- تبلیغات -
0
(0)

حافظه ی کش مرورگرهای اینترنتی (Cache) حافظه ای است که برای ذخیره سازی انواع فایل هایی که توسط سایت های مختلفی که مورد بازدید قرار می دهید به خصوص تصاویر موجود در این وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است از خود بپرسید که فایده ی این حافظه چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همواره کاربران به دنبال سرعت بیشتر بارگذاری سایت های مختلف بوده اند و هستند.

یکی از راه حل هایی که توسط ارائه دهنده های مرورگرهای اینترنتی معرفی شده است حافظه ی کش است که با بازدید اول از یک صفحه ی اینترنتی، این صفحه در دفعات بعدی به دلیل استفاده از فایل های ذخیره شده در حافظه ی کش سریع تر بارگذاری می شود که این نیاز کاربران را تا حدودی پاسخ گو می باشد.

اما وجود این حافظه ممکن است مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کند. به عنوان مثال اگر سایت مذکور به روز رسانی شود، ممکن است مرورگر فایل های داخل حافظه ی کش خود را برای شما بارگذاری کند و در نتیجه شما نمی توانید صفحه ی به روز رسانی شده ی وب سایت را مشاهده کنید.

یکی از راه های جلوگیری از این مشکل پاک کردن دستی حافظه ی کش (Cache) مرورگر می باشد.

اما در این مطلب قصد داریم ترفندی را در مرورگر فایرفاکس (Firefox) آموزش دهیم که با محدود کردن حافظه ی کش (Cache) این مرورگر، برای ذخیره ی فایل های کش جدید فایل های قدیمی به صورت خودکار پاک شوند و در نتیجه از مشکل بیان شده جلوگیری شود.

محدود کردن حافظه ی کش (Cache) مرورگر Mozilla Firefox:

مسیر طی شده:                     Mozilla Firefox >> Menu >> Options >> Advanced >> Cached Web Content >> Override automatic cache management >> your settings >> Close Firefox

- تبلیغات -

برای این کار پس از ورود به Firefox از طریق آیکون (ورود به منو مرورگر برای محدود کردن حافظه ی کش (Cache) مرورگر Mozilla Firefox) در بالا-سمت راست نرم افزار وارد قسمت Options شوید.

ورود به تنظیمات مرورگر برای محدود کردن حافظه ی کش (Cache) مرورگر Mozilla Firefox

در پنجره ی باز شده از قسمت سمت چپ گزینه ی Advanced را انتخاب کنید.

قسمت Cached Web Content در سمت راست مربوط به حافظه ی کش می باشد.

برای محدود کردن این حافظه کافیست ابتدا تیک گزینه ی Override automatic cache management را فعال کنید و سپس در کادر موجود در پایین این گزینه مقدار حافظه ی مورد نظر خود را برای حداکثر حافظه ی ذخیره سازی فایل های کش بر حسب مگابایت وارد نمایید.

پس از آن با یک بار خروج از صفحه ی تنظیمات مرورگر، تغییرات انجام شده ذخیره می شوند.

محدود کردن حافظه ی کش (Cache) مرورگر Mozilla Firefox

با این کار با رسیدن مقدار حافظه ی کش به محدودیت اعمال شده، به صورت خودکار فایل های قدیمی کش پاک شده و فایل های جدید جایگزین آن ها می شوند.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید