- تبلیغات -
0
(0)

امروزه، سایت هایی می توانند در عرصه ی اینترنت حضور جدی داشته باشند، که علاوه بر ارتباط مدیران آن سایت با بازدیدکنندگان، بازدیدکنندگان نیز بتوانند با مدیران آن سایت ارتباط داشته و حرف ها، سوالات و مطالب خود را برای آن ها بفرستند.

به عبارت دیگر، سایت هایی که توانایی ایجاد ارتباط دوطرفه را دارند، بهتر می توانند در عرصه اینترنت حضور داشته باشند.

یکی از راه های مهم برای ارتباط بازدیدکنندگان و مشتریان با مدیران سایت، بخش ارسال دیدگاه ها و نظرات در انتهای مطالب و پست های سایت می باشد.

وردپرس نیز به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای قوی، به صورت پیش فرض دارای این قابلیت می باشد.

در این مطلب می خواهیم مختصری در مورد روش مدیریت دیدگاه ها و نظرات در وردپرس را توضیح دهیم.

مدیریت دیدگاه ها و نظرات در وردپرس:

هنگامی که یک فرد، دیدگاه یا نظری را برای یک نوشته برای شما ارسال می کند، با تنظیمات پیش فرض وردپرس، این دیدگاه قبل از انتشار، در انتظار تایید شما باقی می ماند.

البته دریافت و مدیریت دیدگاه ها دارای تنظیماتی هستند که در قسمت تنظیمات وردپرس می توانید آن ها را سفارشی سازی کنید.

- تبلیغات -

برای مدیریت دیدگاه های ارسال شده، کافیست روی “دیدگاه ها” در نوار سمت راست سایت خود کلیک کنید. علاوه بر این از نوار بالا می توانید روی آیکون (آیکون دیدگاه ها و نمایش دیدگاه های در انتظار تایید) کلیک نمایید. همچنین اگر شما دیدگاه در انتظار تاییدی داشته باشید، تعداد آن ها در کنار این آیکون نمایش داده خواهد شد.

پس از ورود به قسمت دیدگاه های وردپرس، با صفحه ای مشابه با تصویر زیر رو به رو خواهید شد.

با نگه داشتن نشانگر موس روی دیدگاه مورد نظر با گزینه هایی مواجه خواهید شد که در ادامه به آن ها پرداخته می شود:

گزینه های پیش روی شما برای مدیریت دیدگاه ها و نظرات در وردپرس:

اگر دیدگاه را از قبل پذیرفته و منتشر کرده باشید، گزینه ی اول “نپذیرفتن” می باشد که به معنای لغو انتشار دیدگاه می باشد در غیر این صورت گزینه ی اول “پذیرفتن” برای تایید و انتشار دیدگاه می باشد.

گزینه ی بعدی “پاسخ دادن” است، که می توانید با استفاده از آن، به دیدگاه ارسال شده برای شما پاسخ دهید. “ویرایش سریع” برای ویرایش سریع دیدگاه می باشد! همچنین “ویرایش” نیز برای ویرایش کامل مشخصات دیدگاه است.

اما گزینه ی جفنگ برای دیدگاه های اسپم (Spam) تعبیه شده است، که نقشی همانند قسمت ایمیل های اسپم جیمیل و یاهو را ایفا می کند. دیدگاه های حاوی مطالب نامربوط، دارای لینک های بسیار تبلیغاتی و … با گزینه ی “جفنگ” به قسمت مربوط به همین دیدگاه ها منتقل می شوند که از بالای صفحه ی دیدگاه ها در دسترس شما خواهد بود.

علاوه بر این اگر شما افزونه ی Akismet را در سایت خود فعال کرده باشید، دیدگاه های جفنگ به صورت خودکار تشخیص داده شده و به قسمت مربوطه منتقل می شوند.

دیدگاه هایی که به صورت خودکار وارد قسمت جفنگ ها می شوند یا شما آن ها را به آن قسمت منتقل می کنید، نویسندگانشان به همراه دیگر نشانی آن ها، مانند نشانی IP در لیست سیاه قرار می گیرند و از آن پس، پیام های آن ها به قسمت جفنگ ها منتقل می شوند و نیازی به تایید شما ندارند.

گزینه ی آخر برای مدیریت یک دیدگاه “انتقال به زباله دان” می باشد، که با استفاده از آن، دیدگاه مورد نظر شما به زباله دان منتقل شده (لینک زباله دان در بالای صفحه) و پس از ۳۰ روز به صورت خودکار و کامل از سایت شما حذف خواهند شد.

دیگر قسمت های موجود در مدیریت دیدگاه ها و نظرات وردپرس:

تمامی کارهای گفته شده را شما می توانید به صورت جمعی برای چند دیدگاه انجام دهید.

برای این کار، مربع کنار دیدگاه های مورد نظر خود را تیک دار کنید و سپس از لیست کشویی کارهای دسته جمعی، گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی “اجرا” کلیک کنید، تا عمل انتخاب شده روی همه ی دیدگاه های تیک دار اعمال شود.

علاوه بر این برای فیلتر کردن تعدادی از دیدگاه ها و مشاهده ی بخش خاصی از آن ها می توانید از لیست کشویی مربوطه به همراه گزینه “صافی” استفاده کنید.

همچنین، خوشبختانه قابلیت جستجو میان دیدگاه ها نیز وجود دارد.

مدیریت دیدگاه ها و نظرات در وردپرس

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید