- تبلیغات -
3
(2)

گاهی در استفاده از نرم افزار ورد یا هر نرم افزار دیگری از مجموعه آفیس کاربر ذخیره سازی سند را فراموش می کند و در همین حین به هر دلیلی از جمله قطعی برق کامپیوتر به صورت ناگهانی و بدون ذخیره سازی آن سند خاموش شده و در نتیجه تمام زحمات کاربر از بین می رود.

یکی از راه های جلوگیری از بروز این مشکل فعال کردن قابلیت ذخیره سازی خودکار نرم افزار ورد می باشد. برای یادگیری چگونگی انجام این کار می توانید به این آموزش بروید.

اما اگر قابلیت خودکار ذخیره سازی ورد شما فعال نبود چه؟ آیا واقعا مطالب گذشته از دست رفته اند و دیگر قابلیت بازگردانی ندارند؟

خوشبختانه در نسخه های جدید آفیس و ورد یعنی نسخه ۲۰۱۳ به بعد قابلیت ذخیره سازی اسناد به فرمتی متفاوت و در مسیری مخفی وجود دارد که اگر مشکلاتی مانند آن چه کمی قبل تر گفته شد برای شما به وجود آمد به احتمال زیاد بتوان آن را رفع کرد.

در ادامه روش بازگردانی اسناد ذخیره نشده را بیان می کنیم…

بازگردانی مطالب و اسناد ذخیره نشده در ورد:

مسیر طی شده:                        file>>info>>manage document>>recover unsaved documents>>.asd file>>open

ابتدا یک سند خالی ورد باز کنید. حال بر روی تب file در نوار بالای نرم افزار کلیک نمایید.

- تبلیغات -

بازگردانی مطالب ذخیره نشده

حال از نوار سمت چپ گزینه info را بزنید.

در نوار سمت راست نیز گزینه سوم یعنی manage document را انتخاب کنید و سپس از کشویی باز شده گزینه اول (recover unsaved documents) را بزنید.

توجه داشته باشید که اگر اشتباهی گزینه ی دوم را انتخاب کنید تمامی اسناد ذخیره شده از بین خواهند رفت و دیگر هیچ وقت به آن ها دست پیدا نخواهید کرد!

بازگردانی اسناد ذخیره نشده

حال در پنجره ی باز شده تمامی فایل هایی که توسط ورد ذخیره شده اند با فرمت .asd در دسترس می باشند با انتخاب آن و کلیک بر روی open می توانید سند از دست رفته خود را زنده کنید و آن را باز گردانید.

recover unsaved documents

اگر در پنجره ی باز شده هیچ فایلی موجود نباشد به این معناست که هیچ پشتیبانی از مطالب شما توسط ورد گرفته نشده است.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام من تعداد زیادی فایل word داخل فلش ذخیره کرده بودم و هر روز از انها روی سیتم استفاده میکردم و حالا فلشم گم شده و هیچ بک اپ و سیو جایگزینی هم ازشون ندارم ایا میتونم کاری بکنم که حداقل اطلاعاتم را به دست بیارم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید