- تبلیغات -
0
(0)

روش ایجاد و انتشار مطلب و نوشته جدید در وردپرس بسیار آسان است و با در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه به نکات مربوط به آن بپردازیم.

با ما همراه باشید…

آموزش کامل ایجاد و انتشار مطلب و نوشته جدید در وردپرس:

برای ایجاد و انتشار مطلب و نوشته جدید در وردپرس فارسی پس از این که وارد قسمت مدیریت آن شدید، نشانگر موس را روی گزینه “نوشته ها” در نوار سمت راست بیاورید و پس از نمایش لیست، روی “افزودن نوشته” کلیک نمایید.

آموزش کامل ایجاد و انتشار مطلب و نوشته جدید در وردپرس

وارد کردن عنوان و متن نوشته:

در صفحه ی باز شده قسمت هایی برای وارد کردن مشخصات کامل نوشته ی شما وجود دارد که در ادامه آن ها را بر می شماریم.

اولین کادری که به آن برخورد می کنید برای وارد کردن عنوان نوشته می باشد.

پس از آن با کادری مواجه می شوید که برای وارد کردن متن نوشته می باشد.

- تبلیغات -

این کادر دارای دو نوع دیداری و متن است که می توانید گزینه ی مورد نظر خود را از قسمت بالا-سمت چپ کادر انتخاب نمایید.

استفاده از ویرایشگر دیداری بسیار آسان تر است زیر شما برای استفاده از ویرایشگر متن باید به کدهای Html آشنا باشید و تمامی مطالب مورد نظر خود را با استفاده از کدهای Html وارد کنید در حالی که با استفاده از ویرایشگر دیداری می توانید جعبه ابزاری مشابه نرم افزار ورد در اختیار داشته و به راحتی فونت، رنگ، اندازه متن و … را مشخص نمایید.

برای دسترسی به همه ی ابزارهای موجود روی (دسترسی به همه ی ابزارهای موجود) کلیک کنید یا کلیدهای ترکیبی Shift+Alt+Z کیبورد خود را فشار دهید.

برای افزودن تصویر، فیلم، صدا و انواع فایل های مولتی مدیا می توانید از دکمه ی “افزودن پرونده چندرسانه ای” در بالای کادر متنی، استفاده کنید که چگونگی کار با آن در ادامه و در قسمت تصویر شاخص توضیح داده شده است.

پس از کادر متن، بسته به افزونه ها و پوسته هایی که نصب کرده اید، ممکن است تنظیمات دیگری نیز وجود داشته باشد. به عنوان مثال برای ما تنظیمات سئوی متن که مربوط به افزونه ی Yoast SEO است وجود دارد.

وارد کردن عنوان و متن نوشته

اما مطالب گفته شده در بالا، مربوط به تنظیمات و کادرهایی بود که در سمت راست صفحه (یا بهتر بگوییم، در وسط صفحه) قرار داشتند.

حال نوبت به تنظیمات دیگر صفحه می رسد که در قسمت سمت چپ صفحه قرار دارند.

انجام دیگر تنظیمات مربوط به مطلب:

در این قسمت، توضیحات را از پایین صفحه شروع می کنیم و به آغاز آن میرویم.

انتخاب و وارد کردن تصاویر در مطلب:

قسمت تصویر شاخص در انتهای صفحه، برای انتخاب تصویر اصلی برای این مطلب می باشد. این تصویر معمولا در صفحات اول سایت ها و به همراه قسمتی از متن مطلب مربوطه نمایش داده می شود.

با کلیک روی عبارت “قرار دادن به عنوان تصویر شاخص” وارد قسمتی همانند تصویر زیر می شوید. با کلیک روی دکمه ی “افزودن پرونده چندرسانه ای” که پیشتر گفتیم نیز وارد همین صفحه خواهید شد.

از تب “کتابخانه پرونده های چندرسانه ای” می توانید از میان تصاویر موجود در وب سایت خود، تصویر مورد نظر را انتخاب کنید.

اما در صورتی که تصویر مورد نظر داخل وب سایت شما وجود ندارد، باید آن را داخل سایت خود آپلود کنید که برای این کار می توانید از تب “بارگذاری پرونده ها” استفاده نمایید.

پس از آن، با کلیک روی “گزینش پرونده ها” تصویر یا فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید و Open را بزنید تا آپلود شود.

انتخاب و آپلود کردن تصاویر در وردپرس برای مطلب

پس از آپلود، تصویر تیک دار خواهد بود. برای گذاشتن تصویر در نوشته یا به عنوان تصویر شاخص، روی دکمه ی آبی رنگ موجود در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.

انتخاب و وارد کردن تصاویر در مطلب

انتخاب و وارد کردن برچسب های مناسب مطلب:

پس از تصویر شاخص، نوبت به انتخاب برچسب برای مطلب می رسد. برچسب ها روی ۵سئو سایت تاثیر زیادی دارند و شامل عباراتی می شوند که مرتبط با موضوع مطلب یا دارای کلماتی از آن می باشند.

شما با نوشتن برچسب مورد نظر و فشردن کلید اینتر (Enter) کیبورد می توانید برچسب جدید بسازید. علاوه بر این اگر بچسب از قبل ساخته شده باشد، در زیر کادر مربوطه نمایش داده می شود که می توانید آن را انتخاب کرده و Enter را بزنید.

انتخاب و وارد کردن برچسب های مناسب مطلب

انتخاب دسته یا دسته های مرتبط با مطلب:

پس از آن نوبت به انتخاب دسته ی مورد نظر برای مطلب می رسد که می توانید با تیک دار کردن دسته های موجود این کار را انجام دهید.

علاوه بر این، با کلیک روی گزینه ی افزودن دسته، در زیر لیست دسته های موجود، با وارد کردن نام دسته در کادر اول و انتخاب مادر آن از لیست کشویی دوم و سپس کلیک روی “افزودن دسته تازه” می توانید دسته جدیدی را ایجاد و برای مطلب جدید استفاده کنید.

انتخاب دسته یا دسته های مرتبط با مطلب

انتخاب ساختار مطلب و انتشار آن:

پس از انتخاب دسته، نوبت به انتخاب ساختار مطلب می باشد که می توانید از کادر مربوطه تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

همچنین اگر می خواهید آدرس اینترنتی مطلب را تغییر دهید می توانید از گزینه “ویرایش” موجود زیر کادر مربوط به عنوان مطلب استفاده نمایید.

پس از آن با کلیک روی گزینه ی “انتشار” می توانید مطلب خود را منتشر نمایید.

انتخاب ساختار مطلب و انتشار آن

در صورتی که قصد دارید مطلب را زمان بندی کنید و در ۷تاریخ و زمان مشخصی آن را منتشر نمایید، می توانید از باکس “انتشار” پست، زمان مورد نظر خود را تنظیم نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید