- تبلیغات -
5
(1)

نوار وظیفه (taskbar) یکی از مهمترین عناصر سیستم عامل ویندوز از ابتدای گرافیکی شدن آن تاکنون می باشد که دسترسی کاربر به همه ی امکانات ویندوز از طریق آن میسر می شود.

این نوار به صورت پیش فرض و از نسخه های قدیمی تر ویندوز تاکنون که ویندوز ۱۰ معرفی شده است در پایین صفحه نمایش و دسکتاپ قرار می گیرد.

اکثر کاربران نیز به همین موقعیت نوار وظیفه عادت کرده اند و شاید هم نمی دانند که با استفاده از تنظیمات ویندوز، می توان موقعیت نوار وظیفه را تغییر داد!

بر حسب نیاز به هر دلیلی ممکن است شما بخواهید نوار وظیفه را جا به جا کنید و آن را در یکی از چهار جهت اصلی بالا، پایین، چپ و راست صفحه نمایش خود قرار دهید.

روش انجام این کار در نسخه های مختلف ویندوز بسیار آسان و مشابه هم می باشد اما ما در این مطلب قصد داریم روش تغییر موقعیت نوار وظیفه (taskbar) را در ویندوز ۱۰ آموزش دهیم.

با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید…

تغییر موقعیت نوار وظیفه (taskbar) در ویندوز ۱۰:

مسیر طی شده:                 Taskbar >> Right click >> Taskbar Settings >> Taskbar location on screen >> Your Select

- تبلیغات -

برای تغییر موقعیت نوار وظیفه (taskbar) ویندوز کافیست در قسمتی خالی از آن کلیک راست کنید و روی گزینه ی آخر یعنی (Taskbar) Settings کلیک نمایید.

تغییر موقعیت نوار وظیفه (taskbar) در ویندوز 10

در پنجره ی باز شده به دنبال یک لیست کشویی با عنوان Taskbar location on screen بگردید.

با کلیک روی آن چهار گزینه با نام های Left، Top، Right و Bottom مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن ها موقعیت نوار وظیفه به ترتیب در سمت چپ، بالا، راست و پایین صفحه نمایش قرار می گیرد.

تغییر موقعیت نوار وظیفه (taskbar) در ویندوز 10

در تصویر زیر همان طور که مشاهده می کنید نوار وظیفه به بالای صفحه نمایش انتقال یافته است.

تغییر موقعیت نوار وظیفه (taskbar) در ویندوز 10

اگر تا به حال با خواسته اید یک فایل را پاک کنید یا نام آن را تغییر دهید اما نتوانسته اید این کار را بکنید و با خطا مواجه شده اید، برای رفع این خطاها می توانید این مطلب را بخوانید

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید