- تبلیغات -
4.3
(10)

اگرچه معمولا افراد از نرم افزارهای مدیریت دانلود مانند IDM برای انجام دانلودهای خود از اینترنت استفاده می کنند، اما گاهی اوقات نیاز می شود تا دانلودها را توسط مرورگر خود انجام دهید.

محل ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس معمولا پوشه Downloads فایل های کاربر در درایو ویندوز می باشد. با این حال ممکن است شما بخواهید این پوشه را تغییر دهید و فایل های خود را در پوشه ای دیگر ذخیره نمایید.

در مطالب گذشته یادیت روش تغییر پوشه ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط مرورگر فایرفاکس را آموزش دادیم اما در ادامه ی این مطلب قصد داریم به آموزش روش تغییر پوشه ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) بپردازیم.

اگر شما در گوشی اندرویدی خود نیز از مرورگر کروم استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله تغییر محل ذخیره دانلود در گوگل کروم اندروید را نیز بخوانید.

آموزش روش تغییر پوشه ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط مرورگر گوگل کروم (Google Chrome):

مسیر طی شده:                   Google Chrome >> Menu >> Settings >> Downloads >> Location >> CHANGE >> Your settings >> Enjoy!

برای این منظور، پس از ورود به مرورگر، روی آیکون (آیکون ورود به منو برای تغییر پوشه ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)) در سمت راست نوار بالای آن کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب نمایید.

ورود به منو و تنظیمات برای تغییر پوشه ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)

- تبلیغات -

در صفحه ی باز شده به دنبال قسمتی با عنوان Downloads بگردید.

در این قسمت بخشی با عنوان Location وجود دارد که آدرس فعلی محل ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط گوگل کروم در آن نمایش داده شده است.

اگر می خواهید این آدرس را تغییر دهید کافیست روی گزینه CHANGE در رو به روی آدرس کلیک کنید.

تغییر پوشه ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)

پس از آن پنجره ای مشابه با تصویر زیر باز می شود که توسط آن می توانید پوشه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس روی OK کلیک کنید تا محل پوشه ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط مرورگر گوگل کروم به پوشه انتخابی شما تغییر پیدا کند.

البته در قسمت Downloads گزینه ی دیگری نیز وجود دارد. اگر شما می خواهید که هر بار که قصد دانلود فایلی را دارید از شما محل ذخیره سازی آن پرسیده شود می توانید گزینه Ask where to save each file before downloading را فعال نمایید.

تغییرات انجام شده توسط شما به صورت خودکار ذخیره می شود و از این پس می توانید طبق تغییرات جدید از مرورگر خود استفاده نمایید.

پرسیدن محل ذخیره سازی هر فایل قبل از دانلود توسط مرورگر گوگل کروم

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 10

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید