- تبلیغات -
0
(0)

ورد یک نرم افزار قدرتمند از مجموعه نرم افزاری مایکروسافت آفیس می باشد که به جرات می توان گفت در زمینه ویرایش انواع متون بی رقیب است.

دلیل این امر تنظیمات زیادی است که برای سفارشی سازی متن به صورت دلخواه وجود دارد.

در مطالب گذشته سایت، آموزش هایی برای سفارشی سازی کاغذ و حاشیه های متن در ورد بیان شد.

در این آموزش قصد داریم تعداد ستون های متن موجود در کاغذ را سفارشی سازی کنیم.

اگرچه متن های یک ستونه بیشتر از متون دیگر متداول هستند اما برخی از نوشته ها دارای دو یا تعداد بیشتری از آن با پهنای متفاوت می باشند. برای مثال در این مورد می توان روزنامه ها یا برخی کاتالوگ ها را نام برد.

به هر حال در نرم افزار ورد می توان به راحتی صفحاتی با چند ستون متن ایجاد کرد. برای یادگیری چگونگی انجام این کار در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تعیین تعداد ستون های متن در کاغذ:

مسیر طی شده:                           layout>>columns>>more columns>> number of columns>>your settings>>ok

- تبلیغات -

برای این کار می توان از تب layout گزینه ی columns را انتخاب کرد.

پس از آن لیستی از انواع ستون ها با تعداد و اندازه های متفاوت باز می شوند. اگر گزینه ی مورد نظر شما در این لیست وجود داشت که می توانید آن را انتخاب کنید. در غیر این صورت روی گزینه ی more columns کلیک کنید.

تعیین تعداد ستون های متن

در پنجره ی باز شده و در قسمت number of columns می توانید تعداد ستون های مورد نظر خود را وارد کنید.

گزینه های پایین این قسمت نیز به منظور مشخص کردن پهنای هر ستون و تعیین فضای خالی بین آن ها می باشد.

همچنین با فعال کردن تیک گزینه right-to-left جهت ستون های خود را به از راست به چپ تغییر می دهید. اگر پهنا و فاصله های بین ستون های شما با هم برابر باشند ممکن است فعال کردن این گزینه تغییری آشکاری را نشان ندهد اما اگر پهنا و فاصله ها متفاوت باشند فعال شدن این گزینه محسوس خواهد بود.

با زدن ok تنظیمات شما ذخیره می شوند.

تنظیمات مربوط به ستون های متن در ورد

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید