- تبلیغات -
0
(0)

اگر تاکنون به سایت های زیادی سر زده باشید، حتما متوجه شده اید که یکی از مهمترین اجزای یک سایت خوب، منو و فهرست آن می باشد که معمولا در قسمت بالای سایت قرار دارد.

دلیل اهمیت منوی سایت دسترسی راحت تر بازدیدکنندگان سایت شما به مطالب آن به صورت دسته بندی شده می باشد و علاوه بر این ارائه یک دید کلی و مناسب از سایت شما به آن ها می باشد.

در مطالب گذشته ی یادیت روش ایجاد و ویرایش یک فهرست را در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت کامل و تصویری آموزش دادیم.

اما فهرست ساخته شده به آن طریق، در سایت وردپرسی شما قرار نمی گیرد و برای نمایش آن در سایت باید تنظیماتی اعمال شود.

باید بدانید که هر پوسته ای که در سایت وردپرسی خود نصب و فعال می کنید دارای جایگاه های متفاوتی می باشد که می توانید برای آن ها، نمایش یکی از فهرست های ایجاد شده را تنظیم نمایید. تعداد این جایگاه ها بسته به نظر طراح و چگونگی طراحی پوسته می تواند متغیر باشد.

حال برای نمایش فهرست ایجاد شده در جایگاه مخصوص خود در پوسته ی سایت به عنوان منو، شما نیاز به اعمال تغییراتی دارید. بنابراین ما این مطلب را به همین مورد اختصاص دادیم و قصد داریم روش مدیریت جایگاه های منوها (Menu) و فهرست های پوسته سایت وردپرسی را آموزش دهیم.

مسیر طی شده:                         نمایش >> فهرست ها >> مدیریت جایگاه ها >> تنظیمات مورد نظر >> ذخیره تغییرات

- تبلیغات -

مدیریت جایگاه های منوها (Menu) و فهرست های پوسته سایت وردپرسی:

برای مدیریت جایگاه منوهای پوسته ی خود، ابتدا باید وارد قسمت فهرست های وردپرس شوید که می توانید با قرار دادن نشانگر موس روی “نمایش” در نوار سمت راست و سپس کلیک روی “فهرست ها” به آن دسترسی داشته باشید.

پس از آن وارد قسمت فهرست ها خواهید شد. قبل از شروع باید بگوییم که از دو روش می توانید فهرست مورد نظر را در جایگاه دلخواه خود در پوسته ی سایتتان قرار دهید، که روش اول آن از طریق تنظیمات خود فهرست می باشد که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

اما روش دوم و اصلی از طریق قسمت “مدیریت جایگاه ها” می باشد.

برای این منظور از بالای صفحه، روی زبانه “مدیریت جایگاه ها” کلیک نمایید.

در صفحه ی نمایش داده شده بسته به نوع پوسته ی فعال در سایت شما، تعدادی لیست کشویی نمایش داده خواهد شد.

به عنوان مثال پوسته ی سایت ما دارای سه جایگاه متفاوت برای نمایش فهرست های متعدد می باشد. ممکن است پوسته ی سایت شما از یک جایگاه برخوردار باشد یا از تعداد بیشتری پشتیبانی نماید.

حال برای نمایش فهرست مورد نظر خود در جایگاه دلخواهتان کافیست از لیست کشویی رو به روی نام جایگاه، فهرست منتخبتان را بیابید و روی آن کلیک نمایید.

سپس با کلیک روی “ذخیره تغییرات” تغییرات انجام شده اعمال می شود.

مدیریت جایگاه های منوها (Menu) و فهرست های پوسته سایت وردپرسی

در نهایت با مشاهده ی پیغام موفقیت آمیز بودن عملیات، می توانید با مراجعه به سایت اطمینان حاصل کنید که فهرست مورد نظر شما در جایگاه مخصوص خود در سایت شما نمایش داده می شود.

پیام موفقیت آمیز بودن ذخیره تغییرات انجام شده برای مدیریت جایگاه های منوها (Menu) و فهرست های پوسته سایت وردپرسی

شما می توانید برای دو یا چند جایگاه فهرستی یکسان را انتخاب کنید یا برای هر کدام از آن ها یک فهرست منحصر به فرد ساخته و آن را تنظیم نمایید که این بستگی به نظر شما دارد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید