- تبلیغات -
4
(1)

سایت هایی که می خواهند سایتشان از چند آدرس اینترنتی در دسترس باشند می توانند از قابلیت Aliases کنترل پنل ها استفاده کنند.

به عنوان مثال اگر ما بخواهیم سایت یادیت هم از آدرس Yadit.ir در دسترس باشد و هم از آدرس Learnsoftwares.ir در دسترس باشد می توانیم Learnsoftwares.ir را به عنوان یک دامنه ی Aliases در کنترل پنل ایجاد و ذخیره نماییم.

در مطالب گذشته روش ایجاد دامنه ی Aliases در DirectAdmin آموزش داده شد و ما در این مطلب قصد داریم روش ایجاد دامنه ی Aliases در کنترل پنل Cpanel را آموزش دهیم…

ایجاد دامنه ی Aliases در کنترل پنل Cpanel:

قبل از شروع شما باید دامنه ی مورد نظر خود را که قصد ایجاد آن به عنوان Aliases دارید در یک شرکت معتبر مانند طلاهاست ثبت نمایید. همچنین پس از آن تنظیم DNSهای دامنه روی هاست مورد نیاز می باشد.

پس از انجام اقدامات بالا به کنترل پنل خود مراجعه کرده و از قسمت DOMAINS روی گزینه ی Aliases کلیک نمایید.

ایجاد دامنه ی Aliases در کنترل پنل Cpanel

در قسمت Create a New Alias صفحه ی جدید باز شده کادری وجود دارد که شما باید آدرس دامنه ی مورد نظر خود را برای Aliases شدن بدون www و http:// در آن وارد نمایید.

- تبلیغات -

پس از آن برای ایجاد دامنه به عنوان Aliases روی Add Domain کلیک نمایید.

ایجاد دامنه ی Aliases در کنترل پنل Cpanel

پس از آن پیام موفقیت آمیز بودن عملیات ایجاد دامنه ی Aliases در کنترل پنل Cpanel نمایش داده می شود.

پیام موفقیت آمیز بودن ایجاد دامنه ی Aliases در کنترل پنل Cpanel

حال با بازگشت به صفحه ی قبل و مراجعه به قسمت Remove Aliases می توانید لیستی از دامنه های Aliases موجود در کنترل پنل خود را مشاهده کرده و آن ها را مدیریت یا پاکسازی نمایید.

لیست دامنه های Aliases در کنترل پنل Cpanel و پاک کردن و مدیریت آن ها

با ایجاد دامنه ی Aliases از روش بالا خواهید دید که با وارد کردن آدرس دامنه ی Aliases در مرورگر، اگرچه وارد سایت می شوید اما آدرس آن تغییر نمی کند. در سایت های وردپرسی ممکن است با اتفاق افتادن این مورد، فونت های سایت شما به درستی نمایش داده نشوند.

راه حل این مشکل Redirect کردن دامنه ی Aliases می باشد تا با وارد کردن آن در مرورگر، علاوه بر ورود به سایت، دامنه ی آن نیز به دامنه ی اصلی تغییر کند یا اصطلاحا ریدایرکت شود. برای یادگیری روش ریدایرکت (Redirect) کردن یک دامنه در Cpanel اینجا کلیک کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید