- تبلیغات -
3.3
(809)

همان طور که می دانید برای برخی از فیلم های خارجی زبان اصلی، صوت دوبله شده مربوط به آن ها به صورت جداگانه در اینترنت برای دانلود و استفاده قرار می گیرد.

اما سوال اینجاست که نحوه استفاده از این صوت چگونه است؟ دو روش برای استفاده از صدای دوبله هنگام تماشای فیلم وجود دارد.

روش اول این است که با استفاده از نرم افزارهای موجود، صوت دوبله را به فیلم بچسبانیم و سپس فایل جدید حاصل از ادغام را پخش کرده و آن را تماشا کنیم.

اما روش دوم آسان تر از روش اول می باشد و آن این است که ابتدا فیلم را پخش کنیم و سپس با استفاده از امکانات نرم افزار پلیر، صوت دوبله آن را نیز اجرا کرده و از تماشای فیلم لذت ببریم!

موضوع این مطلب به آموزش روش پخش صدای دوبله برای فیلم زبان اصلی در نرم افزار قدرتمند KMPlayer اختصاص یافته است.

آموزش پخش صدای دوبله برای فیلم زبان اصلی در KMPlayer:

مسیر طی شده:                KMPlayer >> Play Your Video >> Right Click >> Open >> Load External Audio >> Your Audio File >> Open >> Enjoy!

در ابتدا فیلم مورد نظر خود را به صورت عادی در نرم افزار KMPlayer اجرا کنید تا برای شما با زبان اصلی به نمایش در آید.

- تبلیغات -

حالا برای پخش صدای دوبله فیلم، روی صفحه کلیک راست کرده، و پس از کلیک روی گزینه Open، از لیست دوم گزینه Load External Audio را انتخاب نمایید.

آموزش پخش صدای دوبله برای فیلم زبان اصلی در KMPlayer

حالا از طریق پنجره باز شده، فایل صوتی دوبله را انتخاب کنید و روی Open کلیک نمایید.

فرمت دوبله صوتی، باید یکی از فرمت های رایج صوتی مانند mp3، aac و … باشد.

انتخاب فایل صوتی دوبله برای پخش در فیلم زبان اصلی در KMPlayer

پس از آن مشاهده می کنید که با یک مکث کوتاه، صدای دوبله همراه با فیلم پخش شده و از این پس می توانید از تماشای فیلم زبان اصلی خود با صدای دوبله آن لذت ببرید.

البته ممکن است صدای دوبله پخش شده با تصویر فیلم هماهنگ نبوده و کمی جلوتر یا عقب تر پخش شود. در این صورت پیشنهاد می کنیم برای یادگیری روش همزمان کردن صدای دوبله و تصویر در KMPlayer اینجا کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 809

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

72 دیدگاه‌ها

  1. برای نسخه های جدید که open ندارن اول باید اسم صوت و اسم فیلم رو دقیقا یکی کنید و بعد فیلم رو پخش کنید و بعدش کلیک راست کنید روی audio track کلیک کنید صوت جدیدتون اونجاس باید انتخابش کنید.

    • سلام نازلی عزیز
      بله درسته، البته نسخه هایی که دارای شماره ۲۰۲۱ و … هستند معمولا نسخه های کاملی نیستند و در این نسخه ها باید از روش شما استفاده بشه.
      موفق باشید.

  2. سلام آقای رکنی نمیتوانید یک برنامه معرفی کنید؟ خیلی ممنون میشیم چون که نتونستم اینجوری هماهنگ کنم ممنون میشم جور دیگه ای کمکم کنید…

  3. سلام ببخشید من هنوز یه مشکل دارم صوت رو به فیلم وصل کردم ولی یه مشکل دیگه دارم الان یه فیلم زیرنویس سانسور شده گرفتم چون دوبله و سانسور شدش نبود و صوت رو جدا گرفتم و با هم وصل کردم درست شد! ولی وسط های فیلم ناهماهنگ میشه!! چون زمان صوت ۵۴ دقیقه هست و زمان فیلم ۵۲ لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام محمدحسین عزیز
      در مشکل شما که اختلاف زمان صوت و فیلم ۲ دقیقه هست بعید می دونم ناهماهنگی خیلی زیادی به وجود بیاد. به همین دلیل پیشنهاد می کنم هر بار که احساس کردید داره ناهماهنگی ایجاد میشه به صورت دستی صوت و فیلم رو هماهنگ کنید. برای این منظور می تونید این مقاله رو بخونید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  4. سلام، منم روشی که گفتینو انجام دادم با کشیدن صوت رو فیلم هم امتحان کردم ولی بازم صدا تغییری نمیکنه و اضافه نمیشه!! وقتی ۲ صدا باشه با Ctrl+X عوض میشه صدا، ولی صوت جدا نمیشه اضافه کنم!!

    • سلام رضا جان
      آخرین نسخه KMPlayer در حال حاضر نسخه ۴٫۲٫۲٫۳۹ یا شماره نسخه های مشابه با آن می باشد و KMPlayer نسخه ۲۰۲۰ و … نسخه های غیر رسمی این نرم افزار می باشند و بسیاری از امکانات اون رو ندارند.
      بنابراین پیشنهاد می کنم اگر KMPlayer شما دارای فرمت نسخه ای به غیر از فرمت اعلام شده هست، اون رو پاک و KMPlayer با فرمت نسخه درست رو نصب و استفاده کنید. در این صورت مشکلی برای پخش صدای دوبله جداگانه نخواهید داشت.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام دوست گرامی
      بعضی تلویزیون های هوشمند امروزی شاید امکان پخش صوت دوبله جداگانه و هماهنگ کردن آن با فیلم را داشته باشند.
      اما اگر تلویزیون شما چنین امکانی ندارد بهتر است با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری موجود، صوت دوبله را به فیلم بچسبانید و سپس فایل نهایی شامل صدای دوبله را در تلویزیون پخش نمایید. لازم به ذکر است که این نرم افزارها امکان هماهنگ کردن دوبله و فیلم را نیز دارند. برای این منظور می توانید مقاله آموزش چسباندن صدای دوبله به فیلم زبان اصلی با فرمت MKV را بخوانید.
      سپاس از پیام شما

    • سلام دوست عزیز
      در حال حاضر آخرین نسخه این نرم افزار KMPlayer 4.2.2.32 می باشد که من اون رو نصب و تست کردم و متوجه شدم که هیچ تغییری در روند پخش صدای دوبله برای فیلم در این نرم افزار ایجاد نشده است.
      پیشنهاد می کنم حتما همین نرم افزار با همین عنوان و همین فرمت شماره نسخه رو دانلود و نصب کنید و با استفاده از روش بالا، صدای دوبله رو برای فیلمتون بارگذاری و پخش نمایید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  5. سلام، وقت به خیر
    ببخشید یک سوال تخصصی داشتم که کمی به این بخش بی ربطه!
    موقع پخش ویدئو در پلیر لپ تاپم، بعد چند دقیقه تصویر داخل پلیر بنفش و مربع مربع شطرنجی میشه فقط صدا از پلیر میاد!!
    جالبه فقط تو محیط پلیر این اتفاق رخ میده و تو محیط ویندوز مشکلی نیست!!
    با kmplayer کلاسیک، جت، آئودی و مدیاپلیر هم امتحان کردم روی چند فایل مختلف که می دونم سالمن، اما بعد چند دقیقه فیلمو شطرنجی نشون میده علت چیه؟

    • سلام رضای عزیز
      مشکل عجیبیه و من تا حالا باهاش برخورد نداشتم!! اما اگه با پلیرهای دیگه (پیشنهاد می کنم potplayer رو هم امتحان کنید) هم این مشکل وجود داره ممکنه مشکل از ویندوز باشه یا ناخواسته تغییراتی در اون ایجاد شده که این اتفاق می افته. احتمالا نصب مجدد ویندوز مشکلتون رو برطرف کنه.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام رایکا عزیز
      بله، متاسفانه برخی از دوستان دیگر نیز همانند شما این مشکل را دارند و علت آن نیز مشخص نمی باشد. ممکن است مشکل از فایل صوتی دوبله باشد یا نرم افزار KMPlayer. همچنین ممکن است با فشردن کلیدهای Ctrl+X صدای دوبله پخش شود. در صورتی که نتوانستید صوت دوبله را در KMPlayer پخش کنید پیشنهاد می کنیم از نرم افزارهای دیگری همچون Potplayer برای تماشای ویدئوی خود با صوت دوبله استفاده نمایید. برای یادگیری روش پخش صدای دوبله برای فیلم زبان اصلی در PotPlayer اینجا کلیک کنید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

      • سلام و درود
        عزیزان این یه مشکل ساده و در عین حال یه ذره پیچیده‌ست، که با یه مقدار حوصله به راحتی قابل حله، اشتباه عزیزان اینه که فایل صوتی رو انتخاب می‌کنن ولی اون رو به عنوان پیش فرض قرار نمیدن، پس زبان فیلم همچنان غیرفارسی باقی می‌مونه!
        برای حل این مشکل ساده:
        ۱) لطفاً ابتدا از این مسیر Audio>>Stream Selection فایل صوتی رو انتخاب کنید،
        ۲) حالا به این مسیر (Filters>>KMPStreamSwitcher(Copy Transform بروید و فایل صوتی فارسی را به عنوان پیش فرض قرار دهید.
        زبان فیلم فارسی می‌شود😉
        نهایتاً در صورت تمایل با Ctrl+X می توانید زبان اصلی یا زبان دوبله را انتخاب کنید.
        پاینده باشید🌹

    • با سلام و احترام
      من هم مشکل شما رو داشتم، زبان دوبله رو در آخرین ورژن KMPlayer ادد کردم نشد!! ولی با زدن دکمه های Ctrl+X مشکل حل شد…

  6. با سلام
    یک سوال داشتم، فیلمی دارم که دارای یک دوبله قدیمی است و صوت دوبله قدیمی آن را پیدا نمی کنم، آیا من میتوانم آن را جدا و ذخیره کنم و از آن در همان فیلم با کیفیت بالاتر استفاده کنم؟ آیا شما روشی دارید؟؟ ممنون که کمک می کنید.

    • سلام دوست عزیز
      متاسفانه در برخی از موارد با وجود انجام درست روند بالا، اما باز هم صدای دوبله پخش نمی شود! این می تواند به دلیل مشکل از نرم افزار KMPlayer باشد یا فایل صوتی دوبله یا ویندوز و … . برخی از دوستان نیز فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+X را پیشنهاد داده اند. اما به دلیل اینکه علت اصلی این مشکل را نمی دانیم، نمی توانیم روشی قطعی را پیشنهاد نماییم.
      سپاس از پیام شما

  7. فایل صوتی دوبله سه دقیقه کمتر از زبان اصلی هست. آیا میشه با این آموزش هماهنگ کرد و خروجی گرفت؟

  8. من در KMPlayer صدای دوبله رو میچسبونم ولی برای تعویض صدا که باید کنترل ایکس رو بزنم اونم میزنم ولی بازم راه نمیوفته!!

    • سلام دوست گرامی
      بله متاسفانه برای برخی از کاربران مشکل نخواندن صدای دوبله توسط KMPlayer وجود دارد. برای این منظور من تنها می توانم چند راه حل به شما پیشنهاد کنم.
      اولین راه حل حذف کامل KMPlayer و نصب دوباره آن هست. امیدوارم با این کار مشکل شما برطرف شود.
      به عنوان دومین راه حل به شما پیشنهاد می کنم صدای دوبله را به فیلم بچسبانید و سپس آن را در KMPlayer تماشا کنید. برای یادگیری روش چسباندن صدای دوبله به فیلم این مقاله را بخوانید.
      و به عنوان سومین راه حل پیشنهاد می کنم که از نرم افزارهای دیگری مانند PotPlayer استفاده کنید.
      سپاس از پیام شما

  9. من همون کارایی که گفتین رو انجام دادم صوت سالمه فرمت فیلم mkv و صوت mp3.
    اما چند ثانیه مکث میکنه بازم همون صوت قبلیه اجرا میشه!!

    • سلام سینای عزیز
      پس از فعال کردن صوت دوبله، امکان بازگرداندن آن به زبان اصلی وجود دارد.
      برای این کار کافیست کلیدهای ترکیبی Ctrl+X کیبورد خود را فشار دهید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مطلب تغییر زبان فیلم های دو زبانه در KMPlayer را بخوانید.
      همچنین با بستن KMPlayer و باز کردن مجدد فیلم با این برنامه، زبان فیلم به زبان اصلی باز خواهد گشت و برای پخش صوت دوبله، نیاز به فعال کردن دوباره آن می باشد.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام دوست عزیز
      لطفا توجه کنید که فایل دوبله اتون سالم و با فرمت mp3 باشه. برای اطمینان از سالم بودن آن، یک بار آن را در یک پلیر اجرا نمایید.
      در این صورت لطفا بگید دقیقا چه اتفاقی میوفته یا چه اروری داده میشه تا راهنماییتون کنم.
      سپاس از پیام شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید