- تبلیغات -
0
(0)

یکی از مهمترین قسمت های یک سایت را ظاهر و رابط کاربری آن تشکیل می دهد و به دلیل اینکه اولین قسمتی که کاربر با آن رو به رو می شود ظاهر سایت می باشد، حتی می توان با اطمینان گفت که ظاهر زیبای سایت می تواند بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده و نگه دارد اما بالعکس، ظاهر نه چندان مناسب می تواند آمار بازدیدکنندگان سایت را کاهش دهد.

وردپرس نیز به خوبی این نیاز و مهم را پاسخ گفته است و بخشی جداگانه را به آن و تنظیمات آن اختصاص داده است. این بخش در وردپرس با عنوان پوسته ها می باشد که برای تنظیم پیشرفته ظاهر سایت تعبیه شده است.

به دلیل پرطرفدار بودن وردپرس خوشبختانه، پوسته های متعدد ایرانی و خارجی در اینترنت موجود هستند که شما می توانید به صورت رایگان یا با هزینه آن ها را خریداری و استفاده نمایید. علاوه بر این شرکت های طراح سایت سفارش طراحی پوسته ی اختصاصی را دریافت و اجرا می کنند که هزینه ی بالاتری را خواهد داشت.

شما می توانید با جستجو در اینترنت به انواع پوسته های وردپرس دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این سایت همیار وردپرس ارائه دهنده ی انواع پوسته های خارجی ترجمه شده و پوسته های ایرانی معتبر و امن به صورت رایگان یا پولی می باشد.

پس از دانلود پوسته مورد نظر خود، فایلی با فرمت zip در اختیار شما قرار می گیرد که باید آن در در وردپرس نصب و فعال نمایید. در ادامه روش نصب و فعال کردن پوسته ی جدید در وردپرس را آموزش می دهیم.

روش نصب (افزودن) و فعال کردن پوسته ی جدید در وردپرس:

برای ورود به قسمت پوسته های وردپرس و مشاهده ی لیست پوسته های نصب شده، از نوار سمت راست بخش مدیریت وردپرس نشانگر موس را روی “نمایش” قرار داده و سپس از لیست باز شده روی “پوسته ها” کلیک نمایید.

روش نصب (افزودن) و فعال کردن پوسته ی جدید در وردپرس

- تبلیغات -

فعال کردن پوسته های از قبل نصب شده:

در صفحه ی باز شده لیستی از پوسته های نصب شده در وردپرس خود را مشاهده می کنید.

در این قسمت کافیست، نشانگر موس خود را روی یکی از پوسته های مورد نظر خود ببرید تا با سه گزینه رو به رو شوید.

گزینه “جزئیات پوسته” برای مشاهده مشخصات پوسته و “فعال کردن” برای فعال کردن آن پوسته و تغییر ظاهر سایت به پوسته ی انتخاب شده می باشد.

با استفاده از گزینه ی “پیش نمایش زنده” شما می توانید تغییراتی که پوسته ی مورد نظر روی ظاهر سایت شما انجام می دهد را قبل از اعمال آن ها روی سایت مشاهده کنید و در صورت مورد پسند واقع شدن پوسته و تغییرات، با گزینه “فعال کردن” تغییرات را روی سایت خود اعمال نمایید.

فعال کردن پوسته های از قبل نصب شده

نصب و افزودن پوسته ی جدید در وردپرس:

برای این منظور روی “افزودن پوسته تازه” در بالای صفحه (یا در انتهای لیست پوسته های نصب شده) کلیک نمایید.

در صفحه ی باز شده همانند صفحه ی همانند صفحه ی افزودن افزونه جدید لیستی از انواع پوسته ها را مشاهده خواهید کرد که می توانید با بردن نشانگر موس روی پوسته ی مورد نظر و کلیک روی “نصب” آن را نصب نمایید. قابلیت جستجو نیز در این قسمت وجود دارد.

نصب و افزودن پوسته ی جدید در وردپرس

اما به خصوص برای سایت های فارسی به دلیل راست چین بودن آن ها، معمولا پوسته های خارجی موجود در این لیست کاربردی ندارند.

به همین دلیل شما احتمالا پوسته ی فارسی که از قبل دانلود کرده اید را در اختیار دارید تا آن را نصب و استفاده نمایید. برای بارگذاری این پوسته از کامپیوتر خود داخل وردپرس روی “بارگذاری پوسته” در بالای صفحه کلیک نمایید.

حال برای انتخاب فایل zip حاوی پرونده های پوسته روی Browse کلیک کنید، و پس از انتخاب فایل مورد نظر، Open را بزنید.

آپلود پوسته برای نصب و افزودن آن در وردپرس

حال روی “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید.

نصب و افزودن پوسته ی جدید در وردپرس

فعال کردن پوسته تازه نصب شده:

پس از پایان موفقیت آمیز نصب پوسته وردپرسی با صفحه ی زیر رو به رو خواهید شد که همان طور که مشاهده می کنید در پایان آن هم قابلیت “پیش نمایش زنده” وجود دارد و هم قابلیت “فعال کردن” که می توانید از گزینه ی مورد نظر خود استفاده نمایید.

فعال کردن پوسته تازه نصب شده

پس از فعال کردن موفقیت آمیز پوسته با پیام “پوسته ی تازه فعال شد.” رو به رو خواهید شد که در تصویر زیر مشهود می باشد. با کلیک روی “نمایش سایت” می توانید به سایت مراجعه کرده و تغییرات را مشاهده نمایید.

پیام موفقیت آمیز بودن فعال کردن پوسته تازه نصب شده

در انتخاب و نصب پوسته ی مناسب و معتبر حتما دقت داشته باشید، زیرا علاوه بر ایمن کردن سایت شما در برابر هک، در ۲سئوی آن نیز تاثیر زیادی دارد.

علاوه بر روش نصب گفته شده با استفاده از بخش مدیریت وردپرس، روش دیگری نیز به صورت دستی و با استفاده از کنترل پنل هاست برای نصب پوسته وردپرس وجود دارد.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید