- تبلیغات -
3.8
(23)

در حالت پیش فرض تمامی آیکون های موجود روی دسکتاپ به صورت شبکه بندی شده و منظم در کنار هم قرار می گیرند به این معنا که هر انگار دسکتاپ به مربع های هم اندازه تقسیم شده است که هر کدام از آیکون ها به همراه نام موجود در پایین آن ها فقط می توانند داخل این مربع ها قرار بگیرند و به هیچ وجه نمی توانند روی اضلاع این شبکه ها باشند.

این حالت یک نظم و زیبایی خاص به دسکتاپ می بخشد. نمونه ی تنظیم آیکون ها به این شکل در در تصویر زیر مشاهده می کنید.

قرارگیری آیکون های دسکتاپ در کنار هم به صورت منظم و شبکه بندی شده

اما گاهی به هر دلیلی آیکون ها به شکل به هم ریخته در هر جایی که با موس کشیده شوند، حتی گاهی روی هم قرار می گیرند و اصلا به صورت منظم مانند تصویر بالا در جای خود ثابت نمی مانند. نمونه ی این حالت را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

قرارگیری آیکون های دسکتاپ در کنار هم به صورت نامنظم

ممکن است دلیل این تغییر را در جاگذاری آیکون ها متوجه نشوید به این دلیل که کس دیگری دور از چشم شما این تغییر را ایجاد کرده است یا … .

در این مطلب روش بازگرداندن حالت قرار دادن  منظم آیکون های دسکتاپ در کنار هم را بیان می کنیم…

- تبلیغات -

قرارگیری آیکون های دسکتاپ در کنار هم به صورت منظم و شبکه بندی شده:

مسیر طی شده:               right click>>view>>Align icons to grid

برای رهایی از این مشکل کافیست در قسمتی خالی از دسکتاپ خود کلیک راست کرده و از قسمت View روی گزینه ی Align icons to grid کلیک کنید تا تیک کنار ان فعال شود.

خواهید دید که آیکون های دسکتاپ شما به سرعت به صورت شبکه شبکه در کنار هم قرار می گیرند و از آن پس با جا به جایی آیکون ها این حالت از بین نمی رود.

روش قرارگیری آیکون های دسکتاپ در کنار هم به صورت منظم

برای یادگیری روش حل مشکل ناخوانا و به صورت علامت سوال ذخیره شدن حروف فارسی در notepad ویندوز می توانید به این لینک بروید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 23

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

4 دیدگاه‌ها

  1. سلام این پستتون خیلی خوب بود و خیلی بدرد من خورد واقعا خیلی ممنون، چند وقت بود درگیر بودم و دسکتاپم خیلی بهم ریخته بود!! واقعا ممنون، حیفم اومد این کامنتو نذارم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید