- تبلیغات -
0
(0)

نرم افزارهای کامپیوتری مختلف همواره در حال به روزرسانی و بهبود کارآیی توسط برنامه نویسان خود هستند. مرورگر محبوب فایرفاکس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

اگر از مرورگر Mozilla Firefox برای گشت زنی در صفحات اینترنتی استفاده می کنید، حتما متوجه شده اید که هر چند وقت یک بار این مرورگر به صورت خودکار آپدیت می شود. ممکن است شما به دلایلی مانند کاهش مصرف حجم اینترنت خود بخواهید این به روزرسانی های خودکار را غیر فعال کرده و خودتان به صورت دستی مرورگرتان را به روزرسانی نمایید.

به همین منظور در این مطلب می خواهیم روش انجام تنظیمات به روزرسانی فایرفاکس و غیر فعال کردن آپدیت خودکار آن را به صورت کامل آموزش دهیم.

با ما همراه باشید…

انجام تنظیمات به روزرسانی فایرفاکس و غیر فعال کردن آپدیت خودکار آن:

مسیر طی شده:                          Firefox >> Menu >> Options >> General >> Firefox Updates >> Your Settings >> Restart Firefox >> Enjoy!

برای دسترسی به تنظیمات به روزرسانی فایرفاکس کافیست از آیکون به شکل سه خط وارد منوی نرم افزار شوید و سپس روی Options کلیک نمایید.

ورود به تنظیمات مرورگر برای انجام تنظیمات به روزرسانی فایرفاکس و غیر فعال کردن آپدیت خودکار آن

- تبلیغات -

حالا مطمئن شوید که از نوار سمت چپ گزینه General انتخاب شده باشد. پس از آن از سمت راست به دنبال قسمت Firefox Updates بگردید که شامل تنظیمات به روزرسانی فایرفاکس می باشد.

در اینجا شما می توانید نسخه فایرفاکس مورد استفاده خود را مشاهده کنید.

آموزش به روزرسانی دستی فایرفاکس:

با کلیک روی گزینه Check for updates نیز می توانید بررسی کنید که آیا نسخه ی جدیدتری از نرم افزار منتشر شده است یا نه! اگر پس از چند لحظه، عبارت Firefox is up to date در مقابل این گزینه نوشته شد می توانید مطمئن باشید که نرم افزار شما به روز می باشد. اگر نه می توانید با گزینه موجود آن را به صورت دستی به روزرسانی کنید.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار فایرفاکس:

اما برای تنظیم به روزرسانی خودکار فایرفاکس، کمی پایین تر و به قسمت Allow Firefox to مراجعه کنید. در اینجا سه گزینه برای انتخاب وجود دارد:

گزینه ی اول، Automatically install updates (recommendned) می باشد که با انتخاب آن تعیین می کنید که فایرفاکس همیشه به صورت خودکار انتشار نسخه های جدید فایرفاکس را بررسی کند و در صورت وجود نسخه ی جدید آن را به صورت خودکار دانلود و نصب نماید.

اما گزینه دوم، Check for updates but let you choose to install them است که با انتخاب آن، از فایرفاکس می خواهید که همواره وجود نسخه جدید را بررسی کند اما در صورت انتشار نسخه ی جدید، برای دانلود و نصب آن از شما اجازه بگیرد.

و در نهایت گزینه سوم، Never check for updates (not recommended) می باشد که با انتخاب آن هیچگاه وجود نسخه های جدید نرم افزار بررسی نشده و در نتیجه ی آن هیچگاه مرورگر شما به صورت خودکار به روز نخواهد شد. شما پس از انتخاب این گزینه، برای به روزرسانی مرورگر خود باید به صورت دستی و به روشی که بالاتر به آن اشاره شد عمل کنید.

انجام تنظیمات به روزرسانی فایرفاکس و غیر فعال کردن آپدیت خودکار آن

پس از انجام تغییرات مورد نظر، برای ذخیره نهایی و اعمال آن ها کافیست یک بار از مرورگر خارج شوید.

برای یادگیری روش به روزرسانی مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) اینجا کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید