- تبلیغات -
3.7
(110)

اگر به تازگی به شبکه ی اجتماعی اینستاگرام پیوسته باشید احتمالا با دو مفهوم فالوور و فالووینگ مواجه شده اید و برای شما سوال پیش آمده است که معنی و مفهوم این دو چیست؟

این دو مفهوم علاوه بر این که در صفحه ی پروفایل شخصی شما وجود دارند در صفحه ی پروفایل هر کس دیگری که در اینستاگرام اکانت دارد به چشم می خورد.

فالوور (Follower) و فالووینگ (Following) در اینستاگرام

جالب تر این که این دو مفهوم مختص به اینستاگرام نمی باشد و گاهی در شبکه های اجتماعی دیگری مانند توییتر (Twitter) نیز به چشم می خورد.

اما این دو مفهوم، کاملا معنای ساده ای دارند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

همان طور که می دانید عمده ترین هدف شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ارتباط کاربران با هم می باشد که این شامل ارتباط شما با دیگران و ارتباط دیگران با شما است. معنای فالوور و فالووینگ نیز به صورت غیر مستقیم به موضوع ارتباط دارد.

در اینستاگرام شما صفحه ای دارید که پست های خود را در آن با دیگران به اشتراک می گذارید.

- تبلیغات -

اما به صورت پیش فرض هیچ کاربری در اینستاگرام نمی تواند آن پست شما را مشاهده کند.

با این وجود با انجام یک کار ساده کاربران دیگر اینستاگرام که عمدتا دوستان شما هم هستند می توانند به صورت خودکار پست شما را در صفحه ی خانگی (Home) خود در اینستاگرام دیده و آن را لایک کرده یا کامنت بگذارند.

فالوور (Follower) در اینستاگرام به چه معناست؟

برای مشاهده ی پست های شما توسط کاربران دیگر کافیست آن ها شما را فالوو (دنبال) کنند. به افرادی که شما را فالوو کرده اند فالوور یا دنبال کننده گفته می شود. فالوور اصطلاحا به معنای دنبال کننده می باشد.

شما می توانید تعداد دنبال کننده های صفحه ی شخصی خود را در بخش Followers پروفایل اینستاگرامی خود مشاهده کرده و با لمس آن، لیست کامل این کاربران را ببینید.

به صورت پیش فرض هر کاربری می تواند با لمس دکمه Follow در پروفایل شما (برای توضیح بیشتر در این رابطه ادامه مطلب را بخوانید) و پست هایتان را دنبال کند.

اما در صورتی که شما نمی خواهید هر فردی بتواند شما را فالوو و پست هایتان را مشاهده کند کافیست پروفایل خود را خصوصی و محرمانه کنید. برای یادگیری بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مطلب خصوصی و محرمانه کردن (Private) پروفایل اینستاگرام را نیز بخوانید…

فالووینگ (Following) در اینستاگرام به چه معناست؟

نقطه ی مقابل فالوور، فالووینگ (به معنای دنبال کردن) می باشد.

کاربرانی از اینستاگرام که شما آن ها را دنبال می کنید تا پس از ارسال پست توسط آن ها، پستشان به صورت خودکار در صفحه ی خانگی شما قرار بگیرد و شما بتوانید آن را مشاهده و لایک کرده و برای آن کامنت بگذارید، فالووینگ های شما نامیده می شوند.

برای مشاهده ی لیست کسانی که شما فالوو کرده اید کافیست به پروفایل خود مراجعه کرده و از بخش Following تعداد آن ها را مشاهده کنید. همچنین با لمس این قسمت می توانید لیست کامل آن ها را مشاهده نمایید.

برای فالوو کردن کافیست به پروفایل کاربر مورد نظر خود بروید و گزینه ی Follow را لمس کنید.

 

روش فالوو (Follow) کردن کاربر دلخواه

در صورتی که کاربر مورد نظر اکانت خود را خصوص و محرمانه (Private) نکرده باشد، همان لحظه به لیست فالووینگ های شما افزوده شده و از این پس مطالب او در صفحه ی خانگی شما به نمایش در خواهد آمد اما در صورتی که اکانت او خصوصی باشد عبارت Requested نوشته شده و شما باید منتظر تایید فرد مقابل بمانید.

اما در صورتی که می خواهید فردی را که قبلا فالوو کرده اید از لیست فالووینگ های خود حذف کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش حذف فالووینگ ها را بخوانید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 110

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید