- تبلیغات -
3.7
(15)

گاهی اوقات فیلم بدون صدایی دارید که می خواهد روی آن صدای خاصی یا یک موزیک بگذارید. گاهی نیز تصاویری دارید که به هر شکلی آن ها را کنار هم قرار داده اید و یکی فیلم بدون صدا ساخته اید و حال می خواهید رو آن یکی موزیک بگذارید. گاهی اوقات نیز فیلم شما صدا دارد اما شما می خواهید صداهای دیگری را جایگزین صدای اصلی نمایید.

نرم افزارهای مختلفی برای میکس صدا و فیلم با هم وجود دارند. یکی از ساده ترین و بهترین این نرم افزارها، نرم افزار قدرتمند فرمت فکتوری می باشد.

در ادامه به روش ترکیب فیلم و صدا با استفاده از فرمت فکتوری می پردازیم.

روش ترکیب فیلم و صدا یا صداگذاری روی فیلم با فرمت فکتوری:

مسیر طی شده:                         Utilities>>mux>>add (video) file>>add (audio) file>>ok>>start

 

پس از ورود به برنامه از قسمت سمت راست Utilities را انتخاب کرده و سپس روی mux کلیک کنید.

ترکیب فیلم و صدا

- تبلیغات -

در پنجره ی باز شده قسمت video stream باید فیلم مورد نظر خود را به برنامه معرفی کنید برای این کار کافی است از گزینه add fie استفاده کنید.

انتخاب فیلم و صدا برای ترکیب کردن

همچنین از قسمت option نیز می توانید تغییراتی همچون بریدن قسمت هایی از فیلم، بریدن کادر فیلم، و تغییر نوع خروجی صدای ویدئو را تغییر دهید. برای یادگیری آسان این قسمت روی این لینک کلیک کنید…

پس از انتخاب ویدئو، نوبت به انتخاب صدای دلخواه شما می شود. برای این کار از قسمت audio stream روی گزینه add file کلیک کنید و به مسیر ذخیره سازی فایل مورد نظر خود رفته و آن را انتخاب کنید.

در بالا قسمت output setting وجود دارد که می توانید تنظیمات فایل خروجی خود را مانند محل ذخیره سازی آن، نام آن و برخی تنظیمات تخصصی دیگر را انحام دهید. توصیه می کنیم اگر از تنظیمات تخصصی اطلاعی ندارید آن ها را به همان صورتی که هست و بدون تغییر بگذارید.

پس از انتخاب فیلم و صدای مورد نظر خود و انجام تنظیمات دلخواه کافیست بر روی گزینه ok کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی نرم افزار شوید.

ترکیب یا میکس فیلم و صدا

حال گزینه start در نوار بالایی فرمت فکتوری را بزنید تا فرآیند میکس آغاز شود.

پس از پایان عملیات، فایل ترکیب شده شما در محل ذخیره سازی انتخابی و با نام مخصوص به خود در دسترس شماست.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 15

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید