- تبلیغات -
0
(0)

حتما تاکنون در سایت های مختلفی عضو شده اید و در آن ها به عنوان یک مشترک، از حساب کاربری (اکانت) خود برای موارد متفاوتی بسته به نوع آن سایت استفاده کرده اید.

علاوه بر این بدیهی به نظر می رسد، که یک سایت و به خصوص سایت های بزرگ و پر بازدید برای تولید محتوای خود تنها یک نویسنده ندارند و بسته به سیاست های مدیر آن سایت تعدادی نویسنده کاربر آن سایت بوده و توسط اکانت اختصاص داده شده به خود، به انتشار مطلب در سایت مربوطه می پردازند.

دو مورد گفته شده در مطالب بالا تنها مثال هایی برای نقش های یک کاربر در یک سایت می باشد.

اما جالب است بدانید که سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز قابلیت عضویت کاربران در سایت را به صورت پیش فرض دارند و حتی می توان نقش های متعددی به کاربران داد و بسته به آن نقش، دسترسی کاربران را تنظیم نمود.

در این مطلب می خواهیم قدری بییشتر در مورد کاربران و عضویت آن ها در سایت وردپرسی صحبت کرده و روش افزودن کاربران تازه با نقش های متفاوت در سایت را آموزش دهیم.

افزودن کاربران تازه با نقش های متفاوت در سایت وردپرسی:

روش های عضویت کاربران جدید در سایت:

عضویت کاربران جدید در سایت های وردپرسی به دو طریق، معمول می باشد. روش اول، ایجاد صفحه ی عضویت اختصاصی در سایت برای عضویت عمومی افراد مختلف به عنوان کاربر در سایت می باشد. معمولا این حالت ممکن است به صورت پیش فرض در سایت های وردپرسی وجود نداشته باشد و برای استفاده از آن، شما باید از افزونه های مخصوص و پوسته های دارای این قابلیت استفاده کنید.

حالت دوم که مانند حالت قبلی عمومی نمی باشد، عضویت کاربران در سایت وردپرسی توسط خود مدیر سایت می باشد.

- تبلیغات -

اگر شما مدیر یک سایت هستید و می خواهید تعدادی کاربر را با نقش های متفاوت به سایت خود بیافزایید می توانید به شکلی که در ادامه توضیح داده می شود عمل کنید.

ورود به قسمت کاربران وردپرس، مشاهده ی لیست آن ها و تغییر نقش آن ها:

ابتدا روی گزینه “کاربران” در نوار سمت راست قسمت مدیریت وردپرس کلیک کنید.

در صفحه ی باز شده لیستی از کاربران سایت خود را مشاهده خواهید کرد که اولین آن ها خودتان هستید. در قسمت نقش نیز، می توانید نقش کاربران را مشاهده کنید.

علاوه بر این از همین قسمت قابلیت ویرایش اطلاعات کاربران سایت شما و تغییر نقش آن ها با تیک دار کردن مربع کنار نام کاربر یا کاربران مربوطه و سپس استفاده از لیست کشویی تعیین نقش بالایی (مانند تصویر زیر) وجود دارد.

افزودن کاربر جدید یه سایت توسط مدیر سایت وردپرسی:

برای افزودن کاربر جدید، از بالای صفحه روی “افزودن” کلیک کنید.

لیست کاربران سایت وردپرسی به همراه خلاصه مشخصات آن ها

حال در صفحه ی باز شده می توانید مشخصات کاربر مورد نظر خود را از جمله نام کاربری، ایمیل او، نام و نام خانوادگی و دیگر مشخصات را وارد کنید.

همچنین از قسمت رمز عبور، می توانید رمز عبوری دلخواه برای ورود کاربر شما به سایت وارد کنید یا توسط وردپرس یک رمز خودکار و ایمن تولید نمایید.

اگر می خواهید ایمیلی شامل مشخصات مورد نیاز آن کاربر برای ورود به سایت برای او ارسال شود تیک گزینه ی جلوی عبارت “فرستادن آگاه ساز به کاربر” را بزنید.

مورد آخر مشخصات کاربر، تعیین نقش او می باشد که می توانید از لیست کشویی مربوطه آن را انتخاب نمایید.

در این لیست گزینه های مشترک (همان کاربران معمولی سایت ها برای دریافت خدمات)، مشارکت کننده (برای مشارکت در مدیریت وب سایت)، نویسنده (برای انتشار مطالب جدید در سایت)، ویرایشگر (برای ویرایش مطالب منتشر شده) و مدیر کل (با دسترسی آزاد به همه ی قسمت های مدیریت وردپرس) وجود دارد.

برای هر کدام از این نقش تنها بخش های مخصوصی که با توجه به عنوان نقش مورد نیاز آن ها می باشد در دسترس قرار دارد، و دیگر قسمت های مدیریت سایت وردپرسی (به جز مدیر کل) برای آن ها غیر قابل دسترسی می باشد. شما می توانید با توجه به نظر و تشخیص خود نقش مورد نظر را برای کاربر جدید از این لیست کشویی انتخاب نمایید.

سپس برای افزودن کاربر جدید روی “افزودن کاربر تازه” کلیک کنید.

افزودن کاربران تازه با نقش های متفاوت در سایت وردپرسی

پس از آن مشاهده خواهید کرد که کاربر جدید به لیست کاربران سایت شما افزوده شده است. حال با دراختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور تعیین شده به آن کاربر، او از این پس می تواند با نقش مخصوص به خود وارد سایت شود و به انجام وظایف خود بپردازد.

افزوده شدن نام کاربر جدید به لیست کاربران

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید