- تبلیغات -
3.1
(18)

ترتیب آیکون های موجود در پوشه ها یکی از گزینه های مورد نیاز کاربران در هر سیستم عاملی از جمله اندروید و ویندوز می باشد.

یکی از مهم ترین کاربردهای این موضوع در پوشه هایی است که در آن ها تعداد بسیار زیادی فایل وجود دارد و برای پیدا کردن یک فایل که نام آن هم مشخص نیست مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال شما می توانید با مرتب کرد آیکون های داخل یک پوشه (مانند تلگرام در اندروید) بر اساس تاریخ ایجاد فایل ها و به صورت نزولی، به جدیدترین فایل هایی که دانلود کرده اید در ابتدای لیست و بدون دردسر دسترسی پیدا کنید.

در این مطلب می خواهیم روش مرتب کردن آیکون های داخل پوشه ها و دسکتاپ (Desktop) ویندوز را به صورت کاربردی آموزش دهیم…

مرتب کردن آیکون های داخل پوشه ها و دسکتاپ (Desktop) ویندوز:

مرتب کردن آیکون های داخل پوشه ها:

برای مرتب کردن آیکون های داخل پوشه ها در ویندوز کافیست در قسمتی خالی از یک پوشه کلیک راست کرده و گزینه ی Sort by را انتخاب نمایید.

با کلیک روی این گزینه لیستی از مهم ترین گزینه های موجود برای مرتب کردن پیش روی شما نمایش داده می شود.

گزینه های اصلی برای مرتب کردن آیکون ها:

به عنوان مثال در تصویر زیر گزینه های Name برای مرتب کردن بر اساس نام فایل ها، Date برای مرتب کردن بر اساس تاریخ ایجاد فایل ها، Type برای مرتب کردن بر اساس نوع و فرمت فایل ها، Size برای مرتب کردن بر اساس اندازه فایل ها و Tags برای مرتب کردن بر اساس بر چسب فایل ها موجود هستند.

- تبلیغات -

گزینه های موجود در این لیست در پوشه های مختلف متفاوت می باشند به عنوان مثال در پوشه ای شامل آهنگ برخی از گزینه های بیان شده در بالا حذف شده و گزینه هایی مانند Album برای مرتب کردن بر اساس آلبوم آهنگ که جز مشخصات داخلی آن فایل می باشد اضافه می شود. با این حال اصلی ترین و پر کاربردترین گزینه ها، آن هایی هستند که در ابتدا بیان شد.

علاوه بر گزینه های بیان شده در بالا، در ادامه لیست دو گزینه با عناوین Ascending و Descending وجود دارند. با انتخاب گزینه ی اول فایل های شما به صورت صعودی یعنی از مقدار کم به زیاد (مقدار می تواند تاریخ، اندازه و … بر اساس انتخاب شما باشد) مرتب می شوند و گزینه ی دوم نیز آن ها را به صورت نزولی مرتب می کند.

گزینه های اصلی برای مرتب کردن آیکون ها

استفاده از گزینه های بیشتر برای مرتب کردن آیکون ها:

اما گر بخواهید علاوه بر گزینه های مرتب سازی که در بالا توضیح داده شد به موارد بیشتری دسترسی پیدا کنید می توانید روی More کلیک کنید.

پس از آن پنجره ای شامل لیست بلند بالایی باز می شود که با تیک دار کردن هر کدام از گزینه های داخل آن و زدن OK آن گزینه به لیست اصلی Sort by منتقل می شود و شما می توانید با انتخاب آن، فایل های خود را طبق آن مرتب کنید.

استفاده از گزینه های بیشتر برای مرتب کردن آیکون ها

مرتب کردن آیکون های داخل دسکتاپ (Desktop):

مرتب کردن خودکار آیکون های داخل دسکتاپ درست همانند آن چه کمی قبل گفته شد می باشد با این تفاوت که محدودیت های شما در اینجا بیشتر است به این معنا که شما فقط می توانید فایل های خود را با اساس چهار حالت نام، اندازه، نوع و تاریخ مرتب کنید.

با این وجود، ویژگی دسکتاپ این است که شما می توانید به صورت دستی آیکون های آن را جا به جا کرده و به دلخواه آن ها را مرتب کنید.

مرتب کردن آیکون های داخل دسکتاپ (Desktop)

جا به جا کردن آیکون های دسکتاپ می تواند به صورت آزاد یا شبکه بندی شده و منظم باشد. برای یادگیری چگونگی قرارگیری آیکون های دسکتاپ در کنار هم به صورت منظم و شبکه بندی شده کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 18

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید