- تبلیغات -
3.7
(16)

در مطالب گذشته سایت یادیت روش افزایش میزان فشردگی فایل های فشرده شده با WinRAR آموزش داده شد.

اما در این مطلب قصد داریم نرم افزاری را معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید فایل های مورد نظر خود را به حداکثر فشردگی برسانید. این فشردگی حتی می تواند از میزان فشردگی فایل های با WinRAR هم بیشتر باشد.

نام این نرم افزار قدرتمند برای فشرده کردن حداکثری فایل ها KGB Archiver می باشد که با استفاده از لینک زیر می توانید آن را دانلود نمایید:

دانلود نرم افزار KGB Archiver

در ادامه روش فشرده کردن حداکثری انواع فایل ها با نرم افزار قدرتمند KGB Archiver به صورت کامل آموزش داده می شود…

فشرده کردن حداکثری انواع فایل ها با نرم افزار قدرتمند KGB Archiver:

مسیر طی شده:                   Select files >> Right click >> Compress to KGB >> your settings >> Next >> yes >> ok

انتخاب فایل های مورد نظر برای فشرده سازی و ورود به نرم افزار:

پس از نصب نرم افزار نیازی برای ورود به آن نمی باشد.

- تبلیغات -

ابتدا به مسیر ذخیره سازی فایل یا فایل های مورد نظر خود بروید. اگر چند فایل برای فشرده سازی دارید همه ی آن ها را داخل یک پوشه بریزید.

حال مانند تصویر زیر روی فایل یا پوشه ی حاوی فایل های مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه ی Compress to KGB را انتخاب نمایید.

انتخاب فایل های مورد نظر برای فشرده سازی و ورود به نرم افزار

در پنجره ی باز شده می توانید برخی از تنظیمات را برای فشرده سازی انتخاب نمایید.

انجام تنظیمات مربوط به فشرده سازی:

با استفاده از قسمت Archive می توانید مسیر ذخیره سازی و نام فایل نهایی را مشخص نمایید.

در قسمت Archive format می توانید فرمت فشردگی را انتخاب نمایید. برای فشردگی حداکثری توصیه می کنیم گزینه ی KGB را انتخاب نمایید.

اما به دلیل این که فرمت KGB یک فرمت اختصاصی همین نرم افزار می باشد و برنامه های دیگری آن را پشتیبانی نمی کنند توصیه می کنیم تیک گزینه ی Create SFX module را فعال کنید تا فایل نهایی به صورت KGB اما به فرمت اجرایی exe فشرده شود.

با این کار اگرچه کمی حجم فایل فشرده نهایی افزایش می یابد (در حدود چند کیلوبایت) اما در کامپیوترهای دیگر نیازی به نرم افزار KGB Archiver نیست و شما بدون نیاز به هیچگونه نرم افزاری می توانید فایل KGB را از حالت فشردگی خارج کنید.

در صورتی که می خواهید روی فایل فشرده رمز بگذارید می توانید آن را در کادر موجود در قسمت Password وارد کنید.

اما برای فشردگی حداکثری از لیست کشویی قسمت Compression level گزینه ی آخر یعنی Maximum را انتخاب نمایید.

در قسمت آخر لیست فایل یا فایل های موجود برای فشرده سازی نمایش داده می شود که با استفاده از گزینه ی Add file می توانید فایل های دیگری به آن اضافه کنید یا با Delete تعدادی را از لیست حذف نمایید.

در نهایت برای آغاز عملیات فشرده سازی روی Next کلیک کنید.

انجام تنظیمات مربوط به فشرده سازی در نرم افزار KGB Archiver

آغاز عملیات فشرده کردن حداکثری با KGB Archiver:

پس از آن ممکن است پیامی نمایش داده شود که به شما هشدار می دهد که با آغاز عملیات بیش از ۷۵% رم کامپیوتر مصرف خواهد شد. سعی کنید تمامی کارهای دیگری که کامپیوتر انجام می دهد را تا اتمام عملیات فشرده سازی متوقف کنید و سپس yes را بزنید.

آغاز عملیات فشرده کردن حداکثری با KGB Archiver

پس از آن عملیات آغاز می شود. ممکن است فشرده سازی برخی از فایل ها مدت زمان زیادی طول بکشد. برای این منظور می توانید تیک گزینه ی Turn off computer after done را بزنید تا پس از پایان عملیات، بدون نیاز به حضور شما کامپیوتر به صورت خودکار خاموش شود.

فشرده کردن حداکثری انواع فایل ها با نرم افزار قدرتمند KGB Archiver

پایان موفقیت آمیز عملیات فشرده کردن حداکثری با KGB Archiver:

پس از پایان عملیات، پنجره ی موفقیت آمیز بودن آن به همراه حجم فایل فشرده شده، میزان فشردگی و زمان عملیات نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که میزان فشردگی فایل ها به نوع آن ها بستگی دارد اما همیشه حجم فایل فشرده کمتر یا حداقل مساوی فایل اصلی می باشد اما در تصویر زیر چون فایل فشرده شده ی مثال بسیار کم حجم بوده و فایل اجرایی exe نیز ساخته شده است حجم فایل نهایی بیشتر از فایل اولیه شده است!!!

پایان موفقیت آمیز عملیات فشرده کردن حداکثری با KGB Archiver

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 16

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

4 دیدگاه‌ها

  1. واقعا هنر کردی. ما میخوایم کمش کنیم تو بدتر زیاد کردی. خخخخخخخ. ولی دوستان من دیدم بعضی ها با این برنامه بازی چند گیگی رو به کمتر از ۱۰ مگ تبدیل میکنن.

    • سلام دوست عزیز
      همان طور که در انتهای مطلب توضیح داده شده میزان فشرده سازی بستگی به نوع فایل های شما نیز دارد. به عنوان مثال فایل های متنی می توانند تا حد بسیار زیادی فشرده شوند.
      سپاس از پیام شما و با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام دوست عزیزم
      همان طور که در انتهای متن نیز گفته شده میزان فشرده شدن فایل ها بستگی به نوع آن ها دارد به عنوان مثال فایل های متنی می توانند تا حد بسیار زیادی فشرده شوند اما فایل های دیگر مانند فایل های ویدئویی، تصاویر و موزیک ها دارای حد فشردگی کمتری می باشند.
      در صورتی که حجم فایل های اولیه شما بسیار زیاد و بالاتر از ۵۰ مگابایت باشد میزان کاهش حجم فایل فشرده نهایی بسیار محسوس خواهد بود و حتی حجم اضافه شده به فایل فشرده پس از استفاده از قابلیت SFX نیز، قابل چشم پوشی می باشد.
      سپاس از پیام شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید