- تبلیغات -
4.1
(12)

راه های بسیاری برای انتقال فایل از یک کامپیوتر (یا لپ تاپ ویندوزی) به کامپیوتری دیگر وجود دارد، که شاید امروزه راحت ترین و در دسترس ترین راه استفاده از یک فلش دیسک باشد.

اما در این مطلب قصد داریم شما را با یک روش راحت تر برای انتقال فایل ها بین دو کامپیوتر (نزدیک به هم) آشنا کنیم تا بدون استفاده از هیچ سخت افزار اضافه ای مانند فلش، به انتقال فایل بپردازید.

البته در این روش نیاز به سخت افزار و تکنولوژی وای فای (Wi-Fi) وجود دارد که امروزه همه ی لپ تاپ ها و کامپیوترهای قابل حمل دارای این سخت افزار می باشند.

علاوه بر این شما نیاز به نصب نرم افزار واسطه ی Shareit دارید که یک نرم افزار قدرتمند برای انتقال فایل ها بین هر دستگاه کامپیوتری و موبایلی می باشد.

در مطالب گذشته روش انتقال فایل از کامپیوتر به موبایل را با استفاده از این نرم افزار آموزش دادیم اما در این مطلب قصد داریم چگونگی انتقال آسان فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر را با Shareit آموزش دهیم.

انتقال آسان فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر با Shareit:

توجه داشته باشید که همان طور که قبل تر گفتیم کامپیوتر یا لپ تاپ های مورد استفاده حتما باید دارای تکنولوژی وای فای باشند اما نیازی به مودم و روتر واسطه وجود ندارد.

آماده سازی کامیپوتر اول برای اتصال به کامپیوتر دوم:

برای شروع باید دو کامپیوتر را به هم متصل کنیم. برای این منظور ابتدا Shareit کامپیوتر اول را باز کنید تا تصویر زیر نمایش داده شود و نرم افزار در حالت آماده برای اتصال قرار بگیرد.

- تبلیغات -

در این صفحه قسمتی با نام Password وجود دارد که با کلیک روی علامت چشم بسته در کنار کادر آن می توانید رمز موجود در آن را مشاهده کنید. این رمز در ادامه مورد نیاز خواهد بود.

آماده سازی کامیپوتر اول برای اتصال به کامپیوتر دوم

مراحل اتصال کامپیوتر دوم به کامپیوتر اول:

حالا به کامپیوتر یا لپ تاپ دوم رفته و وارد Shareit آن شوید.

سپس روی علامت به شکل سه خط در نوار بالای آن کلیک کنید و از لیست باز شده گزینه ی Connect to PC را انتخاب نمایید.

انتقال آسان فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر با Shareit

پس از آن جستجو برای یافتن کامپیوترهای آماده برای اتصال آغاز می شود. پس از یافتن کامپیوتر مورد نظر، روی آیکون مربوط به آن کلیک نمایید.

انتخاب نام کامپیوتر اول برای اتصال به کامپیوتر دوم به آن با Shareit

سپس رمز اتصال از شما خواسته می شود که باید همان رمزی را که در ابتدای این آموزش، روش مشاهده ی آن را بیان کردیم در این قسمت وارد کنید.

وارد کردن رمز عبور برای اتصال به کامپیوتر اول

حالا OK را بزنید.

اتصال و انتقال آسان فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر با Shareit

فرآیند اتصال به کامپیوتر دیگر آغاز می شود.

اتصال دو کامپیوتر به هم با Shareit

پس از مدت زمان کوتاهی در هر دو کامپیوتر با تصویری مشابه تصویر زیر رو به رو خواهید شد که به معنای اتصال دو کامپیوتر و آمادگی آن ها برای ارسال فایل می باشد.

انتقال فایل یا فایل های مورد نظر بین دو کامپیوتر با Shareit نسخه ویندوز:

برای این منظور هم می توانید روی گزینه Files کلیک کرده و فایل های مورد نظر خود را انتخاب و ارسال کنید و هم می توانید فایل ها را از دسکتاپ یا هر پوشه ی دیگری به بخش خالی نرم افزار با عنوان Drag and drop files here to send کشیده و آن ها را رها کنید تا ارسال و انتقال آن ها به کامپیوتر دیگر آغاز شود.

انتقال فایل یا فایل های مورد نظر بین دو کامپیوتر با Shareit نسخه ویندوز

پس از پایان موفقیت آمیز ارسال و دریافت، تیک سبز زنگی در کنار آیکون هر یک از فایل ها نمایش داده می شود.

برای دسترسی به پوشه ذخیره سازی فایل ها می توانید نشانگر موس را به سمت راست فایل ببرید تا آیکون (دسترسی به گزینه های موجود برای فایل دریافت شده توسط Shareit کامپیوتر) نمایش داده شود. حالا روی آن کلیک کنید.

ارسال یا دریافت موفقیت آمیز فایل در Shareit نسخه ویندوز

پس از آن برای باز شدن پوشه ذخیره سازی فایل، گزینه Open Containing Folder را انتخاب نموده و از استفاده از فایل های دریافت شده در کامپیوتر یا لپ تاپ خود لذت ببرید.

دسترسی به پوشه محل ذخیره فایل های دریافت شده توسط Shareit کامپیوتر

برای یادگیری روش انتقال فایل از موبایل به کامپیوتر با استفاده از Shareit روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 12

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

5 دیدگاه‌ها

    • سلام دوست عزیز
      بله نرم افزارهای دیگری مانند زاپیا (zapya) نیز در این زمینه وجود دارند که در آینده آموزش آن ها در یادیت قرار خواهد گرفت.
      سپاس از پیام شما

      • سلام، آقای نویسنده آموزش نرم افزار،
        در Zapya PC دو تا دکمه است یکی Search join و دیگری Creat hotspot group که راحت دو تا لپ تاپ بهم وصل میشن، یکی روی Creat hotspot group می زنی و لپ تاپ دیگری روی سرچ رادار می زنی تا بهم وصل بشن، زاپیا نسخه PCاش بهتر از شریته!! شریت نسخه PC الان چهارسالی هست هیچ بروز رسانی براش نیومده و دائم هنگ می کنه، جالب نیست!! کاش مال زاپیا میذاشتی…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید