- تبلیغات -
0
(0)

در مطالب گذشته عنوان کردیم که دامنه و هاست از الزامات شما برای راه اندازی یک وب سایت می باشند.

اما سوالی که ممکن است برای مبتدیان پیش آید این است که پس از خریداری دامنه و هاست مناسب چگونه می توان دامنه را روی هاست تنظیم کرد و اصطلاحا آن را روی هاست ست نمود.

در این مطلب قصد داریم چگونگی متصل کردن دامنه ی خریداری شده به هاست را آموزش دهیم.

با ما همراه باشید…

متصل کردن دامنه ی خریداری شده به هاست:

برای متصل کردن دامنه ی خریداری شده به هاست به دو اقدام عمده نیاز است.

اقدام اول، روش تنظیم DNSهای هاست روی دامنه ی خریداری شده:

اقدام اول این است که ابتدا DNSهای دامنه ی خود را روی DNSهای هاست تنظیم نمایید.

DNS (یا کارگزار) مخفف عبارت Domain Name System به معنای سیستم نام دامنه بوده و از جمله مشخصات مهم یک دامنه است.

- تبلیغات -

برای اتصال دامنه خریداری شده مهمترین گام این است که وارد پنل کاربری خود در سایتی که دامنه را (با هر پسوند دلخواهی) خریداری کرده اید شوید و DNSهای هاست را کپی کرده و در کادر مربوطه در پنل کاربری دامنه قرار داده و آن ها را ذخیره کنید.

همراه پس از خریداری هاست از یک شرکت معتبر مانند آسمان هاست مشخصات آن به ایمیل شما ارسال می شود که DNSها از جمله ی این مشخصات می باشند.

معمولا تعداد DNSها دو عدد می باشند که با اعداد ۱ و ۲ مشخص می شوند اما ممکن است برخی از هاست ها دارای ۳ یا چهار DNS نیز باشند.

شما با کپی DNSهای فرستاده شده به ایمیل خود و جایگذاری آن ها در کادرهای مربوطه (به ترتیب شماره، توجه داشته باشید که آن ها را جا به جا و به جای هم جایگذاری نکنید.) در پنل کاربری دامنه ی خود و سپس ذخیره تغییرات می توانید به راحتی DNSهای دامنه را تغییر دهید.

پس از ذخیره تغییرات گفته شده در بالا باید به این نکته توجه کنید که اعمال تغییرات DNSهای هر دامنه ای بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول خواهد کشید و پس از گذشت این مدت می توانید از اعمال DNSهای جدید روی دامنه اطمینان داشته باشید.

متصل کردن دامنه ی خریداری شده به هاست، روش تنظیم DNSهای هاست روی دامنه ی خریداری شده در طلاهاست

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دامنه های با پسوند .ir نیاز به تایید توسط سایت nic.ir دارند. همچنین توسط این سایت نیز می توان DNSهای تمامی دامنه های ایرانی خریداری شده را تنظیم کرد. برای یادگیری چگونگی ایجاد شناسه کاربری ایرنیک و تنظیم DNSهای دامنه در سایت nic.ir کلیک کنید…

اقدام دوم، شناساندن دامنه به هاست از طریق کنترل پنل آن:

تغییرات DNSها مهمترین اقدام برای متصل کردن دامنه ی خریداری شده به هاست می باشد اما برای نهایی کردن این کار نیاز به اقدام دومی نیز هست و آن شناساندن دامنه به هاست می باشد که در کنترل پنل آن انجام می پذیرد.

در صورتی که هاست را به تازگی خریداری کرده اید حتما با درخواست دامنه برای تنظیم کردن روی هاست در ابتدای فرآیند خرید آن مواجه شده اید که این همان اقدام دوم می باشد که به صورت خودکار انجام پذیرفته است.

در صورتی که بخواهید دامنه ای که هنگام خرید هاست به عنوان مشخصات وارد کرده اید را تغییر دهید بسته به شرکت خدمات دهنده اقدام شما می تواند متفاوت باشد.

در صورتی که آن شرکت تغییر دامنه ی اصلی را برای شما آزاد گذاشته باشد شما می توانید با مراجعه به پنل کاربری مدیریت سرویس های خریداری شده خود در سایت آن شرکت به تغییر دامنه ی اصلی متصل به هاست بپردازید.

در غیر این صورت باید به بخش پشتیبانی آن شرکت یک تیکت ارسال کرده و ضمن فرستادن آدرس دامنه ی جدید به آن ها از آن ها درخواست کنید تا دامنه ی اصلی هاست شما را تغییر دهند.

اما اگر دامنه ی شما دامنه ی اصلی نباشد و ادان دامنه یا پارک دامنه باشد، شما می توانید با مراجعه به کنترل پنل هاست خود به راحتی دامنه ی جدید را به هاست بشناسانید.

برای یادگیری روش انجام این کار می توانید از این آموزش برای Cpanel و از این آموزش برای DirectAdmin استفاده کنید.

با انجام این دو اقدام کار متصل کردن دامنه ی خریداری شده به هاست تمام است و شما می توانید با مراجعه به آدرس دامنه ی مربوطه توسط یک مرورگر به سایت (و هاست) خود دسترسی پیدا کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید