل یک فیلم در تلویزیون آنلاین اینستاگرام چه باید کرد؟

آموزش کامل تمامی گزینه های موجود برای تماشای یک فیلم در IGTV:

نحوه پخش تمام صفحه ی ویدئو در IGTV:

برای پخش اولیه ی ویدئوی دلخواه خود پس از انتخاب آن از لیست اسکرولی پایین، کافیست آن را لمس کنید ویدئوی به صورت خودکار و در پس زمینه اجرا خواهد شد اما در این موقع عناصر انتخاب ویدئو مزاحم دید کامل شما خواهند بود.

برای حذف این عناصر، و مشاهده ی کامل ویدئو کافیست بخش بالایی صفحه ی گوشی خود را یعنی همان جایی که از ویدئوی در حال پخش شما قابل مشاهده است را لمس کنید تا اجزا اضافی صفحه به پایین هدایت شوند.

پس از آن صفحه ی گوشی شما به شکل تصویر بعدی در خواهد آمد.

گزینه های موجود برای تماشای یک فیلم در IGTV

مشاهده مشخصات ویدئوی در حال پخش در IGTV:

در بالا-سمت راست صفحه نام ویدئوی در حال پخش نمایش داده می شود و با لمس آن می توانید توضیحات مربوط به آن را نیز مشاهده کنید.

در سمت چپ نیز نام و تصویر پروفایل منتشر کننده فیلم به همراه زمان انتشار ویدئوی در حال پخش نمایش داده می شود.

گزینه های موجود برای ویدئوی در حال پخش در تلویزیون آنلاین اینستاگرام:

اما با استفاده از نوار پایین صفحه شما می توانید فیلم را جلو و عقب ببرید، زمان باقی مانده از پخش آن را مشاهده نمایید یا آن را موقتی متوقف و دوباره اجرا نمایید. این نوار کاملا مشابه با ویدئو پلیرهای معمولی می باشد.

در بالای این بخش، گزینه هایی برای ارسال بازخورد برای فیلم وجود دارند که به ترتیب از چپ به راست آیکون های لایک کردن، نظر (کامنت) گذاشتن و ارسال اختصاصی این ویدئو برای دوستان خود (درست همانند قابلیت استوری) وجود دارد. علاوه بر این در بالای این گزینه، تعداد مشاهده های این ویدئو به نمایش در آمده است.

همچنین با استفاده از آیکون به شکل سه نقطه می توان گزینه های موجود برای این ویدئو را مشاهده نمود.

با لمس این آیکون معمولا دو گزینه برای شما نمایش داده می شود با استفاده از Report در صورت نقض کردن قوانین ایسنتاگرام توسط این ویدئو شما می توانید آن را ریپورت کنید.

با استفاده از گزینه ی Copy Link نیز می توانید لینک اختصاصی فیلم را کپی و آن را در شبکه های اجتماعی دیگر یا از دیگر روش ها برای دوستان خود منتشر نمایید.

گزینه های موجود برای فیلم ها در IGTV

اما گزینه ی پایانی که باقی می ماند Browse می باشد و با لمس آن صفحه ی انتخاب ویدئو دوباره برای شما نمایش داده می شود و با استفاده از آن می توانید فیلم دیگری انتخاب و آن را تماشا نمایید.

امیدواریم از این قابلیت جدید و جالب اینستاگرام لذت ببرید و تجربه ی خود را در بخش نظرات همین پست با دیگران به اشتراک بگذارید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید