- تبلیغات -
3.8
(4)

نوار وظیفه یکی از مهمترین قسمت های انواع سیستم عامل های ویندوز می باشد که بسیاری از امکانات این سیستم عامل از طریق آن در دسترس کاربر قرار می گیرد.

علاوه بر این بخش اعظمی از نوار وظیفه را دکمه های پنجره های باز ویندوز تشکیل می دهد.

می دانید که نوار وظیفه ی ویندوز دارای ضخامت و پهنا مشخصی است اما گاهی ممکن است بخواهید به دلایل مختلفی مانند کمبود جای نوار وظیفه برای نمایش آیکون برنامه ها، یا نمایش دکمه های پنجره های ویندوز یا … ضخامت آن را افزایش دهید.

این کار بسیار آسان است و در این مطلب به روش انجام آن پرداخته می شود.

قبل از شروع باید بگوییم که اگرچه این آموزش در ویندوز ۱۰ انجام شده است اما می توانید از آن در نسخه های قدیمی تر ویندوز نیز استفاده کنید.

افزایش ضخامت نوار وظیفه ویندوز:

مسیر طی شده:                 Taskbar >> Right click >> Lock the taskbar

برای این کار در قسمتی خالی از نوار وظیفه ویندوز کلیک راست کنید و روی گزینه ی Lock the taskbar کلیک نمایید تا تیک کنار آن برداشته شود.

- تبلیغات -

افزایش ضخامت نوار وظیفه ویندوز

در این صورت قفل نوار وظیفه برای تغییر اندازه آن باز می شود و شما می توانید با بردن نشانگر موس روی ضلع بالای نوار وظیفه ویندوز، هنگامی که تبدیل به علامت (افزایش ضخامت نوار وظیفه ویندوز) شد، با کلیک کردن و نگاه داشتن آن، موس را به بالا و پایین جا به جا کنید تا افزایش ضخامت نوار وظیفه ی ویندوز به اندازه دلخواه باشد.

افزایش ضخامت نوار وظیفه ویندوز

در نهایت برای قفل دوباره ی نوار وظیفه کافیست دوباره روی قسمتی خالی از نوار وظیفه کلیک راست کرده گزینه ی Lock the taskbar را تیک دار نمایید.

در صورتی که بخواهید ضخامت نوار وظیفه ویندوز را از حالت عادی خود کوچکتر نمایید، باید اندازه ی دکمه ها و آیکون های داخل آن را روی مقدار کوچک تنظیم کنید. روش انجام این کار را اینجا بخوانید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید