- تبلیغات -
2.7
(7)

همان طور که می دانید یکی از ابزارهای اندازه گیری زمان کرنومتر یا Stopwatch می باشد و برای این کار ابزارهای متعددی در بازار وجود دارد.

اما امروزه با گسترش گوشی های هوشمند و همه گیر شدن آن ها کمتر کسی وجود دارد که به صورت بالقوه یک کرنومتر در جیب خود نداشته باشد چرا که تنها یکی از پیش و پا افتاده ترین امکانات این گوشی اندازه گیری زمان از طریق کرنومتر و تایمر می باشد.

در مطالب گذشته یادیت روش استفاده از تایمر در گوشی های اندرویدی را به صورت کامل و تصویری آموزش دادیم.

در این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه استفاده از کرنومتر (Stopwatch) در گوشی های اندروید بپردازیم.

همان طور که می دانید کارکرد تایمر و کرنومتر عکس هم می باشد. به عبارت دیگر شما در تایمر یک زمان دلخواه را تعیین می کنید و تایمر پس از شمارش و پایان آن زمان، زنگ اعلانی را به صدا در می آورد اما در کرنومتر شما ابتدا شمارش زمان را آغاز می کنید و پس از وقوع یک اتفاق در لحظه زمان آن را ثبت کرده و از زمان ثبت شده استفاده می نمایید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه دسترسی و استفاده از کرنومتر اندروید را بیاموزید.

آموزش نحوه استفاده از کرنومتر (Stopwatch) در گوشی های اندروید:

قبل از شروع باید توجه داشته باشید که ممکن است ظاهر کرنومتر گوشی نمونه ی ما با گوشی شما متفاوت باشد اما چیزی که معلوم است این است که روش کار کردن با هر دو گوشی یکی می باشد و شما با کمی دقت می توانید از امکانات کرنومتر گوشی خود طبق این آموزش استفاده نمایید.

- تبلیغات -

دسترسی به کرنومتر (Stopwatch) اندروید:

برای دسترسی به کرنومتر گوشی های اندرویدی ابتدا باید وارد اپلیکیشن ساعت (Clock) گوشی خود شوید. این اپلیکیشن ساده به صورت پیش فرض در همه ی گوشی های اندرویدی موجود می باشد.

پس از آن از نوار بالای اپلیکیشن گزینه ی کرنومتر یا Stopwatch را انتخاب نمایید.

کرنومتر گوشی معمولا شامل بخش شمارش زمان شامل دقیقه، ثانیه و صدم ثانیه می باشد. علاوه بر آن کرنومترها شامل سه دکمه ی متفاوت می باشند که عملکرد آن ها در ادامه توضیح داده می شود.

آموزش کامل روش استفاده از کرنومتر گوشی های اندرویدی:

برای شمارش زمان کافیست دکمه ی شروع کرنومتر را لمس نمایید. آیکون این دکمه معمولا به شکل مثلت Play (شروع اجرا) معروف می باشد.

نحوه استفاده از کرنومتر (Stopwatch) در گوشی های اندروید

پس از این کار شمارش زمان آغاز می شود و شما می توانید منتظر وقوع اتفاق مورد نظر خود باشید تا زمان را موقتا (بخش بندی کردن زمان) یا به صورت کامل متوقف نمایید.

ممکن است شما بخواهید زمان چند اتفاق وابسطه به هم را به صورت همزمان ثبت نمایید. برای این منظور می توانید از قابلیت بخش بندی کردن زمان در کرنومتر استفاده نمایید.

با استفاده از این روش شما می توانید در لحظه ی خاص دکمه ی مربوطه به بخش بندی کردن زمان (Lap) را لمس کنید تا در عین حال که زمان در یک بخش مجزا ثبت و نمایش داده می شود، شمارش زمان همچنان ادامه پیدا کند.

به عنوان مثال در تصویر زیر ما زمان را برای دو بخش (Lap) ثبت کرده ایم و بخش سوم در حال شمارش می باشد.

اما برای توقف کامل شمارش زمان کافیست دکمه ی دارای آیکون دو خط موازی که هم اکنون جایگزین دکمه شروع کرنومتر شده است را لمس کنید. پس از آن با لمس دوباره ی دکمه ی شروع، شمارش زمان در بخش (Lap) سوم ادامه پیدا می کند.

اما برای پاک کردن تمامی بخش های شمارش شده زمان و شروع دوباره ی اندازه گیری زمان وقوع اتفاق جدید از صفر، روی دکمه ی به شکل فلش دایره ای شکل کلیک نمایید.

امکانات موجود در استفاده از کرنومتر (Stopwatch) گوشی های اندروید

در پایان پیشنهاد می کنیم مطلب آشنایی با کرنومتر (Stopwatch) ویندوز و روش استفاده از آن را نیز مطالعه بفرمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 2.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید