- تبلیغات -
4.2
(30)

همان طور که می دانید در اینستاگرام قابلیت ذخیره سازی مستقیم فیلم ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط فالووینگ های (Following) شما وجود ندارد و برای این منظور باید از اپلیکیشن های جانبی استفاده کنید یا از آن ها اسکرین شات بگیرید.

اما جالب است بدانید که در نسخه های جدید این اپلیکیشن قابلیتی وجود دارد که کاربران و فالوورهای شما بتوانند به راحتی لینک اشتراک گذاری پست را دریافت کرده و تصاویر و فیلم های شما را از آن طریق ذخیره نمایند.

این کار به راحتی و با لمس آیکون سه نقطه در بالای پست ها و سپس انتخاب گزینه Copy Link امکان پذیر است.

روش اشتراک گذاری پست های فالووینگ ها در اینستاگرام

همچنین در استوری ها نیز می توانید با استفاده از آیکون سه نقطه و سپس گزینه Copy Link و یا با استفاده از آیکون به شکل موشک، آن استوری را به اشتراک بگذارید.

روش به اشتراک گذاری استوری های کاربران اینستاگرام

اما ممکن است شما دوست نداشته باشید که لینک اشتراک گذاری پست یا استوری های اینستاگرام شما در اختیار دیگر کاربران و فالوورهایتان قرار بگیرد! خوشبختانه اینستاگرام به فکر کاربرانی که مانند شما فکر می کنند نیز بوده و روشی (هر چند غیرمستقیم!) را برای غیر فعال کردن آن در این اپلیکیشن گنجانده است.

- تبلیغات -

در ادامه این مطلب قصد داریم روش فعال کردن و غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری پست ها و استوری ها در اینستاگرام را آموزش دهیم.

فعال کردن و غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری پست ها و استوری ها در اینستاگرام:

در اینجا آموزش را به دو بخش تقسیم می کنیم و ابتدا به غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری برای پست های معمولی اینستاگرام می پردازیم. سپس به سراغ Storyهای اینستاگرام می رویم.

فعال کردن و غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری پست های معمولی در اینستاگرام:

در اینجا باید بگوییم که غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری پست ها در اینستاگرام راه حل قطعی و گزینه ی اختصاصی ندارد و در اکثر مواقع شما با فعال کردن حالت خصوصی (Private) اکانت خود می توانید از اشتراک گذاری پست های خود توسط هر کسی جلوگیری نمایید.

برای این منظور وارد پروفایل خود شده و پس از باز کردن منو با استفاده از آیکون سه نقطه در بالا سمت راست، Settings را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شوید.

حالا از قسمت Privacy به دنبال گزینه Account Privacy بگردید  و پس از انتخاب آن در صفحه ی باز شده گزینه Private Account را فعال کنید.

اگر پنجره ای نمایش داده شد، برای تایید OK را بزنید.

کار تمام است و حالت خصوصی و محرمانه اکانت اینستاگرام شما فعال شده است و دیگر از این به بعد کاربران نمی توانند لینک پست های اینستاگرام شما را دریافت کرده، به اشتراک بگذارند یا آن ها را دانلود نمایند.

با غیر فعال کردن گزینه Private Account شما می توانید دوباره قابلیت اشتراک گذاری پست های خود را فعال نمایید.

اگر در این آموزش مشکلی دارید می توانید با خواندن مطلب اختصاصی روش خصوصی و محرمانه کردن (Private) پروفایل اینستاگرام به صورت کامل و تصویری روش این کار را یاد بگیرید.

فعال کردن و غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری استوری ها (Story) در اینستاگرام:

همان طور که می دانید به تازگی قابلیت جدیدی با نام Story یا داستان به نسخه جدید اینستاگرام اضافه شده است که با استفاده از آن کاربران می توانند شرح حال روزانه خود را به شیوه ای جدید منتشر کنند.

برای استوری ها نیز قابلیت اشتراک گذاری وجود دارد به این صورت که کاربران می توانند استوری های مورد علاقه شان را با استفاده از گزینه Copy Link یا آیکون به شکل موشک (تصویر دوم این مقاله) با دوستان خود به صورت پیام در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

اگر بخواهید این قابلیت اشتراک گذاری استوری را نیز غیر فعال کنید در ابتدا وارد صفحه پروفایل خود شوید.

حالا روی آیکون به شکل سه خط موازی در بالا سمت راست ضربه بزنید تا منو اپلیکیشن باز شود و با استفاده از گزینه Settings وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.

ورود به تنظیمات اینستاگرام برای غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری استوری

پس از آن گزینه Privacy را انتخاب نمایید.

ورود به تنظیمات Privacy اینستاگرام برای غیر فعال کردن قابلیت به اشتراک گذاری استوری

در مرحله بعد Story را انتخاب نمایید.

ورود به تنظیمات استوری برای غیر فعال کردن قابلیت به اشتراک گذاری آن

در انتهای صفحه باز شده بخشی با نام Sharing وجود دارد که شامل دو گزینه می باشد.

با غیر فعال کردن گزینه اول Allow Resharing to Stories، قابلیت به اشتراک گذاری استوری ها و ویدئوهای IGTV شما توسط کاربران دیگر در استوری های آن ها غیر فعال می شود.

همچنین با غیر فعال کردن گزینه ی دوم یعنی Allow Sharing قابلیت به اشتراک گذاری استوری شما به صورت ویدئو یا تصویر با استفاده از گزینه Copy Link یا آیکون موشک غیر فعال می شود.غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری استوری ها در اینستاگرام

در صورتی که بخواهید کاربران شما دوباره بتوانند استوری های شما را به اشتراک بگذارند کافیست گزینه Allow Sharing را فعال نمایید.

غیر فعال کردن قابلیت اشتراک گذاری برای تنها یک استوری در اینستاگرام:

اگر شما نخواهید این تنظیمات را به صورت عمومی برای همه ی استوری های خود اعمال کنید بلکه بخواهید آن ها را برای یک استوری خاصی که هم اکنون منتشر کرده اید انجام دهید، کافیست پس از انتشار استوری خود، وارد آن شوید و پس از لمس آیکون سه نقطه در پایین استوری، گزینه ی Story Settings را انتخاب نمایید و تنظیمات را مانند آن چه که در بالا گفته شد اعمال کنید تا قابلیت به اشتراک گذاری تنها برای همین استوری غیر فعال شود.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 30

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

4 دیدگاه‌ها

  1. این مطلب کاملترین مطلبی بود که در این خصوص پیدا کردم.
    اما متاسفانه من با وجود اینکه توی تنظیمات این گزینه ها رو فعال کردم هنوز نمیتونم پست های خودم رو استوری کنم!! اصلا گزینه Create a story with this post رو ندارم.
    میشه لطفا راهنمایی بفرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید