- تبلیغات -
0
(0)

بکاپ گیری (Backup) و بازگردانی آن (Restore) می تواند یکی از مهم ترین کارها و دغدغه های وبمستران به خصوص صاحبان وب سایت های بزرگ باشد.

این کار عمدتا می تواند به دو دلیل انجام پذیرد:

دلیل اول به منظور جلوگیری از دست رفتن اطلاعات سایت و زحمات چندین و چند ساله ی وب مستر و همکاران او می باشد. با بکاپ گیری از کل وب سایت و نگهداری آن در جایی مطمئن مانند هاست های بکاپ می توان هنگام بروز مشکلات برای هاست و سرور و از دست رفتن سایت اصلی، با بازگردانی بکاپ گرفته شده، از بروز مشکلات غیر قابل جبران جلوگیری کرد.

دلیل دوم بکاپ گیری از سایت انتقال آن از یک هاست یا سرور به سروری دیگر می باشد.

اما خوشبختانه برای بکاپ گیری کنترل پنل ها امکاناتی را در اختیار وبمستران قرار داده اند.

برای بکاپ گیری کامل از سایت، شما نیاز دارید که از دو مورد نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید: مورد اول فایل های داخل هاست و مورد دوم پایگاه داده ی سایت می باشد.

در این مطلب قصد داریم روش بکاپ گیری (Backup) کامل از سایت در Cpanel و بازگردانی (Restore) آن را به تفکیک فایل های سایت و پایگاه داده ی آن آموزش دهیم.

- تبلیغات -

بکاپ گیری (Backup) کامل از سایت در Cpanel و بازگردانی (Restore) آن:

برای این کار پس از اینکه وارد Cpanel شدید، از قسمت FILES روی گزینه ی Backup کلیک کنید.

بکاپ گیری (Backup) کامل از سایت در Cpanel و بازگردانی (Restore) آن

با صفحه ای مشابه با تصویر زیر رو به رو می شوید.

در قسمت اول گزینه ای با عنوان Full Backup وجود دارد که با استفاده از آن می توانید از تمامی اطلاعات وب سایت از جمله فایل ها و پایگاه داده ی آن به صورت یک جا نسخه ی پشتیبان تهیه کرده و آن را دانلود نمایید.

بکاپ گیری (Backup) کامل از سایت در Cpanel و بازگردانی (Restore) آن

اما توصیه می کنیم برای پشتیبان گیری از سایت خود و بازگردانی راحت تر آن از روشی که در ادامه بیان می شود استفاده کنید. این روش بکاپ گیری و بازگردانی را برای فایل ها و پایگاه داده به صورت مجزا انجام می دهد.

بکاپ گیری از فایل های داخل هاست Cpanel و بازگردانی آن:

برای بکاپ گیری از فایل های داخل هاست در ادامه از قسمت Partial Backups و Download a Home Directory Backup روی گزینه ی Home Directory کلیک کنید.

پس از گذشت مدتی بکاپ آماده شده و به صورت خودکار دانلود می شود. عیب این روش بکاپ گیری دانلود خودکار بکاپ و ذخیره ی آن در کامپیوتر می باشد.

برای بازگردانی بکاپ نیز کافیست از رو به روی قسمت بالا و از قسمت Restore a Home Directory Backup روی گزینه ی Browse کلیک کنید و پس از انتخاب فایل بکاپ و کلیک روی Upload، منتظر شوید که بکاپ آپلود شده و بازگردانی شود.

بکاپ گیری از فایل های داخل هاست Cpanel و بازگردانی آن

برای یادگیری روش بکاپ گیری از کلیه ی فایل های هاست DirectAdmin اینجا کلیک کنید…

بکاپ گیری از پایگاه داده سایت در هاست Cpanel و بازگردانی آن:

برای بکاپ گیری از پایگاه داده سایت در هاست Cpanel، در قسمت Download a MySQL Database Backup لیستی از پایگاه های داده ی موجود روی هاست وجود دارد که می توانید با انتخاب گزینه ی مورد نظر و کلیک روی آن، بکاپ آن را دانلود نمایید.

اما برای بازگردانی آن کافیست از قسمت Restore a MySQL Database Backup روی گزینه ی Browse کلیک کنید و پس از انتخاب پایگاه داده ی مورد نظر از داخل کامپیوتر روی Upload کلیک کنید، تا بازگردانی پایگاه داده آغاز شود.

بکاپ گیری از پایگاه داده سایت در هاست Cpanel و بازگردانی آن

برای یادگیری روش بکاپ گیری از پایگاه داده ی هاست DirectAdmin اینجا کلیک کنید…

بکاپ گیری از دیگر اطلاعات هاست Cpanel:

در ادامه ی صفحه ی Backup، قابلیت بکاپ گیری از دیگر اطلاعات هاست مانند ایمیل های هاست وجود دارد که مشابه با بالا قابل انجام می باشد.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید