- تبلیغات -
0
(0)

برای تامین امنیت فایل های هاست و سایت و جلوگیری از دسترسی افراد دیگری مانند هکرها به آن ها باید سطح دسترسی فایل ها و پوشه های مهم را به حداقل کاهش داد.

سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها معمولا یک عدد سه رقمی می باشد که با استفاده از آن می توانید تعیین کنید که چه کاربران و گروه هایی می توانید فایل مورد نظر را بخوانند، چه افرادی می توانند آن را ویرایش کنند یا چه کسانی می توانند به اجرای آن بپردازند.

سطح دسترسی (Permission) فایل ها و پوشه های سایت معمولا به صورت یک عدد سه رقمی خاص مشخص می شود.

به عنوان مثال یک فایل با سطح دسترسی ۶۴۰ قابلیت دانلود توسط کاربران معمولی سایت شما را ندارد اما با تغییر این سطح دسترسی به ۶۴۴ هر کاربری با وارد کردن لینک آن مرورگر خود می تواند آن فایل را به راحتی دانلود نماید.

در این مطلب می خواهیم روش تغییر سطح دسترسی فایل ها و پوشه های هاست در کنترل پنل DirectAdmin را به صورت تصویری آموزش دهیم.

پس با ما در ادامه همراه باشید…

روش تغییر سطح دسترسی فایل ها و پوشه های هاست در کنترل پنل DirectAdmin:

برای تغییر سطح دسترسی یک فایل یا پوشه ابتدا باید از طریق قسمت Select آن فایل، آن را در حالت انتخاب قرار دهید. بد نیست بدانید که با تیک دار کردن چند فایل یا پوشه می توانید سطح دسترسی چند مورد را همزمان تغییر دهید.

- تبلیغات -

پس از انتخاب فایل ها، به نوار پایین لیست فایل ها مراجعه کنید در آن جا دکمه ای با عنوان Set Permission مشاهده می کنید. رو به روی این دکمه کادری وجود دارد که شما می توانید سطح دسترسی مورد نظر خود را به صورت یک عدد سه رقمی در آن وارد کنید.

توجه داشته باشید که در این کادر نمی تواند هر عدد سه رقمی دلخواهی وجود داشته باشید و حتما باید در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید و سپس به تغییر آن بپردازید.

پس از آن برای ذخیره ی سطح دسترسی جدید روی Set Permission کلیک نمایید.

روش تغییر سطح دسترسی فایل ها و پوشه های هاست در کنترل پنل DirectAdmin

برای یادگیری روش تغییر سطح دسترسی فایل ها و پوشه های هاست در Cpanel اینجا کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید