- تبلیغات -
3.8
(17)

حالت شیشه ای قابلیت جذابیست که پس از معرفی ویندوز ۷ وارد خانواده ویندوز شد و جذابیت ظاهری ویندوز را دو چندان کرد. پس از آن نسخه های جدید ویندوز نیز همانند ۸ و ۱۰ این قابلیت را اگرچه با کمی تفاوت دارند.

در ویندوز ۱۰ حالت شیشه ای به صورت پیش فرض فعال است. اما این قابلیت نسبت به ویندوز ۷ کمی محدود تر است به طور مثال دیگر نوار بالای پنجره ها حالت شیشه ای ندارند. در نسخه ی جدید ویندوز حالت شیشه ای فقط به استارت ، نوار وظیفه و اکشن سنتر (action center) محدود شده است.

البته نرم افزار های جانبی بسیاری برای فعال کردن کامل حالت شیشه ای در ویندوز ۱۰ ساخته شده اند و با یک جستجو در گوگل می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

اما ممکن است استفاده از این نرم افزار ها مشکلاتی به وجود آورد. مثلا بعضی از ان ها ممکن است ظاهر ویندوز را کمی تغییر دهند و باعث به هم ریختگی آن شود. همچنین اگرچه این گونه نرم افزارها حجم کمی دارند اما خب فضای کمی از حافظه ی رم کامپیوتر را می گیرند که این ممکن است باعث کند شدن سرعت کامپیوتر به خصوص کامپیوترهایی که میزان حافظه ی رم آن ها کم است شود. به هر حال انتخاب استفاده کردن یا نکرذن از این گونه نرم افزار ها بر عهده خود شماست.

در ادامه روش تغییر تنظیمات حالت شیشه ای ویندوز ۱۰ آموزش داده می شود.

تنظیمات حالت شیشه ای ویندوز ۱۰:

مسیر تنظیمات:                                          start>>settings>>Personalization>>colors

از منوی استارت بر روی آیکون چرخ دنده در سمت چپ کلیک کنید که وارد تنظیمات ویندوز شوید.

- تبلیغات -

تنظیمات حالت شیشه ای ویندوز 10

در این قسمت گزینه ی Personalization را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شخصی سازی ویندوز شوید.

تنظیمات حالت شیشه ای ویندوز 10

البته با کلیک راست در قسمت خالی از دسکتاپ و انتخاب گزینه Personalize نیز می توان وارد این قسمت شد که به نظر می آید راه دوم سریع تر است!

تنظیمات حالت شیشه ای ویندوز 10

در پنجره ی جدید از لیست سمت چپ گزینه ی Colors را انتخاب کنید. (اگر سمت چپ لیست تنظیمات شخصی سازی نبود پنجره ی خود را بزرگ کنید تا این تنظیمات نمایان شوند.)

گزینه ی Make Start, taskbar,and action center transparent مربوط به تنظیمات حالت شیشه ای ویندوز است که به صورت پیشفرض روشن است. در صورت تمایل می توانید آن را خاموش کنید.

تنظیمات حالت شیشه ای ویندوز 10

برای یادگیری روش همگام سازی اینترنت دانلود منیجر با مرورگر گوگل کروم کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 17

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید