- تبلیغات -
0
(0)

حتما برای شما پیش آمده است که اطلاعات و مطالب زیادی را داخل سایت وردپرسی خود قرار داده باشید اما پس از مدتی تصمیم گرفته اید تا از این مطالب یک نسخه ی پشتیبان و بکاپ ایجاد کنید تا برای مواقع ضروری از آن ها استفاده نمایید.

یکی از بهترین راه ها برای بکاپ گیری از مطالب، گرفتن نسخه ی پشتیبان کامل از کل سایت می باشد که روش انجام این کار در کنترل پنل دایرکت ادمین اینجا، و در Cpanel اینجا به صورت کامل آموزش داده شده است.

با این وجود در خود وردپرس قابلیت و ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن می توانید از کل اطلاعات موجود در سایت خود از جمله نوشته ها، برگه ها، دسته ها و … یک نسخه ی پشتیبان به صورت فایل با فرمت xml بسازید و آن را در جایی مطمئن نگاه دارید.

مزیت این روش نسبت به روش اولی که گفته شد حجم کم فایل بکاپ (در حد چند مگابایت) می باشد. علاوه بر این، مزیت بزرگ دیگری که وجود دارد این است شما می توانید اطلاعات ذخیره شده در فایل بکاپ را در هر سایت وردپرسی دیگر به جز سایت اصلی بازگردانی نمایید، که این برای انتقال یک وب سایت وردپرسی بسیار پر استفاده می باشد.

در این مطلب ما قصد داریم شما را با قابلیت برون بری وردپرس آشنا کنیم و روش بکاپ گیری و خروجی گرفتن از اطلاعات و محتواهای سایت وردپرسی با استفاده از آن را آموزش دهیم…

بکاپ گیری و خروجی گرفتن از اطلاعات و محتواهای سایت وردپرسی با استفاده از قابلیت برون بری:

برای استفاده از قابلیت برون بری (یا برون ریزی یا Export)، ایتدا نشانگر موس خود را روی گزینه “ابزارها” در نوار سمت راست ببرید و سپس از لیست باز شده روی “برون بری” کلیک نمایید.

بکاپ گیری از محتواهای سایت وردپرسی با استفاده از قابلیت برون بری

- تبلیغات -

در صفحه ی باز شده باید، محتوایی از سایت خود را که قصد گرفتن نسخه ی پشتیبان از آن ها را دارید مشخص کنید. توصیه می کنیم که گزینه ی اول یعنی “هر محتوایی را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه، پشتیبان همه ی محتواهای موجود در سایت شما از جمله نوشته ها، برگه ها، دیدگاه ها، زمینه ها، فهرست ها، نوشته های سفارشی و دیگر موارد متفرقه در فایل بکاپ قرار می گیرد.

باید توجه داشت که علاوه بر محتواهای خود وردپرس، محتواهایی که توسط افزونه های نصب شده در آن ایجاد و ذخیره شده اند نیز داخل فایل پشتیبان قرار می گیرند. از جمله افزونه های معروف و پرکاربردی که این موضوع مطرح شده برای آن صدق می کند، افزونه ی Yoast SEO را می توان نام برد.

با بازگردانی فایل پشتیبان در سایت وردپرسی دیگر، به محض اینکه افزونه ی مربوطه را داخل آن سایت نصب کنید، محتواهای بازگردانی شده ی مربوط به آن افزونه نمایش داده خواهند شد.

پس از انتخاب محتوای مورد نظر، برای پشتیبان گیری، روی “دریافت پرونده برون بری شده” کلیک کنید.

انتخاب محتوای مورد نظر برای پشتیبان گیری از طریق قابلیت برون بری سایت وردپرسی

پس از مدتی کوتاه، صفحه ی دانلود مرورگر نمایش داده می شود، که با استفاده از آن می توانید فایل پشتیبان محتوای سایت خود را با فرمت xml با حجمی کم دانلود و در کامپیوتر خود ذخیره نمایید و در مواقع لزوم از آن استفاده کرده و آن را بازگردانی کنید.

بکاپ گیری و خروجی گرفتن از اطلاعات و محتواهای سایت وردپرسی با استفاده از قابلیت برون بری و دانلود آن

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید