- تبلیغات -
3.5
(16)

اگر از مرورگر محبوب فایرفاکس برای بازدید سایت های اینترنتی استفاده می کنید ممکن است در مشاهده ی برخی سایت های فارسی زبان با مشکل مواجه شوید، به طوری که فونت فارسی آن ها برای شما به صورت ناخوانا یا به شکل علامت سوال نمایش داده شود.

علاوه بر این ممکن است شما در بخش های دیگری از مرورگر مانند نمایش عنوان صفحه سایت در بالا (بخش زبانه یا همان Tab مربوطه) نیز با این مشکل برخورد داشته باشید.

خوشبختانه در مرورگر فایرفاکس تنظیماتی موجود است که با انجام آن ها می توانید به راحتی به حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس بپردازید.

موضوع آموزش این مطلب از یادیت نیز همین است…

مسیر طی شده:                        Firefox >> Menu >> Options >> General >> Language and Appearance >> Language >> Choose >> Select a language to add >> Persian >> Add >> Move Up >> OK

حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس (Firefox):

برای حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس، پس از این که وارد مرورگر خود شدید، ابتدا از سمت راست نوار بالا روی آیکون (آیکون ورود به منو فایرفاکس برای حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس (Firefox)) کلیک کنید و از لیست باز شده Options را انتخاب نمایید.

ورود به منو و تنظیمات فایرفاکس برای حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس (Firefox)

- تبلیغات -

حالا در سمت چپ پنجره تنظیمات مطمئن شوید که گزینه General انتخاب شده باشد. سپس از سمت راست به بخش Language and Appearance و قسمت Language آن مراجعه کنید. در این قسمت روی گزینه Choose کلیک کنید.

حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس (Firefox)

در پنجره ی باز شده یک لیست از زبان هایی وجود دارند که سایت هایی که معمولا شما بازدید می کنید از یک یا چند مورد از این زبان ها استفاده می کنند.

لیست زبان های فعال برای نمایش سایت های مورد استفاده کاربر در فایرفاکس

اگر زبان شیرین فارسی در این لیست وجود ندارد برای افزودن آن، کمی پایین تر روی لیست کشویی کلیک کنید و در آن به دنبال گزینه Persian/Iran یا Persian بگردید و سپس یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

افزودن زبان فارسی به لیست زبان های فعال فایرفاکس به منظور حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس (Firefox)

حالا از سمت راست لیست کشویی روی Add کلیک کنید.

افزودن زبان فارسی به لیست زبان های فعال فایرفاکس به منظور حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس (Firefox)

خواهید دید که زبان فارسی به لیست افزوده می شود. برای عملکرد بهتر و حل مشکل نمایش فونت فارسی، بهتر است که زبان افزوده شده در ابتدای لیست قرار گیرد.

اگر فونت فارسی انتخاب شده به صورت خودکار در ابتدای لیست قرار نگرفته است برای بالا بردن آن، ابتدا آن را انتخاب کنید و سپس با استفاده از گزینه Move Up آن را به بالای لیست منتقل نمایید.

پس از آن برای ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید.

حل مشکل نمایش فونت فارسی در فایرفاکس (Firefox)

با این کار به احتمال زیاد مشکل زبان فارسی مرورگر فایرفاکس شما حل می شود، اما اگر هنوز این مشکل ادامه داشت، می توانید آن را در بخش نظرات سایت مطرح نمایید.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای یادگیری روش تغییر موتور جستجوگر نوار آدرس (Address Bar) مرورگر فایرفاکس اینجا کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 16

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

5 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    در فایرفاکس برای من سایت خوب نمایش داده می شود ولی در صورتی که اسم فایل فارسی باشد هنگام دانلود نام فایل غیر قابل فهم و بهم ریخته می شود. لطفا راهنمایی نمایید.
    تشکر

    • سلام دوست عزیز
      مشکل عجیبی هست، مطمئن هستید نام فایل قبل از دانلود به فارسی و درست می باشد؟ اگر تنظیمات فایرفاکس رو طبق آموزش بالا انجام دادید، تنظیمات ویندوز خود را نیز طبق این لینک انجام دهید.
      احتمالا مشکل شما برطرف شود.
      سپاس از پیام شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید