- تبلیغات -
0
(0)

اگرچه هر مدیر سایتی تمایل دارد تا کاربران بسیاری را به خصوص توسط موتورهای جستجوگر وب، به سایت خود بکشاند و آمار بازدید سایت و در نتیجه ی آن درآمد خود را افزایش دهد، اما با این وجود برخی از مدیران سایت ها تمایلی به ورود عموم کاربران اینترنت به وب سایت خود را ندارند.

این درحالی است که کاربران متعددی از جای جای کشور و جهان توسط موتورهای جستجوگر بزرگی مانند گوگل، یاهو و … وارد وب سایت ها می شوند، که مسلما در موارد مشابه آن چه گفته شد، مدیر سایت دوست ندارد که از موتورهای جستجوگر ورودی داشته باشد. دلیل این امر می تواند شخصی بودن مطالب موجود در سایت و جلوگیری از انتشار عمومی آن ها باشد.

به هر حال خوشبختانه سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای قابلیتی می باشد، که با فعال کردن آن می توانید از ۲ربات های موتورهای جستجوگر درخواست کنید تا مطالب و محتویات سایت شما را بررسی نکنند. البته همان طور که گفته شد، این گزینه تنها از موتورهای جستجوگر درخواست می کند تا وارد وب سایت شما نشوند و عمل به آن به سیاست های آن جستجوگر بستگی دارد، اما می توان با خیال راحت گفت که موتورهای جستجوگر بزرگ و معتبر به این درخواست سایت شما احترام می گذارند.

حال به آموزش چگونگی جلوگیری از ورود ربات های موتورهای جستجوگر به سایت وردپرسی شما می پردازیم…

جلوگیری از ورود ربات های موتورهای جستجوگر به سایت وردپرسی و بررسی مطالب آن:

برای این کار، پس از ورود به قسمت مدیریت سایت وردپرسی، نشانگر موس خود را روی قسمت “تنظیمات” در نوار سمت راست قرار دهید و پس از باز شدن لیست مربوطه، روی “خواندن” کلیک کنید.

در انتهای صفحه ی باز شده قسمتی با عنوان “نمایش به موتورهای جستجو” وجود دارد که با تیک دار کردن گزینه ی رو به روی آن و سپس ذخیره ی تغییرات انجام شده با کلیک روی “ذخیره ی تغییرات”، می توانید از ورود ربات های موتورهای جستجوگر به سایت وردپرسی خود و بررسی مطالب آن جلوگیری نمایید.

جلوگیری از ورود ربات های موتورهای جستجوگر به سایت وردپرسی و بررسی مطالب آن

- تبلیغات -

البته این گزینه هنگام نصب وردپرس نیز وجود دارد، که می توان این تنظیمات را در ابتدای راه اندازی سایت و همان جا انجام داد…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید