- تبلیغات -
4
(1)

همان طور که می دانید وجود یک یا چند لینک داخلی و خارجی برای سئوی سایت و بهبود جایگاه آن در نتایج موتورهای جستجوگر موثر می باشد.

اما لینک هایی که در صفحات وب سایت قرار می گیرند ممکن است بعضی مواقع از بین بروند و دیگر هیچ صفحه ی اینترنتی با آن آدرس وجود نداشته باشد. این مورد برای لینک های خارجی که مربوط به سایت های دیگر می باشند شایع تر است.

به این گونه از لینک ها (پیوندها)، پیوند شکسته گفته می شود. همان طور که وجود یک یا چند لینک موجب بهبود ۲سئوی سایت می شود، وجود پیوندهای شکسته و از بین رفته نیز در آن می تواند اثرات منفی را برای آن ایجاد کرده و جایگاه آن را نزد موتورهای جستجوگر پایین آورد.

از این رو یکی از کارهایی که هر وب مستری باید انجام دهد، چک کردن لینک های موجود در صفحات وب سایت خود و اطمینان از سالم بودن آن ها می باشد.

اما بررسی تک تک همه ی صفحات سایت به صورت دوره ای کار سخت و زمان بری می باشد. افزونه Broken Link Checker این مشکل را حل کرده است و به صورت خودکار و دوره ای تمامی صفحات سایت وردپرسی را بررسی کرده و پیوندهای شکسته و از بین رفته را شناسایی می کند.

سپس آن ها را در لیستی به مدیر وب سایت نمایش می دهد، تا تدبیری برای آن اندیشیده شده، جایگزین یا پاک شوند. در ادامه برخی از تنظیمات مهم افزونه بررسی کننده پیوند شکسته (Broken Link Checker) را به همراه ورش استفاده از آن را بیان می کنیم.

افزونه بررسی کننده پیوند شکسته (Broken Link Checker) برای وردپرس:

پس از اینکه افزونه را از مخزن وردپرس نصب و فعال کردید برای ورود به قسمت تنظیمات آن، نشانگر موس خود را روی “تنظیمات” در نوار سمت راست نگه دارید و سپس از لیست باز شده روی “بررسی کننده پیوند” کلیک کنید.

- تبلیغات -

صفحه که باز می شود شامل تنظیمات این افزونه می باشد که ما به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

تعیین دوره ی بازبررسی پیوندهای سایت:

در زبانه عمومی، اولین گزینه ای که مشاهده می کنید “موقعیت” می باشد، که نشان دهنده وضعیت لینک های سایت شما است.

پس از آن شما می توانید در کادر مربوط به قسمت “بررسی هر یک از پیوندها” دوره ی بررسی پیوندهای سایت خود را توسط افزونه بر اساس ساعت وارد کنید.

به عنوان مثال ما ۷۲ ساعت را انتخاب کرده ایم به این معنا که هر سه روز یک بار سلامت همه پیوندهای موجود در وب سایت بررسی شوند.

افزونه بررسی کننده پیوند شکسته (Broken Link Checker) برای وردپرس

تعیین نوع صفحاتی از سایت که باید پیوندهای آن ها بررسی شوند:

تنظیمات بعدی که قصد اشاره به آن ها را داریم، در زبانه “دنبال پیوندها بگرد در” قرار دارند.

در این قسمت شما می توانید صفحات و نوشته های وب سایت خود که قصد دارید توسط افزونه بررسی شوند را انتخاب کنید.

به عنوان مثال ما “برگه ها” و “نوشته ها”ی سایت خود را برای بررسی انتخاب کرده ایم.

علاوه بر این از قسمت بعدی می توانید وضعیت نوشته های مورد بررسی را نیز انتخاب کنید. با انتخاب گزینه “منتشرشده” تنها نوشته ها و برگه های منتشر شده در سایت مورد بررسی قرار می گیرند.

تعیین نوع صفحاتی از سایت که باید پیوندهای آن ها بررسی شوند

دیگر تنظیمات افزونه بررسی کننده پیوند شکسته:

اما در زبانه “پیشرفته” نیز تنظیمات بیشتری برای شما وجود دارد. به عنوان مثال اولین گزینه با عنوان “زمان مورد نظر به پایان رسید” است که در کادر رو به روی آن می توانید حداکثر زمانی را که یک پیوند می تواند پاسخ ندهد را بر حسب ثانیه انتخاب کنید.

به عبارت دیگر شما با وارد عددی بر حسب ثانیه در این کادر از افزونه می خواهید که پیوندهایی که از این مدت بیشتر برای بارگذاری زمان ببرند به عنوان شکسته نشانه گذاری نماید.

دیگر تنظیمات افزونه بررسی کننده پیوند شکسته

پس از انجام تنظیمات مورد نظر، با کلیک روی “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه می توانید آن ها را ذخیره نمایید.

آغاز دستی بررسی پیوندهای سایت:

علاوه بر این اگر می خواهید بررسی پیوندها در همین لحظه و به صورت دستی آغاز شود، کافیست به انتهای صفحه رفته و روی “تمامی صفحات را بازبررسی کن” کلیک نمایید. با انتخاب این گزینه، عملیات بررسی همه پیوندهای سایت آغاز می شود و پس از پایان آن نتایج در لیستی برای شما ذخیره خواهد. روش دسترسی به این لیست در ادامه بیان می شود.

آغاز دستی بررسی پیوندهای سایت در Broken Link Checker

مشاهده ی لیست نتایج بررسی پیوندهای سایت:

همان طور که در بالا گفتیم، نتایج پیوندهای بررسی شده و مشکل دار سایت در لیستی برای وب مستر و به منظور مدیریت و رفع مشکل آن ها ذخیره می شوند.

برای دسترسی به این لیست کافیست نشانگر موس را رو “ابزارها” نگاه دارید و از لیست باز شده روی “پیوندهای شکسته” کلیک نمایید.

در لیست باز شده می توانید همه پیوندهای دارای مشکل یا ایراد را مشاهده کنید. با کلیک روی زبانه “شکسته شده” در بالای صفحه می توانید پیوندهای شکسته سایت خود را مشاهده و آن ها را مدیریت کنید.

در این لیست برای هر پیوند گزینه هایی مانند “ویرایش نشانی”، “باز بررسی”، “بی پیوند کردن” و … وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها، لینک های مشکل دار سایت خود را ترمیم کنید.

مشاهده ی لیست نتایج بررسی پیوندهای سایت در Broken Link Checker

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید